schurft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mijn dochtertje blijkt schurft te hebben! ik vind het zo zielig voor haar!heeft iemand ervaring met babys en schurft? kan er niets v terug vinden op internet?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He bah meid wat naar voor je kindje! Je dacht toch eerst dat het eczeem was van een koemelkallergie?

Ik heb hier een stukje gevonden erover http://www.huidinfo.nl/schurft.html dit is alleen niet specifiek voor baby's.

Heeft de arts een behandelplan opgesteld?

Hopelijk is het snel over.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vind voor haar! Hopelijk is het snel weg!

Hoe ziet het er eigenlijk uit? Aangezien je dacht dat ze misschien KMA had? En Pete ook plekken heeft waarvan we denken dat het eczeem is, maar wie weet is het wat anders? Op die 2e site van Manuela kun je wat foto's vinden, is dit bij je dochtertje ook?

Succes ermee!

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het schijnt vooral bij babys inderdaad wat op eczeem te lijken. en die foto klopt wel aardig ja, al is dit aardig extreem. op dr rug ziet het er weer heel anders uit dan op dr gezichtje. op dr rug zitten gele harde korsten op de rode plekken. ik dacht dt het eczeem was en ze spuugde regelmatig en heeft altijd heel veel gehuild dus dan ga je zutomatisch aan kma denken. ik weet niet of je zoontje dit heeft sassie, dan zouden meer mensen en met name jij ook besmet moeten zijn. wij hebben het nl alle drie ( ik wek in de zorg en daar heb ik het dus vandaan) ik voel me erg schuldig, maar denk dat ik dit toch liever heb dan kma.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tja het is allebei geen pretje natuurlijk... gelukkig is het wel "makkelijk" behandelbaar (voor zover ik heb gelezen). Maar jij hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor... als je overal rekening mee moet houden zou je in quarantaine moeten leven want overal raken we besmet met bacterien. Gelukkig zijn de meeste ervan onschuldig en soms zelfs nuttig.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Susan, mijn man en ik hebben zelf nergens last van, dus ik denk niet dat het schurft is bij ons. Pete heeft op zijn buik en rug vrijwel geen plekjes. In zijn gezicht valt het ook wel mee, alleen nogal wat op zijn armen en benen.
    Sterkte ermee!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Susan, hoe is het nu met Amy? Heb je zalf ofzo gekregen?

Deel Deze Pagina