Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoon312, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoon312

simoon312 Actief lid

5 okt 2008
    262
    0
    0
    Wie o wie heeft er tips.

Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben, was net gestopt met de pil en gelijk raak. We zijn heel blij, maar nu wil ik zo snel mogelijk stoppen met roken.
    Ik weet dat heel veel mensen zeggen, stom dat je nog rookt en zo moeilijk is dat toch niet als je weet dat je zwanger bent enz. Nou voor mij wel...
    De vorige 2 keren ben ik ook gestopt en toen ging mijn bloeddruk als een gek omhoog en dat was ook weer niet goed, nu wil ik proberen zonder stress er af te komen.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Liefs Simoon

2. sinada

sinada Niet meer actief

gefeliciteerd. eigenlijk hoort je topic niet hier maar goed zal je antwoord geven.

Probeer eerst gewoon te minderen. Deed ik ook tot een week geleden ik er zo misselijk van werd en geen sigaret meer heb aangeraakt.
    Afbouwen is echt belangrijk en lukt dat niet probeer 4 halfjes te roken ofzo.

succes

3. chantal21

chantal21 Actief lid

28 mrt 2008
    179
    0
    0
    verzorgende
    Hoogezand
    Van harte gefeliciteerd, Ik ben het wel eens met sinada je kunt proberen te minderen, en vandaar uit echt te stoppen! ik ben dan nog niet zwanger maar zelfs ik heb tot 2x toe geprobeerd te stoppen, maar het lukt me zelf ook niet!

Maar moet wel zeggen als je zwanger bent heb je wel een stok achter de deur en weet je waarvoor je stopt

geniet van je zwangerschap! groetjes chantal

4. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

28 mrt 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Beste Simoon

Er is een topic geopend ..
    Bij zwangerschap .. ik heb hem zelf geopend en wist ook niet wat ik ermee moest .. !
    Je moet maar is snuffelen daar of om mening vragen .. Groetjes kim

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd meid
    veel succes met stoppen met roken ;)

6. wolly

wolly Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan.

Liefs wolly :)

7. Bia74

Bia74 Bekend lid

24 jun 2008
    634
    0
    0
    Gefeliciteerd en gewoon stoppen! :) (boek van allen carr helpt ook goed)

8. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !

9. Shaar

Shaar Actief lid

27 aug 2008
    127
    0
    0
    gefeliciteerd! :):):)
    Mijn advies is natuurlijk om zsm te stoppen, maar dat is voor de 1 makkelijker dan de ander. Beginnen met afbouwen? Succes

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Ik ben eerst rustig gaan afbouwen en een week daarna werd ik heel misselijk van het alleen al zien van een sigaret.. ik was er dus ook zo af..

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Gefeli :D en succes met stoppen ;)

13. angelique83

angelique83 Bekend lid

28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd en succes met stoppen

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gefeliciteerd.

Je topic heb ik verplaatst.

Kwebbel

15. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik weet niet wat beter is, ik ben voor mijn eerste zwangerschap in 1x gestopt met roken (cold turkey) en nooit meer begonnen

Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met stoppen te roken!

16. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Ik ben vorig jaar april gestopt d.m.v. lasertherapie bij Prostop. Heb er niks geen moeite mee gehad, geen ontwenningverschijnselen niks. Wel was ik een aantal kilo's aangekomen, maar jah, als dat alles is... (die kilo's komen er tijdens de zwangerschap zowiezo wel bij, hihihi)
    Ben er nu dus zonder problemen 1,5 jaar af.
    Het is te proberen, want via het ziekenfonds krijg je éénderde vergoed. Na een week te stoppen heb je het meestal dus alweer terugverdient.

17. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    Ik rook ook en ik weet sinds gister dat ik zwanger ben. vandaag naar de dokter geweest dus nu is het officieel. Ik ben gelijk gestopt en ook niet van plan nog te roken. Ik denk dat de baby het toch wel al merkt. Mijn zus zegt dat er nu nog geen bloedband is dus dat je ook eerst nog wel af kan bouwen. Als je 4 maanden zwanger bent, schijnt de baby er eigenlijk pas aantoonbaar last van te krijgen. `k probeer eerst maar om gelijk te stoppen, want we willen de baby heel graag dus moet ik dat gewoon kunnnen. Veel succes in elk geval. Dat boek van allen carr heb ik ook wel es gelezen en dan weet je wel precies wat een troep er allemaal in je lijf komt, dus baat het niet dan schaadt het niet.... om dat boek te lezen bedoel ik hè. Succes!

18. machoangel

11 okt 2008
    31
    0
    0
    Hier nog eentje druk bezig om te stoppen met roken!

Vcandaag heb ik flink wat lolly's ingeslagen en pakjes kauwgom en pepermuntjes!

Iedere keer dat ik zin krijg in een peuk pak een lolly, kauwgom of een pepermuntje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms nog wel een sigaretje rook maar dan maar voor de helft of enkel een paar trekjes en dan doe ik hem weer weg.

Het is verdomd moeilijk maar zeker het proberen waard voor je kleintje maar ook voor jezelf.
    En het geld wat je normaal uitgeeft aan sigaretten stop je nu in een spaarpotje, handig voor vakantie ofzo.

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je hebt dan mischien ng geen bloedband maar de kans op mks etc is wel groter
    probeer gewoon rustig af te bouwen meid

en euh laseren mag volgens mij niet als je zwanger bent

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Joh en met een beetje "geluk" ben je straks misselijk en moet je er niet meer aan denken! Ik was vanaf week 7 zo misselijk dat ik er direct mee ben gestopt en nooit meer 1 aangeraakt. Terwijl ik dacht dat ik nooit zou kunnen stoppen met roken. Wat vind ik die dingen vies nu zeg!

Deel Deze Pagina