Hoi, Ik wil even mijn verhaal kwijt. Op 2 november heb ik (na een aantal dagen een positieve ovulatietest gehad te hebben) een knalpositieve zwangerschapstest gehad. Ik was zwanger!!! Maar ja, hoe ver? Geen idee..... ik dacht adt ik 2 weken daarvoor ongesteld was geweest (welliswaar heel weinig, maar ik wist neit beter) Toen ik dus dacht dat mijn eisprong eraan kwam, heb ik ovulatietesten gedaan en die waren 4 dagen op rij knal positief. Raar vond ik, en iemand adviseerde mij een zwangerschapstest te doen. GEdaan en duidelijk zwanger. De streep sprong ervan af. Gister heb ik mijn eerste echo gehad. Ik had verwacht dat ik op zn minst 6,5 week zwanger moest zijn (2,5 week na die knaltest) en max 8 weken. Op de echo was alleen een vruchtzakje te zien van 5 weken. Een klap in ons gezicht, want dat kan niet! Dan zou ik met 2,5 week positief getest hebben!!! De echoscopiste zag het niet echt somber in, maar ik zelf wel. Dit is toch raar? Volgende week mag ik terug, maar ik leef tussen hoop en vrees....
Heb gehoord dat het vaker gebeurt dat een bevruchte eicel even een groeistop maakt en daarna weer verder gaat met groeien (was dacht ik laatst ook een documentaire over op tv) en dat het zo dus kan gebeuren dat je een stuk minder ver bent dan je dacht. Probeer je nog niet teveel zorgen te maken, het vruchtje zat er tenminste!
ja, vmaar als ik op 2 nov. een knaltest heb gehad, zou ik toch verwachten dat ik op dat moment minimaal 4 weken zwanger heb moeten zijn (dat is 2,5 week geleden)
Tja ik weet niet of die test altijd wat kan zeggen over hoe ver je bent, de hoogte van het HCG verschilt per vrouw he...ik heb getest op dag 1 van verwachte menstruatie en ook een knaltest. Een vriendin van mij die had getest 9 dagen na verwachte menstruatie en test was negatief, toch was ze 6 weken zwanger..
maar ik ben maar een leek ik zou gewoon vertrouwen op de echoscopist/gynaecoloog. Die geven wel aan als er reden is voor zorg, toch?
Met mijn vorige zwangerschap van larissa had ik met 3 weken al een hele positieve test. Het kan dus wel maar ik snap dat je jezelf wil beschermen. Ik hoop op goed nieuws voor je volgende week. Sterkte liefs vinnies
Oh meis, wat vreselijk! Helaas weet ik maar al te goed wat je voelt! Het kan echt 2 kanten op. je zult moeten afwachten hoe moeilijk dat ook is. Heel veel sterkte!!!
Hee Jolan, Wat een stress joh! Kan me voorstellen dat je ongerust bent. En het is al zo'n spannende tijd. Maar goed, qua positieve noot: toen ik mijn eerste echo had zou ik volgens mijn berekeningen ook bijna 9 weken zwanger moeten zijn. Ik bleek nog maar net 7 weken zwanger. Dit zou betekenen dat ik bij krap 3 weken positief heb getest. Onze echoscopiste deed daar ook vrij luchtig over en dacht aan een zogenaamde diapauze, wat ElletjJo ook zegt. Overigens, de volgende echo werd ik weer wat dagen vooruit gezet. Het is op die termijn erg moeilijk meten. Sterkte en ik duim voor een goede echo volgende week!
bedankt meiden! jetje, had jij toen ook een knal test, of was het toen een lichte streep, toen je met krap 3 weken testte?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken (doe je natuurlijk toch wel) dit hoor je zooooooo vaak! En niemand die snapt hoe het kan, omdat je precies weet wanneer je het gedaan hebt en het dan toch weken afwijkt. Ik snap dat je daarom ongerust bent. Maar je zal zien op de volgende echo dat je kindje mooi groeit. Ging de tijd maar wat sneller he.....
Hee meis Oh wat ontzettend balen zeg. En die onzekerheid... weet er alles van. Bij mijn eerste echo zou ik ook 8 weken zijn. Helaas was er dus alleen een vruchtzakje van 6 wk te zien. Een week in spanning gezeten voor de echo erna en helaas was er niks veranderd. Ik ga voor je duimen !!
hallo, probeer je niet te druk te maken bij ons 1e kindje werd ik 4 juli ongesteld, en 24 juli had ik een knal test, dus 20 dagen! met 18 en 19 dagen had ik een licht streepje.
Vervelend die onzekerheid! Op de dag van mijn NOD had ik een licht positieve test en cb digitaal gaf 1-2weken zwanger Met 6 weken en 5 dagen een echo gehad geen kloppend hartje kon dus 2 kanten op. 2 weken later een goede echo maar was wel een week korter zwanger dan eigenlijk kan maar volgens verloskundige maakt dat niks uit kan gewoon gebeuren. Na een week weer een echo gehad en toen was het kindje in 7 dagen ineens 11 dagen gegroeid heel vaag! Hopelijk mag het goed aflopen je kan niets anders dan afwachten
Sterkte met het afwachten van de echo... Ik weet een btje hoe dat voelt en dat is zeker niet leuk (gelukkig bleek bij ons alles goed)! Hopelijk een goed bericht bij je volgende echo! Liefs, mammamia
Sorry voor de late reactie! Er tussen in zou ik zeggen. Het was echt een duidelijke streep, hoefde niet te turen (of te kantelen/open te maken/in negatief te fotograferen)maar hij was nog niet zo donker als de controlestreep (kruidvat testje). Heb je tussendoor nog een test gedaan? M'n duimen draaien hoor!
bedankt voor jullie berichtjes meiden. Rianne, ik moest ook meteen aan jou denken na de echo. het is afwachten, maar ga van het ergste uit. Donderdag weten we meer.