nu al in de wandelwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renata, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

met 3,5 maand in de wandelwagen?

1. ja als t niet meer past in de bak wel

2. nee veel te jong

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Maar wat moet je doen als het niet meer past. Ik merk namelijk dat Finn ook die kant op gaat hij was 59 cm toen hij 2 maanden was en volgens mij heb ik nog zo'n 15 cm speling in de wagen. Het ziet er naar uit dat hij waarschijnljk voordat hij 4 maanden is in de ligstand in de wandelwagen moet (die hoort bij de wagen). Ik heb geen andere keuze denk ik.

Ik heb een wagen van mutsy

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier met 4,5/5 maand in de wandelwagen gezet, in ligstand dat wel.. heb een reuze kind dus die kon nooit meer in de bak :)

Tja wat moet je anders..
    En geloof mij dat lag niet aan de bak.. die is niet zo klein.

3. sim

sim Niet meer actief

ik vind het ook nog te jong, ze schuiven toch altijd nog iets scheef. ik zou het pas doen als ze zelfstandig kunnen zitten.

ik heb de kinderwagen van mijn dochter weer voor de dag gehaald die is groter (wel wat ouderwets, maar ja, jammer dan)

vind het wel raar dat alles zeg maar zo streng is (bijvoeding is veranderd van 4 naar 6 maand, het zitten, en nog tal van andere dingen gaat nu anders dan 9 jaar geleden) maar dat ze de kinderwagenbakken zo klein hebben gemaakt dat er eigenlijk niets anders op zit dan of al in de wandelzak/buggy of je zou iets voor overbrugging moeten aanschaffen, raar hoor :(

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    sorry hoor maar er staan alemaal reacties met te jong!
    ik vind het ook erg jong!
    maar zoals bij mij past het gewoon niet meer!
    ik kan haar moeilijk er in vouwen ;)
    dus er zit nix anders op dan de wandelwagen plat te maken en die te gebruiken!
    of iets in de zit stand want de maxi is ook niet helemaal plat toch?!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies, Gea kan dan wel veel te jong zijn maar als het niet meer past, past het niet. Toch zou ik heel erg voorzichtig zijn met een zitstand. In de maxicosi mogen ze niet voor niets max. 2 uur. Het is gewoon een behoorlijke belasting voor die kleintjes. En als Gea in de wandelwagen al wat zit en ze zit in de auto dan ook nog eens in de maxicosi dan gaat het dubbelop.

Als het echt niet meer past zou ik de wandelwagen zo plat mogelijk doen. En ik blijf bij mijn alternatief: een draagdoek. Ondersteunt het hele lijfje en je hebt je handen vrij.

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

dank je! ;)
    heb net de wandewagen voor de dag gehaald en hij kan gewoon helemaal plat net alsof ze in de bak ligt
    alleen dan wat openener maar ja ik bestel er eventjes zon voetenzak bij!
    ligt ze met koudere dagen toch warrm en er zit ook een zonnekap bij je moet toch wat anders betekent dit dat ik totdat ze kan zitten niet met haar naar buiten kan!

7. sim

sim Niet meer actief

als het helemaal plat is, is er natuurlijk geen probleem, dan liggen ze toch :) maar ik reageerde meer op het buggy/wandelwagen met het zitten, daarom heb ik gestemd te jong..

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    als je buggy/wandelwagen helemaal plat gelegd lan worden dan mogen ze er zelfs vanaf de geboorte al in zolang je hem nog niet rechtop laat zitten is er nika aan de hand hoor en kan het geen kwaad

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat betrefd strengheid, er staat nergens dat er word geadviseerd dat kinderen in de wandelwagen mogen zo jong. en als je het vraagt dan weet ikhet antwoord al. daarbij het cb heeft mij 10 jaar geleden bij mijn dochter ook geadviseerd om pas na 6 maanden hapjes te geven. alleen doen veel mensen dat niet omdat ze het leuk vinden om eerder te doen.
    ik denk dat het belangrijk is dat je je kind in een wagen met goede vering hebt. wat dat betrefd denk ik dat een buggy ook al kan die plat nog echt te vroeg is, omdat een buggy meer hobbelt.
    daarbij, vind ik nog steeds dat kinderen het beste slapen in hun eigen bedje. ik ga dan ook liever niet te lang met ze op stap

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina zit nu ook sinds dit weekend in de buggy op ligstand. Ik heb er wel nog de maxi cosi verkleiner in gedaan ivm het schuiven van haar hoofdje.

11. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    de verkleiner heb ik er ook nog steeds in zitten.
    bij de papieren die ik heb liggen van de buggy staat in dat deze geschikt is voor baby,s vanaf dag 1 maar idd ze hobbelen wel meer maar toen hij er voor het eerst inging had ik een dekentje eronder zodat het lekker zacht ligt.
    een baby in de box ligt toch ook op een harde ondergrond dus zie weinig verschil

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Als je naar de site van Maxicosi gaat en daar even zoekt onder de meest gestelde vragen dat staat daar dat ze dit al jaren in hun gebruiksaanwijzing zetten.
    De reden is echter niet dat het alleen maar slecht zou zijn voor (alleen) de rug maar omdat een kind de kans moet krijgen zijn motoriek te ontwikkelen en het dus niet de bedoeling is je kind uit gemakszucht de langere tijd in de maxi cosi te laten zitten.
    Ook staat er dat dit ook geld voor andere bewegingsbeperkende gebruiksmiddelen zoals een buikdrager.

Lijkt mij dus dat je gerust met je kindje in de maxi kunt gaan wandelen als je er maar voor zorgt dat hij/zij daarna zichzelf even lekker kan uitstrekken.

Kylian was trouwens ook een jongetje dat al heel vroeg wilde zitten en vooral heel nieuwsgierig om zich heen wilde kijken.
    Gelukkig hebben wij een stokke kinderwagen dus hij kon gewoon met zijn baby-inzet op de ligstand en had geen last van een rand waar hij niet overheen kon kijken.

Groetjes Anita

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ehm het verschil met de box is dat je er niet mee door de stad gaat lopen over keien. ;)

14. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Mijn zoontej is nu 5 maanden, en hij mekkert nog niet in de wagenbak. Hij ligt er ook nog prima in. Moet zeggen ik heb bij de aanschaf van de kinderwagen ook expres gekeken of de bak groot genoeg was om een tijd lang in te kunnen liggen.
    Nu is Ferron klein voor zijn leeftijd 60cm en bijna 7 kilo (te pre(dys) matuur)
    maar ik ben blij dat hij nog niet in de wandelinzet hoeft. is ook erg makkelijk zo, om deze bak mee te nemen, en dat hij ergens anders daarin kan slapen.
    Lijkt mij ook niet zo top voor het ruggetje als ze zo klein en vroeg al in de wandelinzet gaan!

15. Luca zit ook al met 3 en halve maand in de buggy, wel op de ligstand. Ligt echt meer dan bv de maxi cosi.
    ALs de buggy niet kon liggen,dan ahd ik het niet geweten.
    Hij pastte er echt niet meer in in de bak.

hij is echt vrij lang hoor. was ecth voetjes tegen rand en koppie bijna, en dan moet je hem ook nog eruit halen,ging echt niet.

Hij ligt altijd in de buggy, gelukkkig had ik een voetenzak voor de kou,is toch anders dan een bak.
    Hij zit alleen voor een fruithapje ofzo onderweg.

groetjes

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun is met ff 3 mnd overgestapt...hij paste niet meer lag klem met zijn schouders.....en op het cb zeiden ze ja als het niet meer past of hij wil meer zien dan overstappen en lekker in lig stand doen............
    dus wil je rustig je boodschappen doen...overstappen! Teun vind het prachtig..de eerste rit wilde hij niet slapen...was heel vermoeid en wilde alles zien maar nu ligt hij binnen 5 min.te pitten......

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier nog zo eentje hoor, hij lag gewoon klem met 3,5 maand.........maar ja hij is nu 8 maanden en 77,5 cm en dus gewoon extreem lang! ;)

18. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik vind dat ze hier in de westerse landen zo moeilijk doen.
    Kijk naar het buiten land waar de kinderen de hele dag op een rug gebonden zitten Ze lopen daar met gemiddeld 9 maanden (en de kinderen hebben daar vast niet allemaal last van de rug hoor.
    Dus lichaams beperkte maakt volgens mij echt niet uit.
    groetjes gerdien

19. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Een draagdoek is gemiddeld maar tot 9 kilo en kost tussen 20 en 35 euro. Is dus erg veel geld voor nog geen 2 maanden gebruiken.

Plus ik ben rugpatient en is het dragen in een draagzak erg zwaar voor mij. Merk het nu al als ik hem moet tillen.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een draagdoek van 80,00 waar Jarissa tot een jaar of 3 in kan en die de druk heel goed verdeeld, een Storchenwiege.

Deel Deze Pagina