heej dames mijn dochter is dus bijna 1 pffff jaja bijna bijna bijna maar nu krijgt ze sochtends pap en savonds nog een fles hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan? normale melk ? hoe aanpakken met de pap ? gewoon opvolgmelk ? sochtends gewoon een boterham ? is dat voldoende ? oftewel hoe doen jullie het ? dus hier is het ochtend pap fruit boterham tussendoortje warme hap met toetje en voor het slapen gaan nog een fles dus hoe zouden jullie het aanpakken? want ze moet naar minder zuivel lijkt me voor mijn gevoel vind ze die pap en laatste fles wel heerlijk zo dus durf niet zo goed om die zomaar plots af te pakken pffffff
Ik zou gewoon stoppen met de fles voor het slapen gaan. Geef haar ipv daarvan lekker warme thee (met een scheut gewone melk als het moet) maar als ze gewoon eet dan is die fles voor het slapen echt niet nodig. Ik ben met 11-12 maanden over gegaan op volle melk. Bij zoon en dochter ging dat gelijk goed. Wel even gestoeid met of het gelijk koud kon of toch eerst nog even warm (dochter). Pap ben ik in de ochtend nog lang blijven geven. Samen met een stuk fruit. Lekker makkelijk en snel (fles) en een prima ontbijt. Wij deden (en doen nog steeds grotendeels): ontbijt: 200 ml pap + fruit of 1 belegde boterham + 100 ml volle melk + fruit tussendoor: fruit + water, thee, sap lunch: 1-2 belegde boterhammen + 100 ml volle melk (+ fruit) tussendoor: koekje / rijstwafel / soepstengel / rozijntjes + drinken avondeten: warme maaltijd + 100 ml volle yoghurt / kwark
heeej thnx ja die fles vind het zon heerlijk momentje ben ook echt aant denken want ze mogen maar max 300 cc melkproducten toch daar zit je namelijk zowwww snel aan pffffff maar goed zullen eens gaan uitproberen
Je kunt er ook voor kiezen om overdag wat minder melk te geven en de fles er 's avonds in te houden. Veel mensen drinken voor het slapengaan een bekertje warme melk.. wat jij (en je kind) het prettigst vinden
ja klopt ze heeft ook 2 melkmomenten zeg maar ochtend pap en savonds de fles overdag krijgt ze water en geen melk pfff ga nu lekker slapen en eens kijken hoe ik het kan aanpakken vind het nu wel goed gaan eigenlijk alleen gaat ze over de grens van 300 dus ja vandaar
300 ml is een richtlijn (voor alle zuivel) en het is belangrijk hier niet vet over heen te gaan maar je zou bijvoorbeeld het flesje voor het slapen gaan wat kunnen verkleinen. Ze heeft deze niet meer 'nodig' maar is wel super lekker... 125 of 150 is dan ook lekker. Ook in de ochtend kan je een kleinere papfles / bordje geven in combinatie met fruit (fruit in je pap is ook erg lekker). Dat vult lekker maar toch iets minder melk. Dan hou je ruimte over voor een ziuveltoetje of kaas etc. Wij hanteren 300 ml zuivel + de rest (kaas bijvoorbeeld)... de kinderen eten niet elke dag kaas dus 300 is bij ons de basis en de rest aanvullen en extra.. daar ga ik me niet druk over maken. Het gaat er omdat de nieren niet te zwaar belast worden (melk bevat veel zout en ook de eiwitten zijn belastend) en dat er gevarieerd gegeten wordt. Eet je kindje dus verder goed en gevarieerd dan zou ik de 300 vooral als richtiljn zien en niet als WET
ok dank je heel helder als ik gewoon door zou gaan zou ze 30 over de 300 zitten dus valt mee thnx!!!!! je hebt me goed geholpen Groetjes jamy
Wij zitten ook iedere dag wel iets over die 300cc heen hoor... Richtlijn is dacht ik 300-500cc zuivel per dag. Hier is het ook 300cc melk en de rest komt er bij! Hier gaven wij bij 1 jaar 's morgens 150cc melk bij de boterham (of 150cc melk + 50cc water met pap) en dan voor het slapen nog een keer 150cc melk. Bij 1,5 jaar kreeg ze geen melk meer voor het slapen gaan en verschoof de melk naar de lunch.
en gebruiken jullie dan gewoon melk voor de flesjes van opvolgmelk of koe melk ? en om pap te maken heb ik nu nog zon doos van granen speciaal voor baby's zeg maar maar kan je ook gewoon brinta gaan doen of is dat nog te jong ik denk van wel namelijk opvolgmelk heb ik nog wel een doos van dus wil die zowieso opmaken en vind ook niet erg om dat nog een tijdje te houden.
Snap je eerste zin niet zo goed??? Ze krijgt hier dan gewoon koemelk te drinken... Je kan ook pap maken van gewone melk. Hier krijgt ze nog af en toe 8 granen pap van Bambix vanaf 12mnd. Brinta kan ip ook, maar geloof dat daar weer zout aan toegevoegd is??? Het is geen enkel probleem om eerst nog de doos opvolgmelk op te maken, maar wij hebben het laatste gedeelte daarvan gebruikt om te gaan mengen met gewone halfvolle koemelk zodat ze vast wat kon wennen...
1e zin nogal vaag ja oepsie maar bedoelde of ik opvolgmelk of koeienmelk kan gebruiken voor de pap maak dit pak op en ga langzaam over naar koeien melk al maakt het eigenlijk mij helemaal niks uit of ik nou opvolgmelk gebruik of koeien melk enigste is dat het goedkoper is. maar daar doe ik het niet voor zal dadelijk eens kijken of dr inderdaad zout aan toegevoed is zoja dan blijf ik op de doos voor de baby's ofja 12 mnd granen want ze geniet nog duidelijk van dr portie pap en moet ik dan langzaam over naar koeienmelk of zeg je van nee dat hoeft niet of beter van wel ivm wennen eraan pfff dis mn 2e maar jeetje deed het zo anders toen pffff