Hallo meiden, Ik zit met een brandende vraag. Ik heb 2 jaar aan de prikpil gezeten en ben begin dit jaar ermee gestopt. Ik zit sinds een maand aan de pil en heb vorige week m'n stopweek gehad maar ben niet ongesteld geworden. Wel had ik af en toe met afvegen een beetje licht bloed maar het leek niet op die knal rode/bruine menstruatie bloed. Ook had ik klachten waardoor ik dacht dat m'n menstruatie echt zou komen zoals enorm pijnlijke tepels, kramp, veel hoofdpijn en veel witte waterige afscheiding. Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik niet ongesteld ben geworden? Kan het nog door die prikpil zijn? Heeft iemand dit ook weleens gehad? Ik hoor het graag! Groetjes Lisa
Volgens mij is er iemand hier op het forum die ruim 200 dagen heeft moeten wachten op haar menstruatie nadat de prikpil was uitgewerkt... Google even op 'cyclus na prikpil' en je zal lezen dat het erg lang kan duren voordat de cyclus op gang komt. Dit is ook de reden waarom de prikpil door veel artsen niet wordt voorgeschreven aan vrouwen met een kinderwens. Je bent nu aan de pil dus ik denk dat je geen directe kinderwens hebt? Het is in ieder geval heel normaal dat een menstruatie nog even op zich kan laten wachten.
Ik heb juist wel een kinderwens en ben daarvoor naar de huisarts gegaan om te vragen wat ik kan doen om m'n menstruatie te krijgen. Ze raadde me aan om aan de pil te gaan en dan een stop week te houden en ik zou volgens haar dan al m'n menstruatie moeten krijgen. Vandaar m'n vraag omdat het al had moeten komen een beetje..
Ok ik snap het. Soms wordt dat inderdaad gedaan om een soort 'hormoonoverdosis' te geven waardoor eea wordt gereset. Maar of het daadwerkelijk effect heeft is iets wat je moet afwachten denk ik. Er is alsnog een kans dat het opstarten van je cyclus langer kan duren door de prikpil
Hier lees je een beetje de algemeenheid over zwanger worden na verschillende soorten anticonceptie https://www.minime.nl/artikelen/316/zwanger-worden-na-anticonceptie