zijn er hier forumleden die wonen in zeewolde/lelystad/biddinghuizen/almere? wij zitten in de situatie dat we n baan aangeboden hebben gekregen, maar het (een enorm stuk!) moeten verhuizen, ook zou inhouden dat de huizenprijzen VEEL hoger zijn dan in onze regio, en we daardoor niet in de stad van t werk zouden kunnen wonen zonder een extreme hypotheek te nemen. nu kennen we de omgeving niet, maar valt ons op funda op dat in zeewolde/lelystad/biddinghuizen de woning in verhouding goedkoper zijn dan in menig plaats/stad daar vlakbij. mijn vraag is dan ook: waarom is dat zo? is het daar zo slecht wonen? of is het enigzins 'afgelegen'? of....??
Afgelegen is het zeker niet, almere dan he. Ik woon hier prima, woon er al 24 jaar met een tussenpoos van 7 jaar en ga er echt niet meer weg. Almere zou ik alleen niet kiezen voor: Stedenwijk Waterwijk Kruidenwijk Eilandenbuurt Regenboogbuurt Vind dat echt vreselijke wijken/buurten. Alles wat eindigt op "buurt" is almere buiten, alles wat eindigt op "wijk" is almere stad. Haven, pampus, overgooir (villawijk) en poort heb je ook nog maargoed laten we het daar niet over hebben.
Almere en biddinghuizen liggen trouwens wel dik van elkaar af hoor, weet niet waar hij gaat werken? Je hebt ook nog dronten en swifterbant, die liggen tussen lelystad en biddinghuizen in.
in kruidenwijk kan je prima wonen..aan de goede kant van de busbaan dan. ikzelf woon in danswijk. echt een heerlijke buurt t liefst had ik in de stripheldenbuurt gewoond. daar staan echt mooie huizen met alle andere woonplaatsen dan almere heb ik geen ervaring..
Er zit een enorm verschil in de plaatsen die je noemt. Woon nu 18 jaar in biddinghuizen. Daarvoor mn jeugd doorgebracht in almere (stedenwijk, geen aan rader...). Voordeel van biddinghuizen is dat je centraal zit. Je hebt wel echt een auto nodig. Binnen half uurtje ben je in almere, 20 min lelystad. Maar shoppen kan ook in dronten, 10 minuutjes. En ik vind het heerlijk om de stad uit te rijden, de gooise weg af te rijden en dan het dorp in. Heerlijk. Wat je eigenlijk zou moeten doen is de plaatsen bezoeken. Ik voelde me direct oo mn plekje hier. Elke plaats is weer anders, andere sfeer. En de huizenprijzen zijn zeker aantrekkelijk! Als je nog iets van me wil weten, vraag maar! Xxx
Wij wonen nu 7 jaar in Zeewolde en vinden het heerlijk hier. Genoeg groteren steden eromheen waar je kan shoppen om dan heerlijk terug te keren naar de rust en al het groen van Zeewolde. Een absolute aanrader
Ik heb heel weinig file, zelfs naar amsterdam. Als ik om 07:00 uur wegrij ben ik om 07:40 op school, 10 min file dus. En ja tuurlijk zijn er dagen dat ik een uur in de file sta, maar dat is 9 vd 10 keer te wijten aan ongevallen. Maar eigenlijk heb ik amper file.
Ik woon al 20 jaar in almere. Bevalt mij prima....! Wij gaan ook niet meer weg. Mocht je meer info over de wijken willen pb me maar. Ik ben makelaar (in almere) geweest en heb wel enige ervaring op de woningmarkt. Je kan ook zelf gaan bouwen! Ik raad je aan om eerst eens rond te gaan rijden en kijken wat je aanspreekt. Ow en file dat valt tegenwoordig echt mee! Zelfs naar amsterdam!
Ik woon inmiddels 10 jaar in Almere, in Filmwijk, wat goed bevalt maar heb ook in slechte wijken zoals de Bouwmeesterbuurt en de Wierden gewoond. Je kan hier goed wonen let idd goed op in welke buurt je terecht komt.
Ik woon in Stedenwijk.. Valt erg mee, maar is afhankelijk van waar je in de wijk woont. Wij wonen op het puntje van Zuid, hier is het erg rustig. Dichtbij het bos, heerlijk!! In Noord wil ik daarentegen nog niet dood gevonden worden, ondanks het flink is opgeknapt vind ik het volk daar niets.
Ik heb 11 jaar in Almere gewoond, ben er opgegroeid. Uiteraard zoals al gezegd werd, zitten er mindere wijken/buurten tussen maar ach in welke plaats heb je dat niet? Altijd met veel plezier daar gewoond al zou ik zelf mijn kinderen daar niet willen zien opgroeien heel eerlijk... Daarna paar jaar in Lelystad gewoond.. Ben blij dat ik daar weg ben, bah wat een rotstad vind ik het. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Ik woon nu 2,5 jaar in Dronten en ik vind het heerlijk lekker rustig ! Alles dichtbij ( winkels dokter apotheek scholen etc ). Succes!
Wij wonen nu 3 jaar in dronten, we komen uit Gelderland. Het beval ons hier prima heel veel groen en ook een centrum waar je alles kunt krijgen. Wij willen hier niet meer weg
Wij zijn vanuit Harderwijk naar Zeewolde vertrokken, ook vanwege de huizenprijzen. Geen moment spijt! Ik hou van Zeewolde!
Ik woon al m'n hele leven in almere in verschillende wijken. Kruidenrijk, literatuurwijk, stedenwijk, noordeplassen, regenboogbuurt en nu in de eilandenbuurt. En sommige plekken zijn minder prettig als andere maar zoals hier waar ik woon is het heel rustig, mooie huizen en dichtbij het bos. Verschillende vrienden van ons wonen in Lelystad op verschillende plaatsen maar ik vind het allemaal helemaal niks. Ik zou zeggen rij is door de steden/dorpen heen, kijk waar het werk het dichtst bij zit en maak dan een beslissing.
Lelystad vind ik ook helemaal niets. Ik heb in de Oostvaardersbuurt in Almere gewoond en vond dat echt een nietszeggende buurt.