nu al last van buik?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kleintje88, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vanmorgen positief getest eigenlijk doordat ik sinds gisteren enorme rug pijn had en krampen in mijn buik, dus ik dacht nou ja laat ik eens testen!
    En ja hoor zwanger :)

Alleen die krampen blijven is dat normaal?
    Ik denk eigenlijk dat het komt door mijn darmen want mijn darmen gaan enorm tekeer... Ik heb ook het gevoel dat er ontlasting moet komen (de afgelopen dagen wel gehad alleen erg hard) maar dat het niet wilt komen!
    Ook heb ik een enorm opgeblazen buik, erg irritant!

Nu ben ik wel bekend met problemen met mijn darmen maar dit is echt erg nu :(
    Iemand tips over wat ik er het beste aan kan doen? en zal dit mij mijn hele zwangerschap te wachten staan?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd!
    als je last hebt van obstipatie (en zo klinkt het) is het een kwestie van veel bewegen, veel drinken(!), vezelrijk eten en toegeven aan elke 'aandrang' die je hebt. Maar als je bekend bent met darmklachten, doe je dat waarschijnlijk wel.
    Ik ben er ook wel gevoelig voor en ik merkte dat ik als ik zwanger ben vooral heel veel 'vochtig' moet eten (brinta hielp fantastisch bij mijn 1e zwangerschap, krijg het nu niet meer naar binnen. Maar ook andere ontbijtgranen gesopt in melk hielpen wel) en veel, heel veel, drinken. Je lichaam heeft nu meer vocht nodig. Dus je zou dat nog wat meer kunnen proberen te doen.
    Hier zijn de darmproblemen 2x het ergst geweest in de eerste 3 maanden, waarschijnlijk vanwege de progesteron. Daarna werd het steeds minder erg. Af en toe wel last, maar niet zoals in het begin. Hopelijk is dat bij jou ook zo.
    Ik wens je een hele goede zwangerschap!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ja obstipatie weet ik niet of je dat echt zo kan noemen...
    Ik heb namelijk de afgelopen 3 dagen wel een normale hoeveelheid ontlasting gehad (behalve dat het erg hard was) terwijl ik vaak ook gewoon 7 dagen geen ontlasting heb ofzo...
    Maar ja misschien dat ik nu meer ontlasting produceer ofzo? :p

Veel drinken doe ik, en brinta / museli etc eet ik ook al maar ik zal nog meer vezelrijk gaan eten en nog veel meer groenten en fruit misschien dat dat helpt?

Bedankt :)

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nu heb ik darmklachten, dus ik ben misschein geen representatieve zwangere, maar ik heb ook enorm last van mijn darmen. Ik voelde me al voor ik wist dat ik zwanger was enorm opgeblazen en steekjes en krampjes waren niet van de lucht.

5. vlinder1988

3 mrt 2009
    5
    0
    0
    Ik heb ook last van pijntjes in de buik. de ene keer obstipatie en dan weer (sorry voor het taalgebruik) :oops: dunne derrie. heel raar allemaal maarja er veranderd natuurlijk een hoop in je lichaam.
    ben weleens bang als ik kramp krijg maar iedereen die ik spreek zegt dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.

6. trotsemamavan03

4 mrt 2009
    56
    0
    0
    moeder/huisvrouw
    oosterhout
    van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

en dat je zo last van je darmen heb is normaal hoor je darmen worden tijdens de zwangerschap lui gemaakt en opzij gedrukt om ruimte te maken voor jou groeiende baarmoeder om je kindje alle ruimte te geven.

ik heb daar heel veel last van gehad en was daardoor soms ook een beetje bang,maar het hoort er allemaal bij.

ik wens julie het aller beste toe en geniet er fijn van

7. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb ook last van mijn darmen. Heb jaren geleden (toen het begon) movicolon gehad, dat werkte prima. Ben ik zelf toen mee gestopt omdat ik het zat was elke ochtend in te nemen. Daar staat idd wel tegenover dat ik meer vezels ging eten en daarbij veel moest gaan drinken. Je kan wel meer vezels gaan eten maar als je niet drinkt blijft het alsnog vastzitten.

Nu ik zwanger ben heb ik er meer last van, en helpen vezels en veel drinken niet meer echt. Nu drinkt ik elke ochtend een kopje koffie, werkt bij mij laxerend! Wel met cafeine... maar 1 kop kan geen kwaad.
    Moet zeggen dat het ene kopje de boel wel door laat spoelen en ik mijn dag luchtig kan beginnen :D

8. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb ook last van mijn darmen. Heb jaren geleden (toen het begon) movicolon gehad, dat werkte prima. Ben ik zelf toen mee gestopt omdat ik het zat was elke ochtend in te nemen. Daar staat idd wel tegenover dat ik meer vezels ging eten en daarbij veel moest gaan drinken. Je kan wel meer vezels gaan eten maar als je niet drinkt blijft het alsnog vastzitten.

Nu ik zwanger ben heb ik er meer last van, en helpen vezels en veel drinken niet meer echt. Nu drinkt ik elke ochtend een kopje koffie, werkt bij mij laxerend! Wel met cafeine... maar 1 kop kan geen kwaad.
    Moet zeggen dat het ene kopje de boel wel door laat spoelen en ik mijn dag luchtig kan beginnen :D

9. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik heb ook last van mijn darmen.
    heb vandaag positief getest en ben ook niet oongesteld. maar heb ineens nu last van steken. had vanmiddag wel diaree. dus bij mij niet hard en verstopt maar juist dun. kan dat ook?
    hoop niet dat ik namelijk alsnog ongesteld wordt en het dus niet is goed gegaan

Deel Deze Pagina