hallo sinds ik zwanger ben heb ik last van mijn maag (Ik heb 2 jaar geleden een maagverkleining gehad trouwens) na een tijdje kon ik zelfs niet goed eten of mijn maag trekte pijnlijk samen. nu is dit voorbij(ik eet veel te veel tussendoor nu!) maar merk ik dat als ik diep inadem ik een pijnsteek links net onder mijn laatste rib krijg. (neem aan dat dit de maag is) als ik onder mijn rib duw krijg ik dezelfde pijn. ook als ik strek of rechtsta krijg ik steken en loop lichtjes gebogen. had dit eerst niet door en sinds ik weer werk viel me dit fel op(wegens het constant in beweging zijn) moet ik me zorgen maken? groetjes!
Hoi, Je maag zal wel extra gevoelig zijn. En door de groei van de baarmoeder gaat alles langzamerhand een beetje opschuiven waar je al vroeg last van kan krijgen. Zeker bij een opgezette buik. Ik heb verder geen verstand van die operatie, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar de klacht opzich komt vaak voor in de zwangerschap. Probeer kleine beetjes te eten in ieder geval. Groeten Evelien