klachten en weet het niet meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door titus, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hallo,
    ik hoop dat je het niet erg vind dat ik mijn vraag hier stel maar ik weet het even niet meer.
    ik slik de pil nog steeds de cerracette en daarmee word ik niet ongesteld.
    maar ik heb nu sinds dec klachten van buikpijn. ondanks dat ik elke dag ontlasting had heeft mijn huisarts na voelen op de buik het aan obstipatie klachten gegooit. het leek ook allemaal beter te gaan na de medicijnen (movicolon) ik gebruik dit nu een maand niet meer.
    nu een sinds een week geleden heb ik weer buikpijn, het ene moment links dan weer rechts en dan weer rond de navel een dag ben ik misselijk en duizelig geweesd. en een avond heb ik koorts gehad. ik moet regelmatig naar de wc voor ontlasting elke ochtend en soms wel meerder keren op een dag als ik geweesd ben heb ik het idee dat het weer vol loopt. verder rommelen mijn darmen heel erg en kan ik niks verdragen op borsten en buik.
    heeft dit nog stees alleen met de darmen te maken? en moet ik dus gwoon naar de huisarts of klinkt het in jou ogen als wat anders?
    groetjes kitty

2. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    wat ik nog was vergeten is dat ik een opgezette buik heb en op dit moment flinke steken links onder in maar wel nog boven het schaambeen.

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi titus,

Wat vervelend zeg! Je gebruikt cerazette...Geef je nog borstvoeding?
    zo nee dan stop maar met cerazette en ga weer over op je gewone pil of over op condooms voor deze maanden tot mei.
    Hoe je de klachten beschrijft lijkt het te zitten in je darmen.
    En wil ik je adviseren toch naar de huisarts te gaan en je evt te laten doorsturen. Voor evt. verder onderzoek.

Groetjes Imke

4. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    bedankt voor je antwoord ik heb nog helemaal geen kindje laat staan borstvoeding dit is gewoon de pil die ik gebruik.
    ik zal naar de ha terug gaan met dit probleem.
    groetjes kitty

5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi titus,

Ik ken de cerazette als een zeer lichte pil die veel gebruikt word bij borstvoedende vrouwen omdat het alleen maar oestrogenen bevat.
    Het is de meest voorkomende pil om te geven als anticonceptie.

Vraag het eens aan je huisarts!

Imke

Deel Deze Pagina