ik hoop dat ik het hier goed plaats, maar ik voel me vaak zo doelloos. dan is martijn lekker aan het spelen, het huishouden is gedaan of heb ik op dat moment geen zin in en dan zit ik op de bank een beetje rond te staren.. laptop heeft geen zin want die trekt hij uit m'n handen als ik op de bank zit of trekt de stekker er steeds uit en sowieso op een geven moment heb ik het internet ook wel gezien. straks als ons meisje geboren is heb ik het druk genoeg maar voel me nu vaak zo doelloos. ik kan ook niet gaan wandelen, want heb last van m'n rug en bekken en niet altijd de auto en niet altijd een doel. is dit herkenbaar? sorry voor m'n geklaag.. het is wel fijn om het even kwijt te zijn. groetjes nien
Heej Nien.. Ik denk dat ik je gevoel wel snap.. Ik noem mezelf vaak "veredelde oppas".. huishouden is niet mn ding en doe ik echt pas als t een bende is.. Verder heb ik t gevoel "alleen maar" met gijs bezig te zijn.. "wachten" tot ie me nodig heeft... Ik denk dat er veel meer meiden zijn die ons gevoel herkennen hoor.. Ik iig wel..
O ja ik herken dit ook hoor. Ik zit soms ook doelloos op de bank en de laptop pakken heeft ook geen zin hier als mijn zoon er bij is, dan wordt de laptop vernield en een boek pakken heeft ook geen zin want die wordt uit mijn handen geslagen en mijn zoon gaat dan zijn aandacht opeisen. En ik moet me af en toe een schop onder de kont geven om wat aan het huishouden te doen Maar als ik dan 1-maal bezig ben dan pak ik ook meteen alles aan en mijn zoon helpt me dan wel...
fijn dat het herkenbaar is. ik merk ook dat als ik me s'ochtends meteen aankleed en wat te doen heb dat niet kan wachten dat mn dag er ook al anders uit ziet, dan heb ik meer energie. maar er zijn van die dagen..... zeker vandaag.. wat zijn jullie 'plannen' voor vandaag?
wij hebben 13.15 uur afspraak op t CB.. verder niks vandaag.. morgenochtend werken en naar tandarts..
jup hier ook. mijn oudste is er een die prima de hele dag zelf kan spelen, alleen even af en toe trots komt laten zien wat ze heeft gevonden, en mijn jongste slaapt natuurlijk nog veel. voel me dan echt schuldig aan het eind van de dag, heb ik weer de halve dag zitten zpen.. maar als ik probeer iets met mijn oudste te ondernemen, heeft ze daar maar 5 min interesse in en gaat ze weer verder met wat ze wou doen..
het zal ook wel zo zijn dat het in je kop zit, je kind zal er niet veel van merken denk ik, die maakt al genoeg mee op een dag.
en het weer werkt natuurlijk ook niet mee vandaag, tenminste hier. grijs en grauw. van het voorjaar lekker in de tuin in het zonnetje scheelt ook al
Heel herkenbaar. Vooral dat gevoel dat je eigenlijk de hele dag zit te 'wachten' tot je kind je nodig heeft. Je bent constant in de stand-by stand, waardoor je niet echt kan ontspannen, zelfs niet op momenten dat je even niks te doen hebt. Dat heb ik althans. Ik neem me ook elke dag weer voor: vandaag ga ik écht wandelen, vandaag gaan we écht op visite, vandaag gaan we écht winkelen.... en dan blijkt daar toch weer geen tijd voor te zijn, door het huishouden, slaapjes op onhandige tijdstippen, etc. Maar...gelukkig is dat geïsoleerde allemaal maar een fase. Hoe groter ze worden, hoe meer vrijheid je terugkrijgt, en hoe meer ruimte er weer komt voor spontane acties 8)