Muggen bulten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Onze zoon heeft nu een aantal dagen al jeukende bultjes op zijn rug.
    We dachten eigenlijk gewoon Muggen bulten maar ze zitten nergens anders, en hij slaapt met een pyama aan.

Heeft iemand een ander idee wat het kan zijn?

Bijgevoegde bestanden:

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Waterpokken?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wij hebben hier knutten gehad. Zijn ontzettend kleine muggen en je hoort ze niet. Grootste nadeel: ze steken gewoon door je spijkerbroek heen en de bulten zijn verschrikkelijk en jeuken ontzettend voor dagen. Het zijn rotvervelende vliegende ninja's. Gelukkig hadden ze alleen mij op t menu. Ze pakken vaak degene met laag vit. B gehalte, schijnt. Ik heb t maar niet getest met t potentiele risico dat mn dochter de nieuwe menukaart zou gaan vormen. Zat niks anders op dan een langdurige gewapende strijd met een vliegenmepper.

Is het een muggenbult dan zou een beetje keukenazijn vaak moeten helpen. Alternatief is vsm prikweg.

Bij een volwassene zou je een warme lepel kunnen proberen maar meestal is pas tegen de 50-60 graden dat pas effectief (stolt eiwit van de beet) en dat doe je niet snel op een kinderhuidje.

Als andere opties kom ik niet verder dan waterpokken (dat zou dan verder moeten gaan uitbreiden) of galbulten al vind ik t daar nog niet echt mee matchen.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Gister waren het 11 bultjes.
    De ene wat groter dan de ander.
    Het zit echt alleen op zijn rug.
    Oh en laatst 1 op zijn bil.
    Muggen bulten zouden ook ergens anders moeten zitten lijkt mij.
    De bultjes jeuken wel en smeren er idd spul op tegen muggenbulten.

Waterpokken zijn het niet, het zijn geen blaasjes volgensmij en zit ook niet in zijn liezen ofzo.

Deel Deze Pagina