Nou dames ik ben net terug van de VK: Alles was goed en toen de VK controleerde of de kleine helemaal was ingedaald twijfelde ze of het het hoofdje was dat ze voelde of de schoudertjes (dus wel of niet ingedaald) Ze wilde dit zeker weten en heeft een inwendig onderzoek gedaan en het kindje lag dus toch nog vrij hoog. Ik moet daarom waarschijnlijk morgen op controle naar het ziekenhuis om te kijken wat de reden is en of ze het kunnen achterhalen (zoals bekken smal; mijn zus heeft ook 2 x geplande KS gehad om haar bekken te smal waren maar dat hoeft natuurlijk niet perse bij mij ook zo te zijn) Verder moet ik direct bellen bij het breken van de vliezen ook als het helder en mooi vruchtwater is ivm de navelstreng om het nekje. Iemand ook ervaringen hier mee? Groetjes Kelly
Ook ons kleintje was nog niet volledig ingedaald, volgens mij pas rond 39 weken wel volledig vast in bekken. Maar hier geen controle in het ziekenhuis oid. Het direct moeten bellen heeft ook te maken met het "uitzakken" van de navelstreng waardoor je kindje zuurstoftekort zou kunnen krijgen. Dus niet direct dat de navelstreng om het nekje zit, maar wel dat deze klem kan komen te zitten.
Mijn jochie is pas bij de bevalling ingedaald. Met 39 weken een echo gehad, waaruit bleek dat mijn zoontje een groot hoofd had, maar wel binnen de lijntjes. Dus verder niks aan de hand. Met 41 weken controle gehad en toen lag de kleine nog niet ingedaald. En de dag erna bevallen. Dus indalen moet niet perse.. Vliezen zijn gebroken toen ik net de VK wilde bellen omdat ik een dik uur weeen om de 4 minuten had..
ja de kleine ligt ook in een aparte houding namelijk in een bocht dus hij ligt extreem hoog ze kon ook nog niet voelen of ik ontsluiting had omdat de baarmoeder zo hoog lag. Het hartje ligt ruim boven mijn navel en dan een klein beetje naar rechts. En iedere keer zoeken ze daar helemaal niet om het hartje te horen..... bedankt voor de ervaringen tot nu toe ben benieuwd naar de rest!
ik heb ook een indalingsecho gehad. ze voelde eerst aan mijn buik (was 39 weken precies toen) en toen met echo kijken, ging ook nog meten en kwam uit op zo'n 7 pond. geslacht kon ze helaas niet meer zien. ze voelde ook nog inwendig en had al 1cm ontsluiting en ze kon het hoofdje voelen. zoonlief was toen dus ingedaald. er kwam alleen een 9 ponder uit!
mijn dochter was ook niet ingedaald. Ook de echo gehad en volgens de gyn paste ze er makkelijk door dus ik was niet te nauw... nou na 24u weeen is ze gehaald met een ks omdat ze niet in wou dalen en haar hartslag daalde
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar mijn kleine uk lag de laatste paar weken netjes met zijn hoofdje naar beneden, goed diep maar nog niet vast. Nu had ik gister een echo was meneer nog even lekker gedraaid en lag ie overdwars in mijn buik?!?!? Morgen weer echo en dan volgende week vrijdag groeiecho, ben erg benieuwd of ie weer terugdraait haha. Maar dat heeft hier niks te maken met een te smalle bekken want ik heb al een kleintje rond lopen Dus daar kan ik je helaas niet verder bij helpen, Wel heel veel succes maandag!
Hoi hoi !! Ik kom net terug van het zkhuis. Echo gehad en onderzoek. Kleine lag inwendig inderdaad erg hoog. Ze kwam er net aan. Ik had geen ontsluiting. Ze maakte zich nog geen zorgen over het hoog liggen. Donderdag gewoon controle VK en eventueel daarna weer terug naar het ZK als hij zo hoog bleef liggen. Ze zag geen baringsbeperkingen in ieder geval. Geschat geboortegewicht was 3500 gram. Nu was het 3100 gram. Er was een meid die ingeleid moest worden deze week maar er was geen plaats dus er was allemaal heisa poepoe ook zoiets zeg! Groetjes
Hier ook een kleintje dat niet in wilde dalen. Is ook op het laatste naar stuit toegedraaid, door de gyn gekeerd, opnieuw gedraaid, toen heeft hij zelf geprobeerd terug te draaien, maar toen lag hij overdwars, dus nog een keer door de gyn goed gelegd. Helaas nog niet ingedaald toen de vliezen braken. Moest dus direct bellen en blijven liggen. Naar het ziekenhuis om die navelstreng te checken. Daar bleek hij nog steeds heel hoog te zitten, maar ze zagen ook een erg volle blaas. In het ziekenhuis naar het toilet, en hij zakte hopsa mijn bekken in en ik mocht terug naar huis, waar een uurtje later de weeen opgang kwamen.
Mijn dochtertje lag ook nog steeds hoog op de controle bij 38w6 dagen. Een dag later hebben ze me toch ingeleid. Toen ze nog maar net begonnen waren (vliezen gebroken) en we aan het wachten waren op de epidurale, die krijg ik standaart omdat mijn ontsluiting anders niet op gang komt, blijft elke keer hangen op 3 cm. Toen kreeg Evelien al haar eerste Dip...hartslag was te laag en kwam niet goed terrug. Toen moest ik op mijn zij gaan liggen, en toen bleef het weer goed gaan...op naar de OK voor de epidurale, daar weer min of meer een dip. Terrug op de kamer, de ween opwekkers eraan, en eigenlijk vanaf dat moment bleef Evelien haar hartslag slecht en onregelmatig, Ik al meerdere keren bij de VK aangegeven dit is niet goed (bevalling is bij ons in het ziekenhuis onderleiding van een VK en als je persweeen hebt komt de gynea) De VK heeft mij heel de tijd niet serieus genomen, en de dippen werden steeds erger en heftiger, en toen voelde ik een perswee en de hartslag bleef weg...toen kwam de vk, en voelde inwendig, toen was ze helemaal in paniek gyneacoloog erbij gehaald...die begon te tieren en te schelden...uitgezakte navelstreng! Toen hebben ze mij overgelegd op een ander bed, en de VK is erop gaan zitten om het hoofdje omhoog te houden, en toen zijn we naar de OK gegaan voor een spoed ks. Tussen het ontdekken van de uitgezakte navelstreng en het geboren worden van ons meisje zat 9 minuten. de gynea had eerst nog overwogen om een vacuum te gebruiken, maar Evelien zat nog te hoog. Een uitgezakte navelstreng wil dus zeggen als je moet bevallen en je kindje is niet ingedaald, en je vliezen breken, dan kan de navelstreng over het hoofdje zakken, en als je kleintje dan gaat dalen, of je krijgt weeen, dan drukt je kindje de navelstreng af, en kunnen ze een zuurstof gebrek krijgen en de hartslag kan wegvallen. Ik ben iemand die enorm veel geluk heeft gehad dat zij mijn gynea ook, ons kleine meisje is helemaal gezond geboren apgar score van 9 en 10 en is 2x nagezien door de kinderarts. Daarom is het dus belangrijk als je kindje niet is ingedaald en je vliezen breken om te gaan liggen en vooral te blijven liggen, daarom is het bij mij waarschijnlijk toch nog goedgekomen omdat ik continue al plat lag natuurlijk. heel verhaal geworden zie ik, Ik hoop voor je dat je kindje nog mooi indaalt voor je gaat bevallen! En mochten je vliezen breken voordat je kindje ingedaald is, ga vooral liggen en blijf liggen! Ze hebben tegen mij gezegt dat het maar zelden voorkomt een uitgezakte navelstreng, hier in het ZH was het in ieder geval al heeeeel lang geleden dat dit was voorgevallen!
hmm..hier was mijn zoontje ook pas echt op het laatst ingedaald..ikkreeg verder geen controle ofzo mar moest wel gelijk bellen als mijn vliezen braken.
Kylian lag er vanaf 28 weken al goed voor en is zo blijven liggen. Kinley lag er vanaf 30 weken goed voor en heeft zich met 38+4 nog even in stuit weten te draaien en lekker hoog weg te kruipen. Met 39+2 werd er een ks gepland omdat de gyn haar niet teruggedraait kreeg. Lag helemaal klaar voor de ks, controle echo. lag madam weer goed. Grote twijfel omdat ze de ks toen niet meer door wilden laten gaan maar over wilden stappen op inleiden. Inwendig onderzoek gehad, baarmoedermond was al verweekt maar ze konden het hoofdje van de kleine ook niet meer voelen dus toch besloten de ks door te laten gaan. Tijdens de ks zwom de kleine (tot grote verbazing van iedereen) nog vrolijk rond en hebben ze haar met de klem onder mijn ribben vandaan moeten vissen.
ik ben nu 40 w 1 dag en nog steeds zo hoog kun je dan wel worden ingeleid of wordt het een ks als hij zo blijft liggen???