pfff wat een verhaal dit weer! Hoe is het met je? Heb je nog weeen gehad? HAd je de gyn. nog gebeld? Wat zei je man eigenlijk? ben dus erg benieuwd hoe eht met je is!
even ter verduidelijking, ze kunen het ctg gewoon even uitzetten zodat je kan plassen hoor! heb nu denk 30 ctg 's gehad en ga daarvoor altijd even plassen en dan als ik lang eraan moest (weeen met 30 weken) tussendoor een keer afgekoppeld voor de wc.
ja bij mij ook nooit geen problemen gehad met ctg en heb ik er ook wel zo'n 30 a 40 keer aangelegen (vroegtijdige weeën) zetten ze gewoon uit als je moet plassen en je mag ook op je zij liggen als je dat prettiger vind... en ik heb ook niet plat hoeven liggen mocht best n beetje rechtop liggen.
hoi....ik heb net een ctg gehad....en heb het niet als vervelend ervaren...hoefde niet plat of zo en ze vroegen zelfs of ik lekker lag en of het ging 20 min... het enigste wat ik als niet fijn heb ervaren is het inwendig onderzoek...maar ach heb wel eens ergere dingen mee gemaakt..... ik vond het trouwens ook wel leuk om mijn kindje tegen dat apparaat aan te horen schoppen!
Misschien even op mijn weblog lezen, dan kun je zien wat je zou kunnen overkomen als je te vroeg bevalt. Ik hoop dat je inmiddels geweest bent
gaat dit over de CTG? ik heb aan het einde van mn zwangerschap wel 30 CTG-scans of meer gehad. je gaat gewoon op een bed liggen en ondertussen even wat wegdommelen of boekje lezen. 33 weken, dan is je baby nog lang niet klaar en is zo ongeveer net de grens dat streek-ziekenhuizen je kunnen helpen. Ik moest, nadat de VK bij mij zag dat ik met 26 weken al ontsluiting had, alleen in het streekziekenhuis plat liggen., maar in utrecht en groningen mocht ik zelf douchen en naar het toilet lopen. En als je op een po moet pissen (wat ik zelf eerst ook moest) zeg je gewoon tegen de verpleegster dat je niet kan plassen waar ze bij staan en dan gaan ze de deur uit om 5 minuten later terug te komen. en het bed heeft een afstandbediening waar je je rugleuning mee rechtop kan zetten. En trouwens, dit is hartstikke uitvlucht zoeken wat je nu doet, met al die argumenten komen. je moet gewoon alsnog de vk bellen. alsof iemand het ook maar leuk vindt om de vk te bellen of in het ziekenhuis te liggen.
Ik snap ook niet goed waarom zo'n drama om een CTG, ik heb er ondertussen ook al zo'n 25 a 30 gehad, doet toch geen pijn? En ik mag wel gaan plassen als ik dat vraag, dan halen ze hem ff eraf? Idd Female, inwendig onderzoek! Gisteren lag ik te roepen bij de gyn die keek of ik ontsluiting had, zo erg dat ze zich wel 100 keer heeft verontschuldigd
Oke, ik word zo te zien aan alle kanten aangevallen! Ik zou zeggen bedankt voor jullie antwoorden, maar graag wel alles lezen. Jullie hebben t constant over het ctg enz. Maar hebben jullie ook gelezen dat ik niet wist dat 33 weken TE vroeg is? Wel dat het vroeg is maar TE vroeg. Het was gewoon een misverstand. Verder is HET NIET MEER VOORGEKOMEN. En de controle heb ik morgenochtend vroeg. Wat mij betreft mag deze topic ook gesloten worden.
ik heb in mijn zwangerschap wel meer dan 10 keer aan de ctg gelegen hier dreigde ik ook te bevallen met precies 33 weken ze hebben het kunnen remmen met 2 soorten weeremmers tot 38weken en 4 dagen . ik heb wel al die tijd plat moeten liggen gelukkig had ik 2 sorte weeremmers en longrijpingen gehad. ik had zelfs rondje couveuse afdeling gemoeten nou ik schrok van hoe klein de kindjes waren en hoe ze erbij lagen ik was blij maar dan ook echt blij dat hij is blijven zitten
@dienares: Ik wilde je niet aanvallen, maar jou opmerking over aan het CTG moeten viel me nogal op. Maar los daarvan: geloof me, 33 weken is echt te vroeg! Mijn 2e wilde al met 31 weken komen, dit is uiteindelijk met weeënremmers gerekt tot 34 weken. Hij moest in de couveuse. Als je daar ooit bent geweest en ziet wat er allemaal niet goed kan gaan bij een zwangerschapsduur van 33/34 weken, dat wil je echt niet voor je kindje... Bovendien vond ik het verschrikkelijk naar huis te gaan en mijn kindje in het ziekenhuis achter te moeten laten. Ik denk dat jij toch ook het liefste een gezond kindje baart, waar je meteen vanaf dag 1 lekker van kan genieten zonder allerlei extra zorgen? Ik ben blij voor je dat je er geen last meer van hebt gehad, maar wees de volgende keer verstandig en neem contact op met de VK...
Hier ook tig keer aan het CTG gelegen, niks ergs aan..... 7 weken te vroeg is echt vroeg......Volgende keer gewoon bellen hoor, zal de gyn ook tegen je zeggen. Ze hebben liever dat je 10x voor niks belt.... Ik zou het bij je controle wel even aangeven, dan kan de gyn misschien even kijken of de voorweeen/weeen ook resultaat hebben gehad (ontsluiting enz.) dan ben je weer zeker. Heb ook al vanaf week 25 rust, (premature weeeen, weeremmers) leuk is het niet en heb ook mijn ups en downs. Ziekenhuisopnames zijn nooit leuk, maar voor het kindje doe ik het dan maar en probeer ik me sterk te houden. Sterkte met je weeen en ik hoop dat je verder een rustig verloop van je zw.schap hebt. Denk dat sommige mensen zo vol ongeloof reageren hier allemaal meiden zijn die een vroeggeboorte hebben gehad of een dreigende vroeggeboorte en het is echt geen pretje..