Even mijn frustratie wegtypen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door patty911, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty911

patty911 Lid

14 dec 2012
    99
    0
    0
    Hallo dames,

ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen, maar ik heb het toch even nodig om mijn frustratie weg te typen.
    hier mijn verhaal..
    Ik ben in september 2012 gestopt met de pil. Dus sinds ruim een jaar proberen mijn vriend en ik zwanger te worden en tot nu toe geen resultaat.. ik slik foliumzuur, eet gezond, rook (bijna) niet en drink geen alcohol.. mijn vriend let ook op zijn voeding, rook- en drinkgedrag. we doen heel erg ons best en het wilt maar niet lukken om zwanger te worden.
    Ik heb een tijd mijn temperatuur gemeten om mijn eisprong te kunnen vinden en ben overgestapt op ovulatietesten. Een aantal keren heb ik mijn eisprong kunnen ontdekken en in die tijd veel geklust om een kansje te maken op een kleintje..
    Tot nu toe geen resultaat en ik zie even door de bomen het bos niet meer.
    Ik begin aan mijn lichaam te twijfelen, zit nachtenlang wakker, mezelf af te vragen 'zal ik naar de dokter gaan, of moet ik nog geduld hebben'..
    Nu hoor ik sommige van jullie denken; ach, een jaar, da's niks! geduld hebben!
    Maar als ik heel graag iets wil, dan wil ik dat natuurlijk ook zo snel mogelijk.. daar tegenover is het natuurlijk zo, hoe langer je ergens op wacht.... nouja, jullie weten het wel..

ik zou graag in contact komen met dames die hetzelfde hebben als ik, zo erg je best doen, je hele levensstijl aanpassen en geen resultaat..

ik ben benieuwd naar jullie reacties..

2. Ilse88

Ilse88 Actief lid

14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Patty,

Mijn man en ik zijn gestopt met de pil sinds juni 2012.. Ik heb nu gisteren een afspraak gemaakt bij de gynae. Aan de telefoon uitgelegd dat we nu al ruim een jaar bezig zijn voor ons eerste kindje, we mogen volgende week vrijdag al gaan. Ik ben zelf benieuwd wat er zal gebeuren tijdens zo een eerste gesprek/onderzoek.
    Zelf vroeg ik me ook af van wanneer moet ik nu een afspraak maken bij dokter?? Het voelde langs de ene kant een beetje als een mislukking dat we "hulp" moeten zoeken, maar langs de andere kant ben ik nu enorm opgelucht en is dit opnieuw een stap dichter naar ons eerste kindje..

3. Elf12

Elf12 Lid

14 okt 2013
    88
    15
    8
    NULL
    NULL
    ik lees altijd dat je ongeveer na een jaar proberen contact moet opnemen met de huisarts, ik zou dat wel doen, denk ik.
    nu lig je nachtenlang wakker te tobben en jezelf iets kwalijk te nemen, wat misschien helemaal niet de reden hoeft te zijn.
    daar wordt je ook niet gezonder van...
    ik zou zeker even de huisarts bellen.

4. patty911

patty911 Lid

14 dec 2012
    99
    0
    0
    wauw, respect.. ik probeer regelmatig het onderwerp aan te snijden bij mijn vriend, maar hij is nogal terughoudend met dat soort dingen.. hij heeft nog zoiets van; het komt wel goed... maar voorzichtig aan ga ik toch proberen om hem mee te krijgen naar de dokter. succes volgende week vrijdag en bedankt voor je reactie!

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Voor de zwangerschap van mijn dochter dacht ik precies hetzelfde. Ik was al na 3 maanden proberen bij de gyn omdat ik een erg korte cyclus heb. Na rum een jaar zelf proberen een hsg gehad en daarna zwanger geraakt.
    Ik dacht ook echt mijn lichaam kan het niet, ik zal nooit een kindje kunnen krijgen. Nu heb ik een heerlijke peuter rond lopen en paar maanden geleden ook na 1 ronde zwanger geraakt, helaas is dat een ma geworden.
    Mocht je naar de gyn willen begin nu alvast met temperaturen. Dat heb je namelijk nodig. Als je dat nu al doet kunnen ze je sneller helpen.
    Anders kom je daar en moet je dat eerst 3 maanden doen en daarna gaan ze pas verder (dat was ij mij iig zo)

En laat de mensen lekker kletsen, als jij een kindje wil is zelfs een maand al lang wachten een jaar helemaal.

6. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Meid... volg je gevoel.
    Als jij naar de gyn wil GAAN. Wil je wachten, Wacht!

Het liefst wil iedereen meteen rennen naar de gyn als het na een jaar niet gelukt is, dat is ieder zijn goed recht.
    Ik zelf mocht vorige maand al aankloppen maar ik heb besloten netjes een jaar te wachten en het even op zijn beloop te laten.
    In december moet ik naar het ziekenhuis voor een baarmoeder onderzoek (heb pap3B gehad en nu pap2).. dus ik kan dan mooi even vragen hoe of wat...

Nogmaals, volg je gevoel. JE KAN HET!

*DigiKnuffel*

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben ook na een jaar proberen naar het ziekenhuis gegaan. Als je twijfelt over of alles wel "werkt" dan zou ik dit gewoon gaan laten checken. Stel dat er inderdaad iets niet helemaal goed loopt dan kunnen ze jullie daarbij helpen.

Volgens mij wordt er in veel gevallen echter niet echt iets gevonden. Bij ons was dit ook zo (mijn man had traag zaad zeiden ze maar ik denk dat dit vaker voorkomt zonder dat het gevolgen heeft).

Wat ik je wel wil meegeven is dat het MMM traject best zwaar kan zijn. Als ik het kon overdoen had ik wel alles laten checken maar was ik daarna niet de MMM in gegaan toen alles in principe goed was. De MMM heeft bij ons niks opgeleverd en mij alleen maar nog veel meer stress en verdriet gegeven.

Uiteindelijk werd ik spontaan zwanger. Na 4 jaar proberen de eerste keer, dit ging helaas mis, maar een jaar later was ik weer zwanger en het resultaat is net 1 jaar geworden :)

Deel Deze Pagina