Hai Heeft er iemand ervaring met te veel afvallen tijden of door borstvoeding? K geef mijn 2e zoontje nu 5 maanden bv. K ben pas na 3 maanden gaan afvallen tot mijn spijt (wil niet afvallen). Hier was ik bang voor maar want bij de eerste heb ik het 6 maanden gedaan en gestopt omdat k nog maar 49 kg woog. Ik ben normaal 56. K probeer zo veel mogelijk goede dingen te eten maar verbrand zo snel. K wil echt nog niet stoppen en voel me super en mn kindje komt ook echt niks te kort. K wil graag weten of k nog meer ga afvallen ondanks het goede eten of nu wel zo blijft. Xx
Ik herken het. Naar op een moment bleef ik wel op 44 kg steken. Normaal weeg ik 48 kg. Maar had er last van koud enz. Hier hielp m'n dingen brood wat ik bak ivm coeliakie aan te vullen met gemalen noten en pitten. En dat ook eetlepel door de yoghurt ed. Extra beleg, nootjes, volle melk, verzin het maar. Extra verrijking per maaltijd hielp hier redelijk goed Maar moet zeggen dat een half jaar na stoppen (15 mnd gevoed tweeling) ik weer netjes 48 kg weeg.
Helaas ben ik helemaal niks afgevallen tot nu toe, ik geef nu 6 maanden bv. Eind gewicht zwangerschap was 80 en dat is nu nog steeds zo.
Ik wil je vooral meegeven dat het niet nodig is om met 6 maanden te stoppen, mijn ervaring is juist dat het afvallen het hardst gaat tussen de 4 en 6 maanden. Hierna gaan ze steeds meer vast voedsel eten en dan kan je lijf het beter bijeten. Ik viel ook heel hard af, maar had het voordeel dat ik bij beide zwangerschappen 25 kilo aan kwam, dan heb je wat reserves aangemaakt voor de borstvoeding. Bij beide kinderen zat ik op 6 maanden 5 kilo onder mijn startgewicht (bij de eerste wat laag, nu prima ) en stabiliseerde dat, om na de 10 maanden weer wat aan te komen. Verder weinig tips voor je, denk dat het wel goed komt dus, zo lang je je niet slecht gaat voelen door het ondergewicht dan natuurlijk.
Hier ook wat extra eten, wil opzich ook niet meer afvallen dan mijn startgewicht. Ik eet volle kwark 1-2 keer dgs. Avocado op brood of gewoon uitlepelen met zout en peper. Roomboter op brood zou je ook nog kunnen doen. Anders eens contact met diëtiste. Je zou als je echt nog verder afvalt, nutridrink kunnen nemen. (Niet te drinken, maar er zitten wel veel calorieën in). verder geen tips.