Minder kleren aandoen. Hier gaan de ramen 's nachts nooit open. Wij slapen zelf beneden, en bij de vorige bewoners is er via dat raam ingebroken midden in de nacht, stond er opeens een kerel in het zwart aan hun bed. Dat wil ik écht niet. En de ramen op de kamers boven zijn aardig laag. We hebben oude ramen, die naar buiten open klappen. Als zoon op zijn tenen gaat staan dan kan hij er zo uitrollen. Haakjes e.d. zijn voor hem een uitdaging om open te krijgen, dus dat risico wil ik niet lopen. Maar mijn oudste slaapt nu in boxer en hemd, en meestal half onder zijn enkele dekbed, soms er helemaal niet onder. De jongste ligt in dunne pyjama onder zijn dekbed, maar die schopt hij meestal ook van zich af. Zodra het warmer wordt zal hij wel in zijn romper gaan slapen.
Hier staat ook 24/7 alles overal open op de slaapkamers. Ik kan zelf niet slapen als het raam dicht is, veel te benauwd.
Hier sliep ze van de week met een romper zonder mouwen en hele dunne pyjama. Lakentje leggen we ter decoratie over haar heen want binnen 2 tellen schopt ze die weg. Heeft nog nooit geklaagd over te koud. Ik hoor haar liever piepen dat ze t te koud heeft als dat ze last heeft van warmte stuwing, dan schijnen ze toch een stuk slechter te signaleren (begreep ik van de kraamzorg). Vrieselementen en ventilator werkt prima samen, dr is ook nog een hack dat je met een grote schone piepschuimkist (visboer) een hele lading ijsblokjes of elementen en een ventilator een semi airco kan bouwen, zag m voorbij komen op galileo (tv programma van sbs6 denk ik). In worstcase kan aluminiumfolie op je raamplakken nog wat tegenhouden, is alleen wat minder fijn voor je buren achter evt. Deden ze bij mn ex in t studentenhuis.