Geen middagdutje, maar zo moe....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn dochter is ruim 2.5 jaar en wil sinds een paar dagen 's middags niet meer slapen. Heb haar deur op slot, maar hoor haar zingen en roepen en rennen....

Wat moet ik hier nou mee? Ik weet dat ze moe is en ze is toch veel te jong om een middagdutje over te slaan?

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Hier ook precies hetzelfde.
    Alleen is het niet zingen en spelen maar roepen en gillen.
    S Avonds is hij zo moe dat hij niet meer wil eten.
    Ik heb hem nu met een tekenfilmpje voor de tv gezet even rustig misschien dat het helpt.(hij is inmiddels voor de tv in slaap gevallen)
    Ik ben er geen voorstander van maar als dit helpt........ beter als een gillend kind in bed

3. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Mijn peuter (2.5) slaapt al een paar maanden niet meer overdag, in ieder geval niet in haar bed. Soms valt ze om een uur of 4 voor een powernapje op de bank in slaap. Dekentje, kussentje en gewoon even liggen. Ik kan haar niet dwingen om te slapen, maar ze is vaak idd nog te moe, dus dan maar zo..

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Heb je het idee dat jouw dochter eronder lijdt, Minny?

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter sliep met 2 jaar al niet meer in de middag.Erg vervelend voor me.Ik had haar ook in bed gelegd.Maar dat ging niet meer..
    Zeker omdat mijn man ook nachtdiensten draaide.
    Ik liet haar gewoon spelen.Ging om 5 uur eten en tussen 6 en half 7 lag mevrouw al uitgeteld in bed te slapen

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou, ik weet dat ze moe is en nu is ze straks aan het eind van de middag heel vervelend. Voordeel is wel dat ze straks zo in bed gelegd kan worden, zo moe is ze dan.... Maar ja, zie het liever anders...

Maar het kan dus wel, op deze leeftijd geen dutjes meer?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    mijn zoontje is ruim 2,5 maar die slaapt ook al even niet meer smiddags.
    voordeel daarvan is dat hij savonds zonder problemen rond 7uur naar bed gaat.
    als we een drukke dag hebben probeer ik hem wel te laten slapen wat meestal ook wel lukt voor meestal een uurtje!

probeer het gewoon hoe dat ze vandaag is en anders probeer je morgen toch weer een middag dutje!

8. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Mijn dochter is nog geen twee en wil ook niet altijd meer slapen. Ik leg haar wel gewoon in bed, maar vaak gaat ze gewoon lekker een boekje lezen. Komt ze toch even tot rust.

Ik zou haar wel gewoon naar boven brengen. Als ze even wil slapen, kan ze gaan slapen. Als ze niet wil slapen, ook prima, dan gaat ze even iets anders doen. Maar dan heeft ze sowieso wel even een momentje voor haarzelf, op die manier verwerkt ze vast ook de indrukken die ze heeft opgedaan. Ik zou me er niet druk om maken hoor, je kunt er toch niks aan veranderen.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn zoon is ook gestopt met middagdut met 2,5 jaar. De eerste paar weken was hij erg moe maar daar wennen ze aan. Moeten even aan het nieuwe ritme wennen. Je zou zelf ook niet zonder slag of stoot je slaapritme volledig kunnen aanpassen. Ik vond het naderhand heerlijk dat hij niet meer sliep. Ben je veel flexibeler en niet meer zo gebonden. En als het een keer echt nodig is, dan zet ik hem in de auto en rij ergens naartoe. Dan doet hij een powernapje.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Waarom zou ze te jong zijn om niet meer te slapen overdag?
    Gewoon naar je kindje kijken en als zijzelf en jij denkt dat ze er geen behoefte meer aan heeft dan laat je haar toch lekker op?
    Mijn dochter slaapt ook niet meer 's middags ( soms wel 1 of 2 keer in de week) en dan is ze 's avonds ook wel echt heel erg moe tegen 18.00 uur maar dat wordt vanzelf wat later als ze echt gewend is zonder middagslaapje.
    Ik probeer haar dan vaak wel even met een boekje op de bank te leggen overigens.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn er sinds vorige week écht mee gestopt, met het middagslaapje. 5 van de 7 keer sliep ze niet, kon ik 10x op een neer.. of ze was gewoon na een half uur weer beneden. En de keren dat ze wél sliep, was ze s avonds niet moe genoeg en sliep pas tegen half 9...

Voor ons beiden is het nu rustiger en duidelijker dat we gewoon niet meer naar bed gaan. En ja, dat betekend wel dat ze s avonds eens wat minder eet en regelmatig na half 5 niet echt meer te genieten is. Maar ik verwacht dat ze er vanzelf aan went en het beter aan kan straks.

Deze overgangsfase is gewoon even wat rot.... gaat vanzelf weer over.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanaf een jaar of 2 sliep Eva soms 's middags niet meer, ze ging dan zingen in bed of spelen in haar kamer. Met precies 2,5 jaar (op de dag precies ;)) wilde ze niet naar bed (ze ging altijd zonder problemen). Ik stond echt versteld, had het eigenlijk nog niet verwacht. De eerste weken waren soms wat lastig, ik zette haar dan vaak rond haar oude slaaptijd op de bank, filmpje aan. Zo kreeg ze toch wat rust (slapen doet ze niet op de bank, héél toevallig heeft ze een paar weken terug een half uurtje op de bank geslapen, voor het eerst!)

Eva sliep trouwens met 10/11 maanden nog maar 1 keer per dag en vanaf 2 jaar soms dus niet. Weet niet of dat ermee te maken heeft. Als dat zo is stopt Lisa met 2,5 jaar ook met haar middagslaapje geloof ik :), die slaapt nu ook nog maar 1 keer.

Deel Deze Pagina