Benauwd / hoge bloeddruk. Bang voor gevolgen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jongemama1993, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ben vandaag naar de Huisarts geweest. Heb het sinds vorige week heel erg benauwd (nu is het ietsjes minder gelukkig).

De huisarts heeft mijn bloeddruk opgemeten en polsslag.
    Deze was schrikbarend hoog (vind hij) namelijk :143/97 en de pols was 118. Huisarts vertelde al dat dit niet bepaald gezond is.

Nu moet ik morgen bloedprikken om longembolie / trombose uit te sluiten.
    Ben heel erg bang dat de hoge bloeddruk helemaal niet goed is voor mijn kindje.
    Van de buitenkant houd ik me groot, maar diep van binnen huil ik voor de angst.

Angst voor dat ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis of bedrust moet houden. Of dat er sprake zal zijn van een vroeggeboorte over een aantal weken.

Zijn er dames die een soort gelijk iets hebben meegemaakt?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ga er van uit dat je eerst medicatie voor de hoge bloeddruk krijgt voorgeschreven, dit zorgt dan vaak al voor voldoende verlaging van de waarden. Je blijft dan hoogstwaarschijnlijk wel onder controle bij de gyneacoloog en zult ook in het ZH moeten bevallen (in geval medicatie)

Probeer je niet direct te druk te maken over evt vroeggeboorte etc. Ik weet t makkelijk gezegd... maar mn zusje heeft hoge bloeddruk en medicatie en is gewoon met 38 weken bevallen. Mn stiefdochter had een te hoge bloeddruk, tijdens de zwangerschap ontwikkeld, en zij is zelfs met 41 weken bevallen,

3. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 weken geleden hetzelfde verhaal
    Bloeddruk 100/150 en alle bijkomende klachten.
    Ben accuut gestopt met werken. Rust veel lig overdag ook 2 uur op bed en lig er savonds op tijd in.
    Heb medicatie gekregen en me bloeddruk is nu een stuk lager. In het begin heel veel nare bijwerkingen gehad vooral hoofdpijn en extreme moeheid

Ik moet donderdag weer op controle bij de gyn
    En blijf hier waarschijnlijk de rest van me zwangerschap.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    In 1-2 trimester is niet erg. Wat is je begin bd bij 10-12 weken geweest? Als dat in 3e trimester 30+ afwijkt dan is pas zorgelijk

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tuurlijk is zo'n hoge bloeddruk ook in het eerste trimester ook zorgelijk!!!
    Wel idd belangrijk te kijken wat je uitgangsbloeddruk was. Die van mij was altijd 110/65 (zoiets), dus toen hij ineens 145/90 werd moest ik acuut aan de medicatie.
    Stel, je hebt van jezelf al 125/85 (ik noem maar wat), dan is de stijging beperkter. Dan is het nog niet gezond, maar een stuk minder zorgelijk.
    Hopelijk kan het met wat medicatie goed onderdrukt worden en kun je met een gerust hart verder je zwangerschap door!
    Sterkte!

6. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Bij mij tot 20 wkn ook hoog, 140/90, maar dit werd minder van wk 21 tot 34 en volgens de vk was dit een logisch proces. Ik hoefde geen medicijnen oid? In week 35 was mijn bloeddruk weer hoog en waren ook mijn leverwaardes verstuurd en ik moest helaas worden opgenomen. Nu zijn waardes ok, maar onderdruk zit rond 90/95, maar ik hoef geen medicijnen...dus interventie is per gyn verschillend?!

Als je je zorgen maakt, zou ik dit nogmaals delen met je vk

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook een hoge bloeddruk gehad tijdens beide zwangerschappen (en hij is nu nog aan de hoge kant). zou me niet gelijk druk maken om vroeggeboorte. Hoogstwaarschijnlijk krijg je medicatie om je bloeddruk te verlagen en kom je onder controle bij het ziekenhuis, waar ze ook je kindje goed in de gaten houden mbt groei omdat de placenta doorbloeding met een hoge bloeddruk minder goed zou kunnen zijn.

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hoe gaat het inmiddels? Wat zei je verloskundige?

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier de eerste twee zwangerschappen ook een hoge bloeddruk. Medicatie en met 40wkn en 39.4wkn bevallen. Dus qua vroeggeboorte zou ik me nog niet te druk maken.

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wat voor gaande dames al zeiden, een vroeggeboorte hoef je niet gelijk bang voor te zijn. Hou jezelf wel in acht. Ga je ineens veel vocht vasthouden, voel je je grieperig, hoofdpijn, sterretjes zien of een bandgevoel om je bovenbuik, twijfel niet: bel gelijk de gynaecoloog waar je nu waarschijnlijk onder controle blijft.

Deel Deze Pagina