Nu al gedoe om feestdagen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door shoshana, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Sinterklaas hebben wij ook niets mee en wachten daarmee totdat ze het echt mee krijgt en we wel "moeten". Maar dan zullen we het klein vieren, niet met grote, dure cadeaus.

2. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Wat cadeaus betreft; wat je teveel vindt kun je altijd bewaren. Ik heb bv altijd een voorraad op zolder (niet per sé cadeaus hoor maar ook overtollig speelgoed zeg maar) om eens in de zoveel tijd een keer wat speelgoed om te wisselen met wat beneden staat.
    Verder zou ik het persoonlijk de opa's en oma's wel n beetje gunnen om hun kleinkind te verwennen. Ook al hebben wij ook van begin af aan wel duidelijk gemaakt dat het niet overdreven hoeft. Daar hebben ze zich okk altijd aan gehouden. Wat ik ook altijd goed vind werken is een duidelijk verlanglijstje (dat je zelf leuke ideeen hebt van wat je echt leuk zou vinden voor je kind). Onze ouders vinden dat ook altijd fijn, zodat ze gericht iets kunnen uitzoeken.
    Succes ;)

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Dus als jouw familie Sinterklaas claimt is het leuk, maar als de ouders van je partner iets claimt is het niet goed?
    Lees ik dit zo goed?
    Komt op mij over zoals ik hier meerdere malen lees,
    Dat moeders familie alles mag, maar als schoonouders iets willen word het claimen en pushen.
    Beetje flauw word ik daar van, zijn de ouders van je partner. Zijn die minder belangrijk?
    In verschilde topics hier lees ik dat ouders van de man vaak als claimend worden ervaren, is dit ook echt zo? Of worden ze ook gewoon minder betrokken? " krijgen" ze net zoveel van de kleine als de ouders van mama?

TS, als je iets niet wil moet je duidelijk zijn! Maar stel jezelf eerst de vraag waarom je iets niet wilt en hoe je man daarin staat. Is voor de man ook niet leuk om steeds tussen vrouw en ouders gegooid te worden.

Over het algemeen vind ik dat vrouwen wel wat vriendelijker mogen zijn tegenover schoonfamilie. Natuurlijk gebeurd er hier en daar genoeg vervelende dingen, maar is soms accepteren niet beter? Het gaat hier om kado's en Sinterklaas. Ze willen niet gaan bungeejumpen met je baby!

4. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    202
    63
    Hier ben ik het volledig mee eens!

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    eens!

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Amen :D :)

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik vind het zielig voor je kind, leuk een fotoboek kijken nee Sinterklaas kwam niet toen je 1 en 2 was....Beetje triest.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    #68 Youtan, 29 sep 2016
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
    Gaat inderdaad over opdringerige schoonfamilie die ik niet zo aardig vind ;)
    En deze schoonmoeder (ik heb meerdere schoonmoeders) heeft het zo bont gemaakt dat ik afgelopen jaar zelfs het contact heb verbroken met haar.
    Het is inderdaad dat veel moeders minder van de schoonmoeder kunnen hebben dan van eigen moeder, ja, ik ook.... mijn stiefschoonmoeder is een topvrouw! Maar die overlegt dingen en pusht niet en eist niet en zo doet mijn eigen moeder ook. Wij houden van de democratische opvoedsfeer en ik kan niet zo goed tegen de dictatoriale manier van mijn schoonloeder.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb ook niet zoveel met mijn schoonouders (gewoon verschillende karakters en interesses) maar hier komt het claimerige gedrag met de feestdagen toch echt van mijn eigen familie. En ik heb een prima band met mijn ouders maar daar kan ik echt niet tegen. Dus die krijgen net zo goed wel eens "nee" te horen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik "nee" zeggen tegen mijn ouders wel lastiger vind dan tegen mijn schoonouders. We verdelen het allemaal zo eerlijk mogelijk.

10. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Mijn zoontje is 8 dec jarig.... net als mijn halve familie... :D
    Onhandig? Ja. Ongezellig? Nee. Druk? Gigantisch...

ja Ts, je kunt je (schoon)ouders niet dwingen om geen cadeaus te kopen. Ik begrijp wel dat zij Sint willen vieren! Wees blij, dan vier jij kerst!
    Wij vieren wel Sint, en ik maak me ook druk om de stapel cadeaus en de drukte.. maar wat doe je eraan?
    Nu kun je het nog wat indimmen want je kind heeft het nog niet door,.maar straks wel!

Wij doen het dit jaar zo: we geven 1 groot cadeau voor sint en zijn verjaardag. Verder mag hij tussendoor bij oma en opa gezellig stoeltje zetten op een andere dag als 5-12. Dan zijn wij namelijk thuis als gezin.
    zijn verjaardag vieren we alleen voor familie. We vragen gerichte cadeautjes, dus geen grote hoop bende waar je door de bomen het bos niet meer doorheen ziet.
    probleem opgelost.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sinterklaas vieren wij gelukkig altijd bij ons thuis want wij zijn de enige met kleine kinderen.

En met de kerst zijn wij een lang weekend op Vlieland 😬👍🏻

Deel Deze Pagina