Goedemorgen, Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort of bij voedingsdeskundige, anders kan hij verplaatst worden! Ik heb een aantal vraagjes. Onze dochter is nu 6,5 week oud (wel 11 dagen te laat geboren) Het is een vrolijke alerte meid, die zelden huilt. (af en toe wat mopperen, maar niet echt huilen) Bij haar geboorte had ze een gewicht van 3340. De eerste 3 weken kwam ze slecht bij (gaf toen bv). Daarna ben ik langzaam over gegaan op kv en kwam ze goed bij. 2 weken geleden woog ze 3740 en nu zal ze rond 4 kg zijn. Vanaf week 1 valt mij al op dat ze ontzettend weinig slaapt. En dan bedoel ik echt weinig! Ze kan gerust van 8 tot 12 wakker zijn, dan uurtje of 2 slapen en dan weer tot 7 wakker zijn. Ze is dan ook niet aan het huilen, maar kijkt rustig rond en lacht zelfs of kraait wat. Kan het kwaad dat ze zolang wakker is?? 's nachts slaapt ze prima en zijn er nooit problemen. Mijn volgende vraag gaat over de voedingen. Ik zit al 2 weken aan dit ritme: 7/8 uur 120+4 11/12 uur 120+4 15/16 uur 120+4 19/20 uur 120+4 22/23 uur 120+4 's nachts: 60+2 Er zijn nachten dan komt ze om 5 uur en andere nachten om 3 uur. Deze flessen gaan niet allemaal leeg en omdat ik het iedere dag bij hou wat ze drinkt zie ik dat ze zo tussen de 600 en 660 cc op een dag uitkomt. (ze krijgt overigens friso standaard) Omdat ze overdag zo wakker is gaat ze van de laatste flessen steeds minder drinken. Afgelopen avonden dronk ze van de laatste 2 flessen steeds maar weinig. De voorlaatste fles rond 100 cc. Ze valt dan in diepe slaap zodat we haar voor de laatste fles wakker moeten maken en dat tot gevolg heeft dat ze met moeite 80 cc drinkt. Drinkt ze niet te weinig? EN hoeveel zou ze minimaal moeten drinken??(ik hoef over 2 weken pas weer naar cb) Ik heb ook al geprobeerd met andere flessen omdat ik het idee had dat het haar te langzaam ging. Maar dat maakt geen verschil, ze drinkt er niet meer door. Mijn gevoel zegt dat als ze zo wakker is, alert en vrolijk is, ze wel gnoeg binnen krijgt. Maar toch voor de zekerheid even jullie mijn 'schema'laten zien.
Hoi hoi, Ze slaapt overdag wel weinig, maar ze haalt dat in de avond in. Ieder kind doet het anders, de ene doet heel de dag door hazeslaapjes, de ander slaapt zoals jouw kleintje. Ze heeft per dag 600 ml nodig. Het aantal ponden keer 75. Dus wat ze drinkt is voldoende. Als je gaat verhogen zou ik overdag dat als eerste doen. Ze geeft dat wel aan, door eerder te komen. Het is natuurlijk zo dat als ze weinig slaapt overdag, ze dan ook als eerste meer honger zal hebben. Het kan zomaar zijn dat ze weer een ander ritme weer gaat pakken, dat verandert iedere keer. Zolang ze zo tevreden is, en aankomt, en genoeg plast en poept is het prima en raad ik je aan om er lekker van te genieten. Groetjes Adrienne Groetjes Adrienne
Verhogen heeft nog niet echt zin, want ze drinkt deze flessen met moeite leeg.Haar plas en poep luiers zijn prima. Veel volle plas luiers en 1 tot 2 keer per dag een poepluier. Maar toch even fijn om te horen dat het allemaal prima is! Dankjewel!