Nu al last van bekken met 6 weken zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aapie88, 21 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik sta echt al twee dagen in de fik, mijn stuitje, onderrug, billen en liezen zo vroeg al. Nou heb ik sowieso nog steeds last van mijn bekken. Nog van mijn vorige zwangerschap toen kreeg ik erg last en moest ik stoppen met werken toen ik 18 weken zwanger was. Het werd steeds erger en ook na de zwangerschap was het niet over. Nu nog steeds niet, Alleen dan had ik het normaal in de loop van de dag ontstaat de pijn en als ik te veel heb gedaan. Wel nog dagelijks last. Nu sta ik dus al bijna twee dagen non stop in de brand. Doet echt pijn zelfs liggen verbeterd het niet. Is dit wel normaal zo vroeg in de zwangerschap? Het voelt nu al bijna als de laatste maanden van mijn zwangerschap zo branden.

    Iemand ervaring?
     
  2. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel, dit is mijn eerste zwangerschapskwaal en voor nod teken om te testen :oops: Ik heb dat 2x gehad en die lijden bij mij helaas uit op een mk. Deze zwangerschap had ik het niet. Heb er nu wel last van kwam rond de 8-9 weken, maar door aangepast werk ivm Corona kan ik nog werken terwijl ik bij mijn andere zwangerschap met 13 weken uitlag. Doe wel oefeningen die ik van fysio gehad heb. Ik hoop dat het beter voor je wordt. Weet niet of je naar de fysio gaat, maar dat kan iets verlichten.
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb sinds gister de mij bekende steken in mijn schaambot. Met name bij lopen en opstaan. Ik vrees dat je er gewoon eerder last van krijgt. :(
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  4. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik hoop niet dat het nu weer komt omdat het niet goed is.... gisteren in bed werd ik dus ineens weer heel bang vandaar dit topic... Ik ga nog steeds naar de fysio sowieso elke 2 weken. Oefeningen doe ik ook altijd al. Vandaag wel heel misselijk wakker geworden maar ook met pijn alleen nog niet zo heftig.
     
  5. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat dat het is....
     
  6. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Het is toch van mijn bekken zo vroeg al.... ik had namelijk net een echo met een kloppend hartje :)
     
  7. Ibbeltje27

    4 dec 2017
    38
    2
    8
    Ik herken het. Bij mijn eerste zwangerschap veel bekkenklachten gehad. Bij mijn tweede zwangerschap wederom klachten en dat was de reden om een test te doen. Dus vanaf eerste moment al klachten. Inmiddels halverwege de zwangerschap en klachten worden steeds erger
     
  8. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Kun je nog wel normaal functioneren dan? Vorige zwangerschap begon het met 18 weken. Ik had sowieso nog klachten, nog steeds fysio ook. Ik kon nog steeds niet lang lopen, staan of zitten alleen ging het al wel een stuk beter dan met hoe erg het eerst was. Toen had ik echt de hele dag pijn en kon ik moeilijk in slaap komen van de pijn. Tegenwoordig kwam de pijn met teveel doen en aan het einde van de dag.

    Alleen nu heb ik al dagen lang dus echt bijna de hele dag alweer last. Nu al ik sta echt helemaal in de fik. Dat ik ook echt moet gaan liggen terwijl dat ook niet helpt tegen de pijn maar dan rust ik wel. Nu al met 6 weken zwangerschap. Voordat ik zwanger werd hielp rusten door middel van gaan liggen of zitten uiteindelijk wel dat het dan na een poosje wegtrekt of na een goede nachtrust.
    Ik ben echt bang dat dit dan een hele zware zwangerschap gaat worden en na die tijd ook weer. Ik had niet verwacht dat ik nu al dit zou voelen.

    meteen mijn fysio inlichten de volgende afspraak in ieder geval.
     
  9. Ibbeltje27

    4 dec 2017
    38
    2
    8
    Inmiddels zit ik in de ziektewet. Vanwege andere klachten en in combinatie met bekken. Ik kan mij in huis goed redden maar kan verder niet veel doen. Even wandelen, te vaak de trap op etc geeft of dezelfde dag of de dag erna ellende. De nachten zijn en blijven pijnlijk. Draaien in bed is pijnlijk, te lang op dezelfde zij liggen is pijnlijk.
    Ik loop al vanaf week 7 bij de bekkenfysio. En het is voor een goed doel
     
  10. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hey meid, ene kant niet leuk dat je er al last van hebt. Maar ben eigenlijk ook blij dat je het wel hebt; want dat betekent maar 1 ding!
    Even terug komen op je vraag. Ik had het met 10 weken en met 12 weken 50% in de ziektewet. Werk 2 ochtenden en het sloopt me, maar ben nu slecht Bekaf en geen pijn meer. Dus dat probeer ik zo te houden.
    Meteen aan de bel trekken. Pakte meteen terug op m’n oefeningen en houdingen van bekken fysio. Binnenkort er daadwerkelijk weer eens naar toe.
    Hopelijk kun je jouw bekkenpijn ook een beetje in toom houden door rust te pakken. Hoe is het verder met je?
     
  11. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Lief! Ja, wat dat betreft ben ik blij dat ik het heb ;) heb het we ook wel voor over natuurlijk. Hier ook oefeningen en heb sowieso nog 1 keer in de 2 weken fysio..
    balen dat het bij jou ook zo terug is gekomen. Verder gaat het heel erg goed :) heel erg blij natuurlijk dat ik zo snel nadat het misging weer zwanger mag zijn :)
    Met 6 weken dus echo en terwijl we het niet hadden verwacht, omdat ze alleen gingen kijken of de zwangerschap op de goede plek zit toch een kloppend hartje gezien :) Dus we zijn wel heel blij, ook dat het nu wel op de goede plek zit. hopen dat het goed blijft gaan :)
    Hoe gaat het bij jou?
     
    Rachje20 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina