Met tien maand ineens weer nachtvoeding!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mieksel, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mijn dochtertje van ruim tien maanden krijgt nog volledig borstvoeding (kunstvoeding lust ze niet).
    Ze komt nu alleen ineens, drie avonden op rij, weer voor een nachtvoeding...!?
    Ze sliep al met tien week door en sindsdien geen nachtvoeding meer.

Maar sinds drie nachten is ze ontroostbaar als ze wakker wordt en het enige wat ze wil is de borst, beide borsten zelfs. Dus niet even een troostslokje, maar een complete voeding!

Nu is mijn vraag: kan ik haar hierdoor weer wennen aan een nachtvoeding? Mijn dochtertje is gevoelig voor structuren, dus twee, drie keer iets op dezelfde manier doen, en ze is eraan gewend.
    Vandaar dus mijn twijfel, maar ze moet natuurlijk geen honger hebben!!

En hoe kan ik haar anders troosten als ze vannacht weer komt?

Oftewel, is deze plotselinge nachtvoeding noodzaak of gewenning??

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    goed te horen dat je kindje nog steeds bij jou drinkt!
    Op zich is ht niet ongewoon dat kindjes een periode weer terugvallen op nachtvoedingen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als kindjes iets onder de leden hebben bijvoorbeeld, dan boosten ze hun weerstand door vaker te drinken. Kindjes van deze leeftijd doen dat vaak in de nacht omdat ze overdag geen tijd hebben om te drinken, ze moeten de wereld ontdekken! Ook als jullie dagen veranderen kunnen kindjes weer komen voor nacht oedingen, bijvoorbeeld als je bent gaan werken, je met vakantie bent of ze net is gaan logeren. Ook hoort bij deze leeftijd dat kindjes wat eenkenniger worden, wat ook kan zorgen voor tijdelijke terugval. Tot slot als er een ontwikkeling aan staat te komen, dan zie je dit ook voor de verandering.

Mijn advies zou zijn kijk hoe het gaat en hoe de nachtvoedingen zich ontwikkelen. Blijft het bij drinken en weer inslapen dan is er eigenlijk niet zo n probleem ...

succes!

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ok, dan is het niet anders... ;)
    Best gezellig zo'n wurmpje weer s nachts, maar volgende dag werken is dan minder leuk helaas.
    Dankjewel voor je reactie.

Ander vraagje nog:
    Ze drinkt nu thee en water, wat kan ik haar nog meer aanbieden als vervanger van borstvoeding? Alles met melk/zuivel weigert ze, ze kokhalst letterlijk al bij de geur... Alle merken en soorten al geprobeerd. Of kan ik tot 1 jaar bv geven en is daarna melk niet meer zó belangrijk...
    Ik wil de bv zo langzaam aan wel wat afbouwen nl, geef nu nog vier voedingen en ik wil naar twee (ochtend/avond).

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Blijf gewoon borstvoeding geven en water of thee inderdaad. Melk kan later, of kijk naar rijstemelk ofzo, hoewel ik niet overtuigd ben van voedingswaarde...Gewoon wat ze nu krijgt is goed!

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ok, dank.

Deel Deze Pagina