Nu al groeien......... is dat normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tiets27, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He meiden,

    Ik ben 9wk 5dg zwanger en je kunt het bij mij al redelijk goed zien.
    Ik wilde het eigenlijk nog niet aan iedereen vertellen maar de mensen kunnen het al zien.
    Is dat normaal of komt het misschien doordat ik in februari een currettage heb gehad, waardoor je baarmoeder dan wat opgerekt is.

    Wie heeft ervaring of weet hoe het kan........

    liefs tiets
     
  2. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik droeg met 10 weken ook al zwangerschapsbroeken ... ik weet niet waar het aan ligt. Bij de een zie je het eerder dan bij de ander.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  3. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bi j een eerste kindje zullen het waarschijnlijk je darmen nog zijn omdat het kindje zelf nog te laag ligt voor een buik.
    Maar ja.. veranderd er niets aan dat je dan al een zwangerschapsbuikje hebt :)

    Ik merk nu pas echt dat de buik die ik heb door het kindje komt, het voelt namelijk toch anders, dan in het begin. Ik vond mijn eigen broeken bij 10 weken ook niet meer lekker zitten, maar denk toch ook dat dit meer kwam door mijn lieve darmpjes.

    En gewoon aantrekken wat lekker zit! En dat ze het wel of niet zien? Ik kreeg gisteren voor het eerst van iemand te horen dat het nu echt een duidelijk zwangerschapsbuikje is. (Iemand die ik niet dagelijk zie)

    Groetjes Daphne
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    omdat ik van mezelf heel slank ben werd ik ook al gauw dikker en kon mijn broeken niet meer dicht krijgen in het begon zijn het je darmen omdat je kindje nog maar net boven het schaambeen ligt maar dat veranderd er natuurlijk nix aan dat je buikje het goede nieuws al verrraad!!
    jammer, was bij mij ook al het geval toen ik het dus uiteindelijk met 13 weken vertelde zeiden de meesten dus ook van ohw dat dacht ik al
     
  5. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    O dat had ik ook hoor, was met 8 weken al te zien.....
     
  6. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    bij mij was het ook al best vroeg te zien, niks raars aan :)
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik ben ook al 1 kilo aangekomen.

    Ik pas mijn broeken nog wel,maar ik zie ook dat mijn lichaam verandert.

    Ik heb ook al een klein buikje.

    Ik las ergens op het forum dat iemand met 4 weken al een buikje had. Dat was haar 4e geloof ik. Dan gaat het blijkbaar nog sneller.
     
  8. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dat verschilt idd echt per persoon.
    bij mij zie je het nu een beetje ben 15 weken.
    (en ben heeeel slank dus daa rligt t ook niet dat maakt dus helemaal niks uit.)
    in het begin leek t wel of ik snel dikker werd maar dat waren echt mn darmen.

    ik was wel al voordat je mn buikje ging zien al ruim 5kilo aangekomen geen idee waar dat zit want je ziet t niet merk t wel aan mn broeken. kan nu ook echt mn gwone broeken met knoop niet meer aan.
     
  9. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik had een buikje bij 5à6 weken. vroeg, he!! Ik draag ook al zwangerschapskledij!! de gyne zei ook direct dat het een zwangerschapsbuikje was, door de darmen maar ook doordat ik een groot vruchtzakje heb!! het verschilt bij iedereen!! Gewoon genieten is de boodschap!! ;)
     
  10. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik had ook al heel snel een buikje (zie mijn album), maar dit zijn wel mijn darmen hoor van het ukkie zat nog helemaal verstopt achter mijn schaambeen :D
     
  11. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ook ik had al snel een buikje, draag ook al sinds week 5 positie broeken :(
     
  12. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    het was bij mij ook al goed te zien liep met 7 weken al met een zwangerschapsbroek me gewonen broeken zaten gewoon veel te strak
     
  13. liesbethLG

    17 jul 2006
    62
    0
    0
    Hi hi ik was al bang dat het door al het extra eten kwam!! Nou ja het valt wel ietsje mee maar ik heb best trek de hele dag en ja daar dij ik misschien ook wel een beetje van uit! Heb al een aantal broeken de kast uit gedaan maar hoop het nog even vol te kunnen houden met mijn eigen broeken. Had trouwens wel een tante die gelijk bij binnenkomst vroeg of ik soms zwanger was! Kan me niet voorstellen dat ze het aan mijn buikje zag maar goed! Met dit weer valt het wel mee, lekker zomerjurkjes die lekker meerekken!! Hopelijk kan ik het bezoek aan de positiemodewinkel nog even uitstellen!
     
  14. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik ben zwanger van de derde en ben 10 weken heen. Verbergen kan echt niet meer bij mij. Collega's die het nog niet wisten feliciteerden mij vorige week spontaan en wezen daarbij op mijn buik (en ik nog wel denken dat ik het zo mooi camoufleerde, niet dus).

    Bij mijn eerste kon je met 5 maanden eigenlijk nog niets zien (ben lang en slank van mijzelf). Bij de tweede zag je het ook pas echt vanaf de 18e week, maar nu dus al met 10 weken. Mijn broeken pas echt niet meer dicht hoor.

    Ik weet ook niet of het komt dat het de derde is dat je meer ziet (dit hoor je wel vaker). Onze oudste is 6 en de jongste 5, dus het is ook al even geleden dat ik zwanger was. Maar erg vind ik het niet hoor.

    gr. Natasja
     
  15. evon

    evon Actief lid

    18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ik had ook al vrij snel een buikje, ik lijk nu echt wel verder als ik ben..
    Ik at de eerste weken ook best veel en ging toen ook wel wat meer snoepen.
    Het zijn ook zeker de darmen ...soms ga ik dagen niet naar de WC..:(
    Vind het best vervelend want mijn buik is dan echt opgezet ...en voel me zwaar opgeblazen en vol...vraag me af wat zich daar binnen allemaal afspeelt
     
  16. Lisje

    Lisje Bekend lid

    17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    hoi hoi, ik heb ook al een buikje, al denk ik inderdaad bij aan mijn darmen, maar het begint nu langzaam ook bij mijn onderbuik... maar strakke kleren en zo zitten me niet meer lekker en broeken ook al even niet, maar ik doen nu een elastiekje door mijn knoops gat, met een langere shirt en dan kan ik mijn broeken nog even aan hihi...

    Liefs
     
  17. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    haha dat dee ik ook..
    ik ben gisteren even kleding gaan halen, want ik had nog allemaal van die lage strakke broeken van vorrige mode. en die zaten egt niet meer lekker..

    Mijn vriendin vroeg of ik dat buikje al voor mijn zwangerschap had... haha... maar het is egt van de beebs.! 't kleintje zit zeker niet achter mijn schaambotje meer.!

    Op mijn werk komen nu allemaal ouders naar me toe, heel voorzichtig en fluisteren dan ben jij zwanger haha,, lief hoor
     
  18. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

    zoals iedereen hierboven al aangeeft is het normaal, en ligt het er maar aan hoe je lichaam reageert op de hormonen, meestal zijn het in het begin je darmen waardoor je een buikje hebt. en daarnaast zou het kunnen liggen aan wat je eet maar dat is echt alleen als je van jezelf al weet dat je meer en anders eet dan daarvoor anders niet hoor!!

    enne ik heb ook een curretage gehad maar daar zal het niet aan liggen lijkt mij, anders had ik ook sneller een buikje gekregen denk ik.
    kijk maar in mijn album ik had niet zo snel een buikje maar mijn darmen waren wel degelijk van slag hoor. ik ben in het begin afgevallen zonder misselijkheid en overgeven hoor. iedereen reageert verschillend

    gr en geniet er lekker van
     

Deel Deze Pagina