Bij onze eerste wist ik het zeker! Ik wilde thuis bevallen... Dit is ook zonder problemen gelukt en ik vond het echt heeeerlijK! Nu ben ik bijna 29 weken zwanger..je zou denken dat ik het weer zo zou willen doen... en dat is ook wel zo .. alleen ben ik ineens heel erg onzeker en weet ik niet of ik hier goed aan doe... ik maak me ineens overal zorgen om.. dat er iets is met de baby, dat ik alsnog naar het ziekenhuis moet, mijn dochter die opgevangen moet worden..is het misschien een voorgevoel?? pff ik weet het even niet meer... Is dit normaal?? Hebben jullie dit ook gehad??
Volg je gevoel! Wat wil je man? Je kan altijd beslissen naar het ziekenhuis te gaan, of op het moment zelf juist te zeggen "ik blijf thuis". Zorg dat je bevallingstas klaar staat en dan kan je het eventueel op het moment bekijken. Ik wou, mede doordat ik op het randje van waar je thuis mag bevallen woon, graag naar het ziekenhuis. Toen mn vliezen braken bleek dat ik meconiumhoudend vruchtwater had en moest dus wel naar het ziekenhuis. Heb een KS gehad dus mag helaas bij de volgende ook niet meer thuis blijven.
Anders zorg je dat je voor beide scenario's bent voorbereid, dus een ziekenhuistasje klaar hebben staan, en de spullen voor een thuisbevalling. Het lijkt me geen voorgevoel hoor, misschien heb je in je omgeving verhalen gehoord sinds je laatste bevalling van mensen met complicaties o.i.d. en dat dat nu onbewust meespeelt? Gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Als je je nu niet meer fijn voelt thuis, ga je lekker naar het ziekenhuis, is toch ook prima? en bedenk je je op het laatste moment en wil je toch thuis, dan doe je dat, hoe je opties gewoon open! Ik wilde trouwens in het ziekenhuis bevallen en heb dat ook gedaan, is goed bevallen. Maar goed, iedereen is anders.
ik ben blij dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen anders was het hier niet goed afgelopen... meneer zat klem! maar indd volg je gevoel en wil je het zekere voor het onzekere nemen ga dan altijd naar het zieknhuis. mijn mening is dat het je op het moment supreme tocg niks meer uitmaakt waar je bent als het maar eruit komt. bovendien hebben ze in veel ziekenhuizen kraamsuites met hele hele goede zorg zodat je je bijna net als thuis voelt. en als je eenmaal geplast hebt en alles goed is mag je meestal snel weer naar huis.! succes
bedankt voor jullie reacties.. Ik ga het maargewoon overme heen laten komen. Begin gewoon thuis en ik zie het allemaal wel! Komt vast goed!
ik heb die onzekerheid ook gehad, er zijn zoveel mensen om je heen die in het ziekenhuis moeten bevallen dat 2 keer probleemloos thuis bevallen haast onmogenlijk lijkt. Hier gelukkig 2 keer thuis probleemloos (helaas niet pijnloos )bevallen, erg prettig.
Mijn eerste bevalling was best zwaar maar ging thuis helemaal goed. Bij de twee heb ik ook getwijfeld. Je hoort zo vaak over vrouwen die met spoed naar het zkh moeten. Uiteindelijk gewoon weer thuis bevallen en dit ging gelukkig weer helemaal goed en deze keer ook nog eens heel vlot! Vond het heel fijn thuis bevallen.
helemaal niet gek dat je zo denkt hoor, je beseft nu gewoon meer wat je kind je waard is... volg je gevoel, jij moet het doen dus jij bent de baas. Bespreek het ook met je vk, mij heeft ze tot rust kunnen praten waardoor ik niet direct koos voor ks (na spoed ks bij de 1e) en bij de 2e vaginaal ben bevallen. Helaas is thuis bevallen er niet meer bij voor me... succes met je keus! Miek