hoi,ik werd vanacht wakker van een vreselijke krampachtige pijngolf ter hoogte van me ribben die helemaal door mijn buik en rug trok en dat elke 4 tot 6 minuten,kon niet meer liggen lopen staan of zitten en het verdween na een uur ofzo ook weer net zo plots als dat het kwam.ik heb sinds vanacht al de hele dag harde buiken die soms ook echt heel vervelend tot pijnlijk zijn. mag/kan ik hier iets tegen inemen of doen en voorral waar komt het vandaan ik heb mijn eigen vk al gebeld vanmorgen en die zou overleggen en dan terug bellen,maar heeft ze nog niet gedaan,en de praktijk is morgen pas weer bereikbaar.vandaar dat ik hoop dat u iets weet want dit is echt een naar gevoel. bedankt groetjes erlida
Hoi Erlida, die pijnscheut is waarschijnlijk beknelde zenuw (of spiertje) geweest. Dat kan ineens opzetten en uitstralen naar verschillende delen van je lichaam. Het kan met omdraaien gebeuren, maar ook als je loopt bijvoorbeeld. Dat je er harde buiken van kreeg, zal komen doordat de baarmoeder in de zwangerschap snel geprikkeld is en als reactie op de pijn samentrekt. Dat kan in zoverre geen kwaad dat de pijn wel weer moet ophouden binnen een uurtje. Wat ook nog wel eens zou kunnen is dat het een blaasontsteking is. De pijn die jij beschrijft is er wel een beetje hoog voor, maar je kunt er ook gemene steken van krijgen zonder dat je last hebt bij het plassen. Maak je dus maar geen zorgen. Wanneer je het nog een keertje zou krijgen kun je het beste even in een bad gaan liggen voor een half uurtje, of gaan douchen. Dan ontspan je wat en wordt de pijn minder. Een kruik er tegen houden scheelt ook vaak een hoop en dat is voor 's nachts makkelijker. Zolang je geen boedverlies hebt, no worries. Als je nog wat ongerust bent, kun je altijd even aan de vk vragen of ze even naar het hartje kan luisteren. Groetjes Brigitte
hoi bedankt voor je antwoord,mijn vk belde net (eindelijk)terug,en die zei idd hetzelfde,dus moet straks effe urine afgeven.groetjes