verlate eisprong (dag 24 cyclus)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirannn, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Ik zit op dag 23 van mijn cyclus en ben vandaag voor het eerst bij de gynaecoloog geweest (dit i.v.m. 3 eerder vermoedelijke miskramen: 1 bevestigd en 2 vage positieve testen). Hij gaf aan dat ik mijn eisprong nog heb gehad, maar dat deze op het punt staat te komen... vandaag of morgen. Dit betekent dus dat ik op dag 24 een eisprong heb! Het ging allemaal zo snel bij de gyn, dat ik geen vragen heb gesteld. Ik heb ook bloed laten prikken en volgende week moet ik weer terugkomen, dus dan kan ik mijn vragen afvuren. :)
    Maar in die tussentijd ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die weten wat dit betekent? Of zij het ook hebben gehad en toch zwanger zijn geworden?
    Alvast bedankt.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een late eisprong kan helemaal geen kwaad, het is niet minder van kwaliteit of dat je minder kans hebt op een zwangerschap. Ik heb van mezelf eigenlijk nooit een eisprong, maar met hormoongebruik had ik 'em soms ook zo laat. Volgens de gyn heb je dan net zoveel kans en die eisprongen hebben we dan ook benut dmv zelf klussen of IUI-behandelingen. Als je een eisprong hebt, maakt niet uit wanneer, dan heb je kans op een zwangerschap. Het moet wel een goede eisprong zijn, maar dat kun je weer zien aan je progesteronwaarde waarop je bloed getest wordt.

Succes!

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik heb bij mijn laatste cyclus pas op dag 30 mijn eisprong gehad.... maar zoals Jippie als zegt kan het geen kwaad (heeft mijn gyn ook gezegd!)

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik had op dag 30 een eisprong en zwanger geworden! Niks aan de hand dus en gewoon lekker genieten van elkaar! :D

5. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Dat geeft weer hoop!

Sucre... van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Volgende week weer naar de gynaecoloog. Ben benieuwd of mijn eisprong dat is geweest en of het goed is gegaan. Misschien dat hij zelfs al zou kunnen zien of ik wel of niet bevrucht ben?
    Groeten

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is helaas nog niet te zien op een echo of in je bloed. Op een inwendige echo zie je pas wat als je ongeveer 5 weken zwanger bent, het zwangerschapshormoon zou je mbv een bloedonderzoek ongeveer 10 dagen na je eisprong kunnen vinden. Maar daar wordt eigenlijk nooit op getest, twee weken na je eisprong mag je zelf een zwangerschapstest doen. Wel kan hij aan de progesteronwaarde aflezen of je een eisprong hebt gehad en of het een goede was.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Vraag me even af wat je bedoeld met 'of het een goede was'?

Ontopic: Ik heb ook altijd een late eisprong gehad, rond dag 22 of 23 en ook zwanger geraakt en ook nog wel terwijl het moeilijk was bij ons v.w. mijn situatie (zie banner) dus maak je absoluut zeker géén zorgen!

Liefs!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan voorkomen dat er wel een follikel uitgroeit tot 20 mm en dat hij springt, maar dat er geen eicel in zit. Aan de progesteronwaarde kun je zien of het een goede eisprong was. Je waarde zit dan op minimaal 20-30.

9. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik duim voor veel progesteron... en dan wordt het een prachtig kerstkindje... had ik zojuist berekend... hi hi.
    Maar jullie reacties doen me goed. Goed om te horen dat er meer mensen zijn met een verlate eisprong die toch 'gewoon' zwanger zijn geworden.
    Ik denk dat ik vandaag mijn eisprong heb gehad. Mijn LH-piek is in ieder geval gedaald en geen piek meer. Ook had ik de hele dag een opgezette-buik-gevoel (maar misschien komt dit ook van de overdosis paaseieren... smile). Hopelijk gaat morgen of overmorgen mijn temperatuur ook nog omhoog en dan gaat de vlag uit.
    Sterre; super om te lezen dat jij onder de omstandigheden genoemd in je banner zwanger bent geworden. Wondertjes bestaan!
    Weltrusten voor straks

10. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Volgens mij heb ik hem deze maand ook nog niet gehad. ik heb nu vruchtbaar slijm, gauuw klussen dus!

11. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    ... hi hi... succes met klussen, Tata.
    Heb je vaker een wat latere ovulatie? En is je vruchtbaar slijm je houvast of temp je ook en/of gebruik je ovulatietesten?

Mijn LH-piek is voorbij, mijn temperatuur is nog niet omhoog... nu twijfel ik of ik 'gewoon' moet stoppen met temperaturen. Ik word namelijk wat onrustig van dat getemp, dan ben ik er zo mee bezig. En als mijn temp niet/of later stijgt... word ik gelijk weer zo'n stresskip. En ik hoor woensdag bij de gynaecoloog wel of hij is gesprongen of niet... kan toch niets aan veranderen. Maar goed, niet temperaturen is voor deze controle-freak ook niet niets... :)

12. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0

PFFF dat tempen ga ik echt niet doen. Ik heb al moeite om iedere dag foliumzuur te nemen hihi niks voor mij!
    Verder gebruik ik niks. We zijn nu on ronde 3 en hebben nog zoiets van we zien wel. Als heet langer duurt, kan ik altijd nog aan de ovu testen gaan.
    We klussen om de dag en rond de vruchtbare dagen een paar keer extra. Wie weer?

Maar jij bent dus bij de gyn. Wat moet je nu doen dan? Heb je medicijnen gekregen of wordt je in de gaten gehouden?

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Aha dat wist ik niet dat dàt ook nog kan. Tis wat dat zwanger worden :p

@Mirannn: Heel veel suc6 met zwanger worden en hoop voor je dat jullie een mooi kerstkindje mogen verwelkomen :D

14. Liset1883

Liset1883 Lid

15 mrt 2009
    32
    1
    0
    afgelopen cyclus had ik mijn ei op dag 29, dus het kan, maar tkan geen kwaad.

Deel Deze Pagina