Nu al kramp in kuiten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaNoor, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna op de helft en heb nu al snel kramp in mijn kuiten, vooral 's morgens of als ik mijn been verkeerd beweeg.
    Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn 1e zwangerschap ook al zo vroeg had.
    Zijn er meer mensen die er last van hebben en wat kun je er aan doen? Ik bedoel voorkomen, niet je been strekken als de kramp erin schiet.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb het nu ook al, vooral 's nachts. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een rugblessure heb. Toen ik deze 2 jr terug niet onder controle had, had ik ook regelmatig kramp in mijn kuit.
    Nu zal het een samenhang van de zwangerschap en mijn rug zijn.
    Als het er inschiet moet je juist je tenen naar je toe trekken om het goed op te rekken. Preventief kun je er niet heel veel aan doen. Wellicht dat magnesium slikken trouwens helpt maar ik weet zo niet of dat in de zw mag?

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, misschien dat het daar mee te maken heeft. Heb namelijk ook rugklachten. Zal het eens aan de fysio vragen. Misschien heeft hij wel tips.

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik had ook met 17 wkn al last van krampen in de kuit.
    mijn vk heeft me toen aangeraden om magnesium te slikken. 1 tabletje per dag en weg waren de krampen.
    dit mag gewoon tijdens de zwangerschap.
    sterkte ermee!

5. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier ook regelmatig last van, vooral s avonds / s nachts.
    Ik zla eens voor de magnesium kijken.
    Thanks!

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik had er ook last van vanaf ongeveer de helft.
    Ik merk wel als ik mij wil uitrekken 's ochtends als ik dan mijn tenen naar mij toe strek terwijl ik mij uitrek in bed dat ik niet in de kramp schiet. Vergeet ik dit schiet ik geheid in de kramp.

7. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Voordat je gaat slapen je kuiten even stevig laten masseren door je man! Bij mij hielp het redelijk en manlief deed het braaf elke avond omdat hij steeds wakker werd als ik weer gillend naast mijn bed stond :D

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Magnesium inderdaad!
    Helpt bij mij ook super, heb geen kramp meer in mn kuiten.
    Als je kramp hebt gehad je kuiten even laten masseren door je man anders blijf je er dagen last van houden.

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb het ook al sinds een week of 14 denk ik, ga ook maar eens voor die magnesium kijken...

10. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik kreeg het rond 16 weken, maar nu heb ik er even geen last van. Bij mij hielp het direct uit bed stappen en een lekker glas melk voor het slapen gaan wel iets.

Ik hoop dat het nu even weg blijft, in had het idee dat het ook met het weer te maken had

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb het deze zwangerschap ook veel vroeger dan bij mijn eerste. Vorige zwangerschap begon het echt pas met 35 weken ofzo en nu heb ik het al sinds 20 weken af en toe.

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn VK raadde me vorige zwangerschap aan om of bananen te eten, en/of een zinkpreparaat te nemen, deze kan je krijgen bij de homeopatische winkeltjes.

Deel Deze Pagina