Rollebollen over het laminaat!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Titel zegt het al... mijn zoontje is lekker aan het rollebollen van rug naar buik en weer terug.. en vooral 'en dat weer terug' vind ik eng! Dat zal me daar een pijn doen op zijn bolletje!

We hebben een speelkleed waar hij op ligt te spelen maar dat is niet meer groot genoeg... dus een oud zomerdekbed er naast gelegd en dat leek wel even de oplossing.. maar een paar keer per dag vind ik hem ineens op zijn buik naast het kleed... dus op het laminaat! Tot nu toe ben ik er nog steeds op tijd bij geweest, maar er komt natuurlijk een moment dat hij gaat kruipen (als ik hem op het laminaat op zijn buik leg schuift hij achteruit) en dan kan ik moeilijk telkens achter hem aan marcheren. En zijn favoriet is zijn rug.. dus kan er zo vanuit gaan dat ie wel een keer gaat draaien omdat ie zijn buik zat is...

Als je laminaat hebt, hoe doe je dat dan? Lekker laten gaan en dan maar au hebben:$ doen ze t vanzelf niet meer;).. denk namelijk niet dat ik dat kan.... Maar ja.. dit is op een gegeven moment ook geen doen! Dus hoop op handige en pijnloze tips:D

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat hem lekker spelen op het laminaat sinds hij zo bewegelijk is geworden. Hij kan denk ik wel wat hebben :)
    De eerste paar keer viel hij wat hard met zijn hoofd op de grond, maar hij heeft dit daarna niet meer vaak gedaan. Hij lijkt te weten dat de grond best hard is haha.

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je zeggen.. de eerste keren kan je flink schrikken... maar nu.. hier een houten vloer en een kleine die al heel snel ging staan en lopen... je leert heel snel herkennen wanneer er echt iets aan de hand is en ze worden steeds handiger..

Denk maar zo.. over een aantal jaar gaat zo'n hummel naar buiten.. en dan daar klauteren.. en daar ligt ook niet overal een kleedje onder..

4. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Ik laat haar altijd lekker spelen op het laminaat , ze kruipt van het kleed af.
    ze heeft al een paar keer der hoofd gestoten, dan kijkt ze even verschrikt met dat is gauw over.
    van vallen en opstaan leren ze :)

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh.. zo te lezen moet ik er toch aan gaan geloven;).....

Ik wil hem gewoon graag overal voor beschermen:)

En ben blij dat ie nu aan het rollen is gegaan want hij vermaakt zich hierdoor opperbest!! En ben bang als ie zich een paar keer flink stoot dan zoiets heeft... ik blijf wel weer liggen waar ik lig haha

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt.. je wil je kind graag beschermen... maar goed.. de baby gaat eraf.. ze worden groter en groter..
    Als ik heel eerlijk ben.. dat ontdekken is zo leuk om te zien... hij gaat nu snel het verschil leren tussen hard en zacht... het begin van het verleggen van alle grenzen denk ik.. Geniet.. ik weet zeker dat je kleine dat ook doet:cool:

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tsja, je kunt ze moeilijk in piepschuim inpakken ;)

Ze leren heel snel hun hoofdje iets op te tillen als ze draaien. En hetzelfde straks als ze gaan kruipen en staan. Dan vallen ze van steeds hoger. Ze kunnen dat meestal zelf ook snel wel opvangen..

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Lekker laten gaan, laminaat lijkt hard maar veert behoorlijk mee (ook door de ondervloer) huilen door vallen/stoten is meestal meer van schrik dan dat het echt pijn doet.

Inderdaad wacht maar tot ze gaan lopen en buiten op avontuur gaan: stijl achterover op de tegels: schrikken huilen, dikke bult op d'r achterhoofd en ze ging gewoon weer verder, Over d'r eigen voeten struikelen en plat op d'r snoet gaan komt nog steeds wel eens voor, en dan is die dame van ons niet eens een enorme stuntpiloot, haar broertjes gaan vast nog wel grotere schuivers maken. Je houdt het niet tegen en het is ook een leerproces voor ze, letterlijk met vallen en opstaan.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou... Ik zal je teleurstellen.. Je doet er niks aan.:
    Ze zijn niet van suiker en kunnen best tegen een stootje, en ze leren sneller dan je denkt hoor ;)

Komt helemaal goed hoor hij zal nog wel vaker vallen en veel harder...
    Bereid je maar voor :p

10. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

hier vanaf 5/6 weken gewoon spelend op het dunne speelkleed en de houten parket vloer. Nu ook soms hoor ik haar knallen omdat ze zo beweeglijk is. Och ik zou zeggen lekker laten gaan als ze zich pijn doen melden ze zich wel.

schoonmoeder vond dat in het begin ook zo eng maar nu is ze helemaal er aan gewend dat wij nou eenmaal een rauwdauwer en beweeglijk kind hebben.

11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    mijn dochtertje ontdekte na een paar keer gaat hoofdje pijn te hebben gedaan dat ze rustig moest terug rollen :D

12. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ons mannetje vindt het speelkleed maar voor watjes, zodra hij kon rollen bleef hij er niet meer op liggen. Hij legt wel heel voorzichtig zijn hoofdje neer als hij van buik naar rug gaat, zoo schattig!! Ik laat hem gewoon zijn gang gaan, als er iets is laat hij het me wel weten ;)

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Lekker laten rollebollen, dat ze vallen kan je niet voorkomen.

Lucas viel ook weleens om op de laminaat tijdens het kruipen. Nu valt hij weleens om omdat hij zich heeft opgetrokken aan meubels, en niet weet hoe hij terug moet.

Gewoon zijn gang laten gaan. Uiteindelijk komt het allemaal goed :).

Deel Deze Pagina