Hallo, Ik weet niet of jullie hetzelfde probleem hebben als ik, maar wat een leuk speelgoed bestaat er toch de dag van vandaag. Mijn dochtertje van 15 maand leert net stappen ( was dysmatuur, verwacht dat ze rond 19 maand zal kunnen) en ik denk dat ze haar speelgoed beu is ze heeft al volgende: Little tikes activiteitenhuis Arc van Noah boot Auto met vormen om in de steken ( soort vormenstoof) Vtech kever Fisher price trektelefoon ( yep nostalgie) Nu zag ik in de winkel van Vtech Zoef Zoef dieren of de vrolijke vriendjes reeks. Hebben jullie tips voor ik mijn maandgeld aan haar verdoe Portemonnee zegt alvast dankuwell
Die van mij is gek van ballen, maar vooral het niet-speelgoed doet het goed (nog steeds) bakjes, lepels, een tasje met spulletjes leeghalen, een oude portemonnee met pasjes. Waar ze verder nog mee speelt is een tv tje die je kan opdraaien (ook nostalgie) en houten puzzels.
Wanneer het gaat ook om de portemonnee kijk eens op marktplaats! Ik heb daar al zoveel leuk speelgoed weg voor een prikkie! Wat hier nu met 20 maand nog in trek is is toet toet auto, zo'n olifant wat ballen omhoog knalt, loopfiets, skippykoe, grote stuiterbal met flikker lampjes wanneer je hem op de grond gooit en megabloks.
Oh en een speelotheek in de buurt toevallig? Kan je speelgoed lenen. Weet niet in hoeverre de portemonnee blij moet zijn
Mijn dochter is 14 maand en speelt graag met allerhande poppetjes (duplo, vtech vrolijke vriendjes, playmobil), duploblokjes, buiten, haar pop, wiegje, keukentje, bal, muziekinstrumenten, boekjes, playmobil 123, houten puzzel, potlood en papier en een loopauto. En de auto's van haar broer Eigenlijk speelt ze met alles wel... Lid worden van een speelotheek is inderdaad een aanrader! De vrolijke vriendjes serie is overigens wel heel leuk. Het enige (grote..) nadeel is dat de batterijen van de poppetjes echt heel snel leeg zijn... Veel sneller dan van de zoefzoef of toettoet serie.
Mijn dreumes is heel blij met haar V tech olifant (ballenbaan) ... maar net zo blij met een houten pollepel, de schoenen van haar broer of een tijdschrift wat ze lekker kan scheuren
Een bal is hier een hit. Puzzels of boekjes speelt ze graag mee. Maar een beker en een lepel vind ze ook erg leuk. Zoef zoef heeft ze maar doet ze weinig mee. De zandbak is ze ook erg gek op.
Mijn dochters passie is het spelen met het speelgoed waar haar broer nu net mee aan het spelen is . Maar hier nog wat tips om je portemonnee nog even te "helpen": Little people boerderij Duplo dieren Boekjes met geluid (bv boekjes van Marion Billet) Boekjes met flapjes (bv Kiekeboe koe van Emily Bolam) Boekjes met schuifjes (bv Bezig Beertje) Alles wat je leeg kunt kiepen Krijtjes om op te kauwen (dat probeert ze dan toch, stomme mama om die de hele tijd voor haar neus weg te kapen) Iets om herrie mee te maken, een trommel Zoef Zoef dieren, een kleine overzichtelijke set als bijvoorbeeld het hondenhok
Ken je lego prima? Is een voorloper van duplo en inmiddels alleen via mp te koop, maar een enorme hit hier (naast gewoon lego, auto's, blokjes, keukengereedschap...)
wauw bedankt voor al deze tips iedereen de portemonnee kan wel tegen iets, maar ik beval binnen 3 weekjes van een tweede dochtertje hihi
ah super om te lezen dat vrolijke vriendjes een hit zijn, zeker omdat onze dochtertjes ong dezelfde leeftijd hebben. Heb je het kasteel gekocht of het huis?
ik twijfel van het kasteel te kopen of het huis had al zoiets gehoord. Mijn dochtertje is nogal godzilla als het op speelgoed aankomt hihi
Hier speelt ze veel met zoef zoef dieren. Maar ook al het niet speelgoed is erg leuk. Zo zit ze graag in de salon manden te neuzen. Bakken leeggooien en erin gaan zitten.
wat bedoel je met duplo? Ik vind enkel duplo vanaf anderhalf en 2 jaar terug. OF playmobiel 123 hetzelfde. Of moet ik daar niet naar kijken Vrolijke vriendjes staat nog altijd in de lijst, alleen of ik het huis koop of het kasteel is de vraag
Onze zoon van iets ouder dan 1,5 is gek op het VTech Karaoke vriendje. Hij heeft sowieso een voorliefde voor microfoons/muziek want hij kaapt ook de K3 Microfoon van zijn oudere zus als hij maar even kan en sjouwt ook veel rond met het Twister muziekspel. Toen hij net begon te lopen was hij gek op zijn loophondje, zijn loopwagentje (deed ook allemaal spulletjes in en uit het wagentje) en een kar waar hij mee kon lopen én ook veel in kon stoppen. Sinds hij goed loopt is hij gek op een simpel loopfietsje, een loopwagen, auto en een step (driewieler (van zijn zus), hij gaat daarop staan, gaat er weer af, sjouwt dat ding een paar stappen verder en het hele circus begint weer van voor aan) Buiten speelt hij veel met een bal en in de zandbak (of staart hij naar kleine beestjes) En voor het overige houdt hij er van om gewoon lekker rond lopen (of rondjes lopen van buiten naar binnen en terug) Zijn treinspoor, zoef zoef dierenboomhuis, autogarage of blokken kunnen hem niet zo boeien en het liefste buiten
Bij duplo en playmobil 123 hoef je niet naar de leeftijd te kijken. Mijn dochter speelt al heel lang met duploblokjes. Nu (14 maanden) begint ze ermee te 'bouwen', poppetjes in en uit een wagentje doen, met een auto rijden, poppetje laten stappen etc.
M heeft met Sinterklaas wat van de zoefzoef dieren en vrolijke vriendjes gekregen. Ik vond het onzin om haar toen al iets te geven maar opa en oma vonden het, ook tegenover de oudere neefjes en nichtjes, niet kunnen om haar niks te geven. Heb toen aangegeven dat het leuk was om iets te geven waar ze later iets aan heeft. Ze heeft van de vriendjes het huis, van de zoefzoef het hondenhok en de hamster nog los. Vooral de hond rolt ze nu al een tijdje achteraan en ze wordt erg boos als ze er niet bij kan. De oudere kindjes spelen er weer op een hele andere manier mee; kindje van een vriendin 14 maanden, speelt met de figuurtjes; kindjes die er laats waren van 3 jaar spelen echt met het huis en het hondenhok; 4 jarige speelde al meer in een verhaal vorm en de oudere kinderen zoals haar grote zus met vriendinnetjes en oudere neefjes vinden het stiekem leuk om er even mee te spelen als er geen volwassenen kijken, hihi. Het gaat mijn portemonnee in elk geval dus nog wel een stuk leger maken.. Als je nog iets heel anders zoekt, volgens mij vond Q op die leeftijd een simpele zand water tafel erg leuk. En ballen zijn altijd een hit, vooral als ze bijna gaat lopen.
ja hé die zoef zoef dieren en vrolijke vrienden, als je eraan begint, dan heb je direct zin om alle beestjes/ventjes te kopen. Dat is mijn grootste probleem hihi voorlopig wonen we nog in ons huurappartement met enkel een terras. Maar we verhuizen naar ons gerenoveerde woning vanaf februari dus nog enkele maandjes wachten voor onze tuin