Hey ladies! Ik ben momenteel dik 29 weken zwanger en dochterlief ligt al de laatste vier keer (ik heb vaak controle ivm iets anders) in stuit. Als ze over twee weken nog in stuit ligt gaan we opties bespreken. Ik vroeg me af; zijn er veel dames waarbij de kleine in stuit lag en na 30 weken nog zelf gedraaid is? Of meiden met ervaring met draaien/stuitbevalling? Dit is voor ons nummer 2! Nummer 1 is gewoon normaal geboren en ik zou dat voor nummer twee ook heeeeeel graag willen. Maar ik heb een voorgevoel dat ze niet uit zichzelf gaat draaien. Maar ergens denk ik dan; wat nou als ze met een reden zo ligt... een korte navelstreng oid... met andere woorden; is draaien dan gevaarlijk? Liefs!
Mijn zoon lag in stuit tot week 35 ongeveer. Ik voelde hem toen ineens draaien met veel geweld. Ik had al een afspraak voor moxa staan en als dat mislukte moest hij idd gedraaid worden. Dus het kan nog. Hopelijk draait de kleine!
Hier heeft onze beeb tot 30 weken dwars gelegen , daarna tot 33 weken goed om vervolgens bij 33 weken in stuit te gaan liggen. Ik had vorige week bij 36 weken een draaipoging gepland staan , maar kleine is toch zelf nog gedraaid en ligt tot nu toe weer goed. Hoe eigenwijs kunnen ze zijn He
Deze baby is ook met 35wk pas gedraaid. Dus alles kan nog! Pas vanaf 36wk gaan ze uitwendig proberen te draaien omdat daarvoor de baby nog teveel ruimte heeft een de kans bestaat dat het terug draait. Ik zou me er niet te druk om maken met deze termijn. Grote kans dat de baby netjes naar hoofdligging draait
Dochter nummer twee heeft nooit anders gelegen dan in stuit. Draaipoging mocht niet baten. En uiteindelijk natuurlijke stuitbevalling Deze dochter heeft ook nooit anders gelegen dan in een stuit, maar vorige week draaipoging gehad en die is zowaar geslaagd!!! Ze ligt nog steeds goed. Alleen nog niet ingedaald. Voor de volledigheid: mn oudste heeft nooit (voor zover ik me kan herinneren) in stuit gelegen.
Mijn dochter lag denk ik al met een reden in stuit. Alle echo's vanaf week 20 in stuit!! En heb er veel gehad ivm groeiachterstand en vruchtwater tekort. Uiteindelijk met 36 weken gehaald met ks omdat versie onmogelijk was. Ik vond het herstel zo tegen vallen zelf 3jr na dato dat ik bij 2e indien mogelijk alles voor normale bevalling over heb.
Mijn dochter lag met 36 weken in stuit. Versiepoging gehad bij 37 weken zonder succes. Er werd een keizersnede gepland voor 39 weken. Echter draaide ze zelf bij 37+3. Keizersnede afgezegd en ben met 40+1 spontaan bevallen. Dus ja het kan zeker en ook nog na 37 weken! Niet te druk om maken.
Oooooh hier ook zo’n dwars ligger, en dan bedoel ik echt dwars. Hoofdje rechts en beentjes naar boven, ligt elke echo al op deze manier. Morgen vk maar weet al dat hij/zij niet gedraaid is. En heb ook het gevoel dat hij dat niet meer gaat doen. Ik gruwel van een keizersnede, zou liever een stuit bevalling doen. Maar dwars gaat een natuurlijke bevalling sowieso niet door. Draaien vind ik ook een eng idee, inderdaad allemaal spook verhalen over korte navelstreng en ooit van een kinderfysio gehoord dat veel kindjes er toch ‘schade’ aan over houden. Sta er dus niet om te springen. Heb gelezen dat tot 36 weken de baby moet kunnen draaien, dus dan heb jij ook nog even. Hopelijk draait jouw dwarskopje snel! Waarin bespreken ze de opties al met 30 weken bij jou? Lijkt me zo vroeg, of bij mij is t laat, kan ook natuurlijk!
Jullie reacties stellen me gerust! Fijn!! Ze bespreken de opties als ik weer heen moet, dus met 32 weken. En ik hoef dan dus ook nog geen keuze te maken. Het is meer zodat ik er vast over na kan denken geloof ik! Maar nu eerst maar duimen dat ze draait, want een ks lijkt mij ook vreselijk!! Mn doos is toch al naar de maan van de eerste... beetje jammer als nummer twee een jaap in mn buik achterlaat
Mijn eerste ging goed liggen bij 32 wkn. Mijn tweede (stuit) bij 36 wkn. Mijn derde (dwars) bij 37 wkn. Dus tja, bij 30 wkn? Heb je nog zeeën van tijd in mijn beleving. Hier zijn ze allemaal zelf gedraaid en daarna ook netjes blijven liggen.
Mijn kindje is net gedraaid. Lag een tijd dwars en daarna in stuit. Ik ben vorige week toen 33 weken begonnen met moxa therapie. En nu is ze gedraaid, heel fijn dus! Ook echt een aanrader de moxatherapie. Na een keer voor doen kun je thuis verder gaan, is niet schadelijk voor jou en je kindje. En er is 75 procent kans op slagen als je tussen de 32 en 33 weken daarmee begint.
Goed nieuws! Ik ben ook pas 23 weken maar ze ligt ook dwars. Andere 2 lagen meteen goed... heb ook t gevoel dat het deze keer niet goed komt, maar eigenlijk heeft ze nog tijd zat haha
Haha zeker met 23 weken idd! Kan nog letterlijk alle kanten op. Ik had extra echo ivm harde buiken en steken dus gelukkig konden ze toen zien dat de kleine meid gedraaid is! En nu zo blijven zitten, haha
40.0 dwars en 40.1 spontaan bevallen Had erg veel vruchtwater tot het einde. Daardoor kon ze nog goed draaien
Ah super! Hier nog steeds dwars, 1 dag wat meer diagonaal gelegen maar met t koppie naar boven. Ik heb zomaar het gevoel dat dit niets gaat worden.....
Ik zelf ben volgens mijn moeder pas met 37 weken gedraaid, daar voor al die tijd stuid gelegen het kan dus ook nog op het laatste moment
Fijn dat het al gedraaid is. Hier lag de derde ook afwisselend in stuit en dwars. Met 38/4 is ze goed gaan liggen nadat ik geprimed werd. en met 38/5 geboren middels inleiding
Hier lag hij twee weken geleden met z’n hoofd naar beneden, vorige week in stuit en gister weer met hoofd naar beneden. En ik ben een stuk verder dan jij zie ik. Er kan nog van alles gebeuren. Ik ben benieuwd hoe mijne komende dinsdag ligt...