Help! Mijn zoon spuugt wanneer iets anders gaat dan normaal.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bigkizzzz, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 22 maanden, spuugt zodra er d'avonds iets anders is dan normaal. Bijvoorbeeld oma of opa brengt hem naar bed. En net was het weer raak. Ik wil graag zijn speen weg hebben. Vanmiddag zonder problemen gaan slapen zonder speen. Ik blijf en dacht nou dan proberen we de nacht ook. Bij het in bed leggen begon hij al te huilen en vooraf merkte ik al zijn paniek! Binnen 1 minuut spuugt hij alles onder! Fijn! Nu ligt hij te slapen uiteraard met speen! Ik vind dit super vervelend. Overdag maakt het hem niks uit waar hij slaapt of wie hem naar bed brengt. Maar d'avonds......
    Ik ben zo bang dat over een half jaar als zijn broertje of zusje wordt geboren dit het zelfde drama is (dit is namelijk al maanden zo al voor mijn zwangerschap) want dan zal hij ook bij opa en oma slapen. En dan ook nog dat hij een andere kamer en bed krijgt! Pfff voel de bui al hangen! Wie heeft hier ook ervaring mee en of tips!?

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ai, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Gaat er altijd huilen aan vooraf? Zou je een andere manier kunnen verzinnen om de spanning te verminderen?

3. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Nee soms huilt hij niet. Maar merk ik het al wel aan zijn gedrag.
    Soms lijkt hij enthousiast als iets nieuw is overdag is er dan ook niks aan de hand alleen s'avonds. Maar waarom alleen de avond is mij een groot raadsel....!?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Doorzetten! Hier vergelijkbaar met de oudste gehad. Tuurlijk hielden we de rituelen zo veel mogelijk in ere, maar nog was het niet altijd naar haar zin. Hier wel altijd een combi met huilen. Soms heel drama. Ik wist niet dat een kind in zulke overtuigende extremiteit toneel kon spelen.
    Zonder een woord te zeggen verschoonde ik haar en haar bed dan. Geen denken aan dat ik er dan iets gezelligs van ging maken of ging toegeven aan haar wensen. Sommige avonden had ik maar net genoeg beddengoed in de kast... Maar binnen een week was 'die onzin' over en werd het naar bed gaan weer gezellig.
    Weet niet of het bij jou hetzelfde is natuurlijk, maar toch even mijn verhaal.

5. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hoi merha

Het probleem is ook niet het naar bed gaan. Maar dat er iets anders is dan normaal.
    Hij lijkt ook echt in paniek.
    Het gaat er meer om als bijvoorbeeld oma komt oppassen en hem op bed legt dan moet hij oom spugen. Vandaag was dat om dat hij zijn speen niet kreeg wilde proberen of dit ook in de avond goed ging maar helaas.

6. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hoi merha

Het probleem is ook niet het naar bed gaan. Maar dat er iets anders is dan normaal.
    Hij lijkt ook echt in paniek.
    Het gaat er meer om als bijvoorbeeld oma komt oppassen en hem op bed legt dan moet hij oom spugen. Vandaag was dat om dat hij zijn speen niet kreeg wilde proberen of dit ook in de avond goed ging maar helaas.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Is het echt omdat iets anders gaat dan normaal of omdat het niet gaat zoals hij het wil? Mijn moeder heeft namelijk als leerkracht meegemaakt dat een kindje ging spugen omdat hij zijn zin niet kreeg. Hij wilde bijvoorbeeld niet/ wel lezen of puzzelen of naar buiten om te spelen of wat dan ook, maar dit was op dat moment niet de bedoeling. Hij kreeg het voor elkaar om zonder al te veel moeite alles onder te spugen om maar zijn zin door te drijven. Heel lastig om dit gedrag te veranderen. Zoals hierboven ook al gezegd, die 'onzin' niet accepteren. Uiteraard is het een ander verhaal als het echt paniek is om veranderingen, maar wellicht gebruikt hij de paniek om te kunnen spugen. Lijkt me superlastig en heb helaas verder ook geen tips.

Heel veel succes!

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    maar ik denk wel dat je kan doen wat merah zegt. verschonen zonder woord en vooral niet zwichten.
    mijn meisje moet overgeven als ze dr zin niet krijgt, en als het dus anders gaat dan ze wil. mooi niet dat ik dat zielig ga vinden ofzo.

9. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ben het hier toch niet zo mee eens. Ze zegt ook dat hij in paniek lijkt en dan lijkt het negeren hiervan me niet echt een oplossing. Het kan inderdaad zijn dst het toneelspel is, maar ook daar zou ik dan anders mee omgaan. Wat bij mijn zoontje helpt is rustig even apart nemen, uitleggen in korte duidelijke taal, een knuffel en weer terug naar bed/bad/tuin waar dan op dat moment iets gebeurd is. Ik heb gemerkt dat als ik veel uitleg en hem een soort "keuze" geef alles echt heel veel makkelijker is. Dus: nee schat geen speentje, maar je mag best deze hele fijne lieve knuffel mee naar bed nemen. Die slaapt ook zonder speentje enz. Ik praat echt veel en hou me ook altijd aan onze gemaakte afspraken en hij lijkt daar nu echt goed op te vertrouwen. Natuurlijk is t nog een boef en hoef je niet alles te pikken, maar praten en afleiden helpt hier echt!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O, mijn dochter leek ook echt in paniek hoor! De eerste tijd hadden we ook echt met haar te doen. Troosten ed. Maar dit was dus haar insteek helaas. Echt waar, zoals ik schreef, ik had nooit kunnen denken dat kinderen dit konden.
    Als jouw zoon het alleen s avonds heeft (bv. met de speen), dan geeft me dat echt te denken.

Deel Deze Pagina