Ik ben nu 5 weken zwanger maar heb een hele opgezette buik. Sommige kleding kan ik al niet meer aan zonder dat het opvalt en mijn spijkerbroeken gaan niet meer dicht zonder buikpijn. Herkennen jullie dit?
Je darmen gaan opspelen. Die moeten ruimte maken voor je baarmoeder en schuiven aan de kant. Het gevolg is het welbekende darmenbuikje.
Trekt het ook nog weg of gaat het over in zwanger buik😃 anders moet ik echt al andere kleding gaan halen😉
Bij de meesten gaat het weg maar bij sommige gaat het over naar een zwangerschapsbuik. Bij m'n eerste ging het weg, maar bij m'n 2de is 't over gegaan in een zwangerschapsbuik.
Ja ik herken dit niet van mijn 1e. Toen begon ik met 20 weken pas een heel klein buikje te krijgen. ...
Herkenbaar!!! Had met 5/6 weken zo'n darmenbuikje waardoor mijn beste vriendin zei "weet je zeker dat je geen 20 weken ben" haha. Was best wel heftig opgezet (heb overigens wel hele gevoelige darmen). Het trekt niet echt meer weg, het is wel de ene dag minder dan de andere dag. Daarna gaat het over naar een babybuik. Je zou wel leggings kunnen dragen dat zit toch minder vervelend. Want buikpijn krijgen hierdoor is ook geen pretje.
Hier ook al met 5 weken dat mijn broeken niet meer dicht gingen. Met 6 weken dan maar een paar zwangerschapsbroeken gekocht en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Ben nu 9 weken en iets, maar lijk nog steeds alsof ik al 20 weken ben. Heb niet de indruk dat het nog gaat wegtrekken. Ik voel nu dat mijn baarmoeder langzaam omhoog komt vanachter mijn schaambeen. Ik bekijk het positief, zo kan ik langer genieten van mn 'buik' . Verstoppen is voor mij ook niet meer mogelijk trouwens. Nog een fijne zwangerschap gewenst!
Ik heb er ook last van. Ik probeer het nog te verbergen met wat wijdere kleding. Maar broeken zitten ook niet heel lekker meer. Toch binnenkort de positiebroeken maar weer van zolder halen
Hier ook last van. 6 weken en 2 dagen en heb een buik alsof ik al 4 maanden zwanger ben. Probeer het nog een beetje met wijde kleding te verbergen, maar ben bang dat ik dat niet lang meer vol ga houden.
Zelfde hier. Ondertussen 7 weken, en al een buikje. Het is wel m'n tweede kindje, misschien dat het daar ook wat mee te maken heeft. Het grappige is dat we het nog gaan verzwijgen tot met oudejaar. Dat wordt nog een opgave
Dank jullie voor alle reacties. Gaan inderdaad moeilijk worden om te verzwijgen. Mijn buikje valt toch wel een beetje op al. Ook heb ik al een maat groter van bh moeten kopen
Bij m'n vorige had ik dat wel maar nu dus niet. Dat is toch ook gek? Ik dacht dat je altijd wel zon darmenbuikje kreeg...
Hoi Dames, Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje (hoop dat ik goed zit). Zie dat jullie het allemaal hebben over dat je buik iets opgezwoller is. Ik herken dit dus ook, ik sport normaal altijd en mijn buik is vrij plat maar merk nu gewoon dat het wat opgezetter is kan het niet uitleggen ook heb ik last van borellende darmen en soort plofjes in mijn buik. Ik zit nu 1 dag voor mijn NOD en 13 dagen DPO. Gisteravond had ik ineens een grote slijmsliert met plassen beetje doorzichtig/wit wat ik normaal nooit heb. Herkent iemand dit toevallig?? Heb nog totaal niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar vandaag voor het 1st een test gedaan en die was negatief. Mijn ei was op woensdag 9 nov en ik denk afgelopen vrijdag nacht 18 november mijn innesteling gevoeld te hebben omdat ik wakker werd vd pijn/kramp en dat duurde een uur ongeveer (heb ik ook nooit). Snap er dus niks meer van eigenlijk, iemand tips haha? Zijn graag welkom!!