Nu al harde buiken????? :o

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elfenmagie, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfenmagie

elfenmagie Nieuw lid

26 apr 2011
    4
    0
    0
    West-Vlaanderen (België)
    Hallo,

Ik ben momenteel 16 weken zwanger van een derde kindje. Als verkoopster in een slagerij ben ik vrijdag met mijn buik tegen de toonbank aangestoten. Vaak moet ik ook "duikelen" in de toonbank om vlees die vooraan ligt eruit te halen.

Het was vrijdag een heel drukke dag (mooi weer en dus iedereen had zin in barbecue en bovendien Paasweekend) waardoor ik tot het uiterste ben gegaan. Ik ben moeten vroegtijdig moeten stoppen wegens buikpijn en echt moe gelopen. Pas na 3u rusten op de bank, ebde de pijn in mijn buik weg.

Waren dit al harde buiken?? Mijn buik leek voortdurend gespannen, alsof er plots 2 baby's in zaten. Moet ik me zorgen maken dat dit veel te vroeg voor ontsluiting kan zorgen?

Bij een vierde zwangerschap (had al eens een mk) weet ik ook wel dat harde buiken vrij normaal zijn vanaf de tweede helft van de zwangerschap als die pijnloos verlopen. Maar dit verontruste me toch...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je bent gewoon heel vermoeid geweest door het harde werk, met name veel staan en de inspanning. Het is waarschijnlijk een combinatie van bandenpijn, groeipijn, vermoeidheid en je baramoeder die hierop reageerde met harde buiken. Kan geen kwaad voor een keer. Bukken en voorover reiken kan ook geen kwaad. Probeer wel je rust te nemen, let goed op je houding als je staat. Neme geregeld pauzes. En als je thuis komt na hard werken niet meteen weer doorgaan maar een half uurtje rust inbouwen. ( ik weet dat dat lastig is met kleine kinderen, maar kijk of het lukt). En anders s avonds de benen omhoog. Dan maar even een wat minder schoon/opgeruimd huis. Meestal gaat het na 18-20 weken weer beter.

Mirjam

3. elfenmagie

elfenmagie Nieuw lid

26 apr 2011
    4
    0
    0
    West-Vlaanderen (België)
    Rusten is inderdaad niet evident bij een derde kindje maar we doen ons best.

Bedankt voor de uitleg! :)

Deel Deze Pagina