Oeps.... beetje veel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shampoo, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vanochtend stond ik op de weegschaal en zag dat ik 3 kilo in twee weken ben aangekomen!
    Ik heb de afgelopen 2 weken aardig wat gesnoept, maar dat het zo snel erbij zou komen had ik zeker niet verwacht (stom natuurlijk) :oops:

De enige oplossing lijkt mij een stuk minder (of niet) snoepen en wel de dagelijkse hoeveelheid van alle gezonde dingen te eten (brood, fruit, groente, melk, etc.)
    Maar als ik dit nu alleen ga eten dan val ik misschien iets af en dat mag toch niet als je zwanger bent? Vanwege de stoffen die vrij komen wanneer je afvalt? :(

Wie kan me helpen? Hoe heb jij je gewicht een beetje binnen de perken gekregen?

Alvast bedankt!

Groetjes shampoo

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hoi

volgens mij mag je wel iets afvallen zolang t maar is omdat je heel gezond eet je mag dus niet lijnen maar als jij lekker fruit gaat etenm ipv de slechte tussendoortjes en je valt daar iets van af is dat helemaal niet erg....

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou gewoon gezond gaan eten. Zorgen dus dat je inderdaad alle groenten en fruit binnen krijgt en alle benodigde vitamine. Als jij zorgt dat je alles binnen krijgt dan kan het nog zijn dat je aankomt, sommige hebben pech wat dat betreft. Lijnen is in ieder geval niet goed.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    je kunt best wat minderen hoor.
    Doe ik ook soms. Als ik merk dat het even te snel gaat.
    Probeer 2 liter water te drinken om op een dag en veel fruit.
    Ik probeer zelfs ook geen brood meer te eten omdat het brood hier in turkije echt vreselijk dikmakend is (volkoren brood kennen ze hier niet..sommige winkels hebben het wel maar dat is 1. heel duur en 2. niet te eten)

Ik zelf eet echt zowat 10 kilo mandarijnen in de week. Maarja alles beter dan snoep, chocola en chips he :D:D

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik eet ook megaveel fruit, vorige week had ik zo'n 3 kg kistje gekocht, en die was na 5 dagen leeg...
    Nu weer aan de groene appels, lekker hoor :D

Ik heb ook 1 keer gehad dat ik 5 kg in 4 weken aankwam. Toen had ik dan ook een appelflappenmanie, gelukkig heb ik dat nu niet meer...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Afvallen is niet erg tijdens de zwangerschap, als dat maar niet door lijnen komt. Je moet gewoon normaal en gezond eten, en als je dus afvalt omdat je snoep laat staan, is dat alleen maar heel prima hoor, ;) Zorg alleen wel dat je voldoende drinkt, zodat afvalstoffen weggespoeld kunnen worden...

Ik ben door extreme misselijkheid in eerste instantie 7 kilo kwijtgeraakt, omdat ik nauwelijks nog kon eten en wat ik at er weer uitkotste. Was ook geen probleem: die kleine pakt wel wat ie nodig heeft en put uit jouw reserves. Ik werd er doodmoe van, maarja, dat was niet zo gek natuurlijk :( Ondanks alles heeft onze kleine toch goed kunnen groeien en loop ik de laatste paar maanden boven de groeicurve.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met gewoon gezond eten val je niet af, maar kom je ook niet aan. En er is ook nog zoiets als gezond snoepen he?
    Lijnen tijdens je zwangerschap moet je niet doen.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Het lijkt mijn verhaal wel.. vorige week woog ik 62,6 kilo en vanochtend 64,4 :confused: Ik heb me ook echt veel te veel laten gaan qua snaaien, maar ja, wat wil je met al die chocokruidnoten en andere lekkernijen ;). Ik probeer nu te 'balansen', oftewel, gewoon gezond eten 3x per dag en af en toe een stukje fruit. Hopelijk stabiliseert mn gewicht dan weer. Dit vind ik geen lijnen, maar gewoon verantwoord eten.

Succes ermee!

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Laat eens alle suiker en snoep staan en eet voor de rest normaal.
    Bij mij gebeurde een "wonder".
    Van bijna 1 kilo per week erbij, naar 1 pond in drie weken erbij.
    Helaas moet je jezelf wel stevig aanpakken en je beleid even volhouden. ;)

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    En dat is - zeker onder invloed van alle hormonen- toch best wel een beetje heel erg moeilijk ;)

11. christalletje

27 okt 2008
    39
    1
    0
    Helmond
    Een vriendin van me heeft 3 kinderen
    bij de eerste heeft ze alles gegeten wat los en vast zat resultaat: 30 kg aangekomen
    bij de tweede wilde ze dit nooit meer. dus: supergezond en matig gegeten
    resultaat: 30 kg aangekomen
    bij de derde had ze zoiets van: "maakt allemaal niet uit of ik nu wel of niet veel eet." dus at ze normaal. resultaat: 30 kg aangekomen

Alles is er weer afgegaan., Zijn gewoon de hormonen. ik heb zelf niets meer of minder gegeten dan normaal en ben ook bijna 20 kg aangekomen bij mn eerste kindje.
    Je hebt dus niet altijd invloed op de kilos.
    Ik ga dus ook niet op de weegschaal staan geeft alleen maar stress. :D

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik lette ook altijd heel erg op m'n voeding: als ik zwanger was, wilde ik alleen maar heel gezond eten, zodat ons kindje geen slechte dingen binnenkreeg. Het was wel es moeilijk, maar ik heb dus drie keer negen maanden niets gesnoept en gesnackt.
    Bij mij werkte dat heel goed:
    Met de eerste was ik 4 kg gegroeid,
    met de tweede 3 kg,
    en de laatste maar anderhalve kg.

Maar soms heb je er inderdaad geen invloed op, dan komt het door de hormonen.

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoe dan ook, denk ik toch dat voeding echt wel invloed heeft op hoeveel je bijkomt.
    Als je echt eerlijk bent, weet je gewoon dat snoep en snacks gewoon extra aanzetten.
    O.k. iedereen komt wat aan, maar zoals ik, eerst bijna een kilo per week is wel erg veel, en ik wist ook waar dat aan lag...
    Eerst at ik een pak bokkepootjes achter elkaar leeg. Nu neem ik er 1 of 2 en dan gaat het bij mij toch echt veel minder snel. Bij het feit dat ik geen tonnetje wil worden is het ook nog eens ongezond voor mama en het klimaat van de baby...
    Iedereen struikelt over elkaar heen als het gaat om roken op het forum, maar over jezelf volproppen met snoep, snacks en cola hoor je veel minder...
    Best raar.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb zelf het idee dat ik niet veel meer eet als voor de zwangerschap, behalve dan toen ik 4 weken lang me gewoon heb laten gaan.
    In die 4 weken kwam ik dus 5 kg aan.
    Maar verder kwam ik eerst heel snel aan, en nu staat mn gewicht weer een paar weken stil. Ik zou me er dus niet veel zorgen over maken hoor.
    Ik ben nu 33 weken en 12 kg aangekomen, wel balen van die 5 kg dus...

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gewoon wat meer fruit snoepen als je trek krijgt. Kan het me wel voorstellen hoor! Ik heb het ook een beetje gehad de eerste anderhalve week. Nu ben ik vaak misselijk waardoor ik wel wat moet eten want dat werkt. Maar dan probeer ik zoveel mogelijk fruit te eten. Ik heb het idee dat ik ook wat aankom omdat ik gestopt ben met roken. Dat heeft denk ik ook invloed op mijn gewicht.

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik weet zeker dat als ik vanaf het begin af aan heel erg had opgelet met snoepen dat ik nu nog maar 5 kilo was aangekomen.

Ik heb tot de 12 weken gewoon op mijn gewicht gezeten. Ik lette er heel erg op.
    Daarna ben ik naar nederland gegaan en heb me daar heel erg laten gaan.
    Daar ben ik uiteindelijk 5 kilo aangekomen.
    Vervolgens zat ik uiteindelijk op de 6 kilo aangekomen (at gewoon normaal trouwens)
    En toen ben ik naar mijn schoonouders geweest een week waar ik het eten niet lust dus mezelf echt heb volgepropt met van alles.
    En hup weer 4 kilo eraan.
    Ik ben nu 10 kilo aangekomen en er zit nu wel weer een kilo bij maar ik weet zeker dat het vocht is want ik leef op fruit zowat. Als we er van uit gaan dat mijn kindje nu zo'n 1.5 weegt plus gewicht van vruchtwater etc. zou je toch maar op zo'n 5 kilo hoeven komen ofzo.

dus denk dat het echt wel aan je eetgewoontes ligt.
    tenzij je heel veel vocht vasthoudt of bijv. heel veen vruchtwater hebt ofzo. (maar dat zal ook geen kiloooo's schelen)

maar ik hoop echt dat ik niet meer dan 15 kilo aan zal komen deze zwangerschap. Dus wil het echt onder controle proberen te houden. Nog 9 weken hopelijk..

Deel Deze Pagina