Nu al? Hellup!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dienares, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dienares: toch bellen aangeven hoe of wat dat willen ze waarschijnlijk je baarmoeder mond checken.en ja misschien moet je gelijk komen.. dus . Voortaan niet meer denken, misschien is het voor niets! ik ben de afgelopen weken in en uit het ziekenhuis geweest met premature weeen en weenremmrs, griep enz. en ze willen echt dat je belt.komt.. Prematuurtjes zitten ze niet op te wachten en jullie ook niet neem ik aan :( .

En als jou man uit zijn werk moet komen nu, heet dat calamiteitenverlof! kost hem niets!

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wachten tot het zover is?
    Als je dit voelt ga je toch onmiddelijk naar de gyn?
    Desnoods bel je een taxi als je je man niet wil storen maar kom op, je wil toch niet afwachten tot je bevalling begint als je nog maar 33 weken ver bent?
    Echt nog te vroeg om al te komen hoor.
    En wat is dat nu, ff aan de CTG?
    Ik lig al 15 weken plat, in en uit het ziekenhuis, voor je kind heb je dat toch over?

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Fijn dat het gestopt is.

Maar houd het ajsjeblieft in de gaten. 33 weken is nog te vroeg hoor, dan moet je echt nog alert zijn op dit soort zaken.

En een CTG stelt niks voor. WEet niet wat jij je erbij voorstelt maar je krijgt een band om je buik en wat plakkers erop.
    Daarmee kunnen ze zien of het goed gaat met je kindje wat is daar nou voor vreselijks aan??

Ik heb uren aan zo'n ding gelegen en het stelt echt NIKS voor echt waar.

Ik zou voor de zekerheid toch echt nog even je gyn of vk bellen en vertellen wat je gevoeld hebt.

4. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik zal zeker bellen als het weer voorkomt.
    En een ctg heb ik gehad met mijn vorige zwangerschap/bevalling. En het was geen pretje. Je moet ondanks de pijn blijven liggen en je mag niet bewegen. Zelfs niet naar het toilet! Ik moest toen in een po pissen en dat kon ik niet, want ik kan gewoon niet liggend plassen, toen kwamen ze met een katheter aan.
    Ik dacht dat 33 weken niet al te vroeg was, maar zo te horen wel.

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik zou echt wel gelijk aan de bel trekken! Het klink niet echt normaal namelijk. Je wilt ook niet dat je kleintje veel te vroeg komt. Dan kan je maar beter een extra controle krijgen hoe erg die controle bij je vorige kindje ook was.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Meid 33 weken is echt te vroeg, dat wil je niet. Ik zou toch nog even bellen en het voorleggen. En een uurtje aan het ctg met pijn lijkt me niet zo'n probleem als het gaat om de gezondheid van je kind.

7. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    NIET te vroeg? :confused: Er is niet voor niets een grens van 36 weken om thuis te mogen bevallen!

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Die grens is zelf 37 weken.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Sorry Dienares , maar ik vind dat je wat beter aan de gevolgen moet denken , als je nu zult gaan bevallen , ipv je druk te maken dat je op een po moet gaan plassen , wat is nu belangrijker ....

Maar ja ik hoop dat het niet meer voorkomt en dat je nog een aantal mooi weekjes mag genieten van je zwangerschap ...

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik zou niet wachten tot het nog een keer voorkomt... Wanneer moet je weer op controle? Als dat niet binnen een paar dagen is, zou ik nu alsnog bellen en vragen hoe het zit. Dan maar moeite met plassen hoor, je lijkt er wel erg licht over te denken.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgende keer wel bellen meid!

Denk dat je het niet leuk gaat vinden, als je kindje nu geboren wordt. Hij/zij is nog helemaal niet klaar voor de wereld.

12. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    Volgende x gewoon bellen!
    Neem aan dat je niet thuis in je eentje wil bevallen met 33 wkn?!
    En een CTG is helemaal niet erg, duut ongeveer een half uur tot een uurtje,
    Ik heb er 2 gehad en ook mijn hele bevalling, en je kunt wel dan gewoon naar de wc ze koppelen je dan gewoon even van het apparaat!

Succes!

Liefs Kim

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wanneer heb je weer een controle? Ik zou anders echt nog steeds alsnog bellen. Even na laten kijken, dan weet je zeker dat alles goed is.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pfff ik snap sommige mensen ECHT niet.. word hier beetje niet goed van.
    Je maakt je druk om een scan terwijl je je HEEEEL ergens anders druk om zou moeten maken... En dat is of het wel goed gaat met je beebje.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    had liever een ctg scan gehad dan dat mijn kindje met 33 weken in een conveuse ligt en nog niet naar huis mag
    bellen meis!

16. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Pfftttt.. er zijn wel ergere dingen. Ik kan hier echt kwaad om worden!
    Waar gaat het nu om? Er zijn wel ergere situaties te bedenken in het ziekenhuis hoor!
    Ik ging al bijna met 31 weken bevallen, en dat is geen grapje! gelukkig is dit geremt tot 38 weken, hele tijd in het ziekenhuis met het HELPP syndroom. Ik heb geen seconde aan mijn eigen hachtje gedacht. (zo kom je bij mij over)
    Ik lag er met mijn eerste kindje vijf weken in, en dacht je dat ik stond te springen. Zet je over je trots heen meid, het gaat hier om je kindje...
    Ik vind dit erg onverantwoordelijk, dadelijk ben je ergens te laat mee, of wat dan ook, dat vergeef je jezelf niet!

17. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Zo erg is een CTG toch niet? Ik heb bij mijn 2e 4 weken in het ziekenhuis gelegen met gebroken vliezen en voortijdige weeën. Er werd 2 keer per dag een CTG gemaakt en soms nog vaker als de weeën weer opspeelden.
    Vaak was het tegelijk met andere meiden bij mij op de kamer en maakten we er een hele drumband van...

Zoals al meer meiden hiervoor zeggen: je zit echt niet te wachten op een bevalling met 33 weken!

En als je een CTG al erg vindt, hoop ik voor je dat de rest van je zwangerschap en bevalling voorspoedig verlopen, want geloof me, er zijn echt ergere dingen dan dat!

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik vond het helemaal niet erg om aan ctg te liggen , aan de ene kant heeft het juist wel iets , ff kijken hoe het met je kleintje gaat ......

19. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik hoop dat je na al deze reacties al gebeld hebt en nu naar het zkh bent... Hoop ook dat wij ongelijk hebben en dat het voor niks was, want 33 weken is toch nog wel behoorlijk te vroeg hè... Succes en ik hoop hier te lezen hoe het 'afloopt'!

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jammer dat we niks horen meer. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Ik zou echt wel bellen .Je bent je toch rot geschrokken? Ik zou zeker willen weten of alles goed is met mijn kindje.
    Ik hoop datalles goed is en dat je pas gaat bevallen rond de 40 week.

Deel Deze Pagina