Hoi allemaal, Sorry dat ik nu even een onsmakelijk onderwerp bespreek, maar ik zou graag even horen wat jullie hierover denken. Ik heb de laatste tijd erg veel last van afscheiding, maar niet echt dikke afscheiding. (sorry voor de omschrijving). de afscheiding is dun, ik moet hierdoor wel 2x per dag mijn inlegkruisje verschonen. Ik maak me nu af en toe zorgen of het wel afscheiding is. Ik heb al wat informatie op internet gelezen en daar beschreven ze dat als je het aanraakt het plakkerig moet zijn en dat is het ook. Maar het ruikt ook niet al te fris, voel me gewoon niet schoon. Verder is mijn ondergoed echt aan het einde van de dag vochtig. Sorry voor het onsmakelijke onderwerp, maar herkennen sommige mensen dit? gr Suzanne
Hoi, ik herken dit ook inderdaad. Ik moet ook 2 keer per dag schoon ondergoed aan. het schijnt er gewoon bij te horen. De verloskundige raadde mij wel aan om geen inlegkruisjes te gebruiken aangezien het daardoor wat meer gaat broeien en de kans groter is dat je een infectie krijgt. Succes ermee!
Het is wss. het vaginaal zweten! Ja, echt waar! Je baarmoeder wordt steeds zwaarder en dus moeten je kringspieren etc. steeds harder werken om alles omhoog te houden. Je gebruikt dus meer energie en de warmte moet ergens heen: dat gebeurt in de vorm van zweet en dat drupt... (of soms, als je een poosje gezeten hebt... loopt) Heel normaal en niet iets om je zorgen over te maken.
Bedankt voor de antwoorden. Ik had nog helemaal nooit gehoord van vaginaal zweten. Maar nu ik de uitleg zo lees, kan ik me er zeker iets bij voorstellen. En hoe je het zo beschrijft lijkt het ook wel op wat ik heb. Bedankt hiervoor, dat stelt me tenminste weer wat gerust.
Inlegkruisjes zijn volgens mij nooit aan te raden in combinatie met afscheiding. Ik heb zelf geen last van waterige afscheiding, maar wel van extreem meer afscheiding. Ontzettend irritant als je het mij vraagt.
Ik heb er een aantal weken ook last van gehad. Nu is het eigenlijk juist weer een stuk minder geworden. Gewoon lekker wassen met lauw water en vaak schoon ondergoed aan. Het is nog steeds iets meer dan voor m'n zwangerschap maar momenteel eigenlijk te verwaarlozen, dus ik denk dat het ook gewoon in periodes weer over kan gaan ofzo? Niets ergs in ieder geval gelukkig!
Ik had het ook heel erg, werd er gek van. Maar het jeukte niet, dus maakte ik me ook geen zorgen, dacht dat het erbij hoorde, totdat ik een inwendige echo kreeg, de gyn. dacht dat ik een schimmelinfectie had, ik geloofde dat niet zo omdat ik het wel eerder had gehad en toen voelde het heel anders. Uiteindelijk had ik het dus wel, kreeg creme mee, maar dat werkte nie, later van die capsules opgehaald die je vaginaal moet inbrengen en na 3 dagen was het over. Heb nu haast geen afscheiding meer, eerder was het zo zodra ik uit bed kwam voelde ik het stromen, nu heb ik er geen last meer van. Dus misschien zou je eens langs de dokter kunnen gaan, je weet maar nooit. oh ja inlegkruisjes werd mij ook afgeraden.
He allemaal Misschien dat inlegkruisjes niet echt goed zijn, maar ik kan echt niet zonder! Gewoon maar regelmatig een nieuwe erin! Anders kan ik wel 10x per dag een schone onderbroek aan! Groetjes
Is er danniks anders ipv inlegkruisjes? omdat veel afscheiding erbij blijkt te horen. Ik heb het ook. Precies zoals jij zegt. Ik moet ook 2x per dag een nieuwe onderbroek aan en voel me dan ook neit altijd fris. Ik gebruik geen inleskruisjes omdat ik gehoord had dat het niet goed is, daarom vraag ik me af of er niet iets anders bestaat.
Mij is ook aangeraden juist geen inlegkruisjes te gebruiken. Daardoor kan de boel sneller infecteren en wordt de afscheiding juist alleen maar erger en meer. Alternatief is toch echt: wat vaker een schone string/onderbroek aan. Ik heb bij vlagen last van meer afscheiding.. dan lijkt t een paar weken mee te vallen en dan komt het ineens weer terug. Ach ja, wat vaker van string wisselen en dat gaat t allemaal best goed hier.
Ik heb er ook last van en het is erger als ik moet overgeven van de misselijkheid/hoesten of andere oprispingen, dan voel ik het lopen. Lekker smakelijk weer.. Maar goed, het is hier nog te doen
Ik ben gisteren toch maar voor de zekerheid naar de huisarts geweest. Omdat ik de afgelopen dagen soms ook last van jeuk kreeg. Hier heb ik 1 vaginale tablet gekregen. Als het toch een schimmelinfectie zou zijn, zou het over 3 dagen minder moeten worden. Zo niet, dan is het gewoon afscheiding die erbij hoort. De huisarts vertelde ook dat hele dunne afscheiding er ook bij hoort.
ik heb er normaal gesproken nooit last van gehad, maar sinds dat ik zwanger ben moet ik ook gebruik maken van inlegkruisjes. Ik voel me hierdoor vaak ook niet fris en het kan stinken indd, erg vervelend maar schijnt erbij te horen.
ik heb er ook veel last van.. zeker heel erg vervelend.. vooral als ik een tijdje loop, of inderdaad met niezen enz gaat het lopen maarja wat doe je eraan.. ik ben ook steeds bang, als ik het voel dat het bloed is
Het hoorst erbij vrees ik, zelf heb ik het ook. Bij mijn eerste had ik het veel minder. Soms voel ik het gewoon lopen zeg maar. ik was me met water en doe 2x per dag schoon ondergoed aan. inlegkruisjes doe ik alleen in als ik van huis ga heb anders het idee dat mensen het ruiken.