Heel snelle symptomen/medicatie?/tweeling?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Moaatje, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Door mijn vroege symptomen heb ik wat vragen. Misschien willen jullie even met me meedenken/ervaringen delen.

Sinds een week weet ik dat de derde onderweg is. Ik ben nu 4 wkn en 4 dgn zwanger. Heel pril dus nog allemaal.
    Maar nu al lijkt deze zwangerschap in niets op de eerste twee zwangerschappen. Ik heb nu echt een giga opgezwollen buik. Ik kan letterlijk door voor 20 weken zwanger:$. Zoals ik bij anderen hun symptomen al las is dat niet heel vreemd, maar hoe ga ik dit in hemelsnaam nog een paar weken geheim houden?

Daarnaast ben ik misselijk. Niet alleen 's morgens, maar het neemt de hele dag toe. En lijkt ook elke dag meer te worden.
    Pas 10 oktober heb ik een afspraak bij de vk. Daar wil ik dit wel bespreken, maar ik vroeg me af, als dit nou zo blijft, of nog erger, toeneemt, kan ik daar dan geen medicatie voor krijgen? En moet ik daarvoor naar de vk of de huisarts? Vind het zo raar aanvoelen om zo snel al de verloskundige te bellen. Aan de andere kant krijg ik nu niets gedaan. Huishouden is een opgave door die misselijkheid, en concentratie op het werk is ver te zoeken.

Verder heel gespannen borsten, humeurig, bandenpijn, slecht slapen, en heel sterke reuk... Heel bizar, zo vroeg. Ik herken dit allemaal niet van de eerste twee. Nou las ik ook dat vroege heftige symptomen ook op een tweeling kunnen duiden. Wat is jullie ervaring hierin? Je kan dit natuurlijk ook bij een eenling zo hebben, maar het valt me zo op omdat ik het bij de eerste twee niet had. Ook in een verder stadium niet echt. Ik snap dat jullie me niet kunnen vertellen of het er twee zijn of niet;), maar ben even benieuwd naar ervaringen.
    Geen idee hoe tweelingen vererven, maar we hebben allebei aan allebei de kanten meerdere tweelingen in de familie, dus wat dat betreft:cool:.

2. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hey gefeliciteerd!
    Ik ben nu 5 weken en herken je verhaal! Dinsdag echo gehad en er zit er maar 1. Elke zwangerschap is anders. Ik heb bij mijn dochter helemaal nergens last van gehad, zelfs zo weinig dat we pas met 14 weken wisten dat we zwanger waren!
    En nu ben ik ook af en aan misselijk, heb een buik van 16 weken en stel borsten waar je eng van wordt en zeer gevoelig.... ik hoop voor je dat de misselijkheid snel over is en wie weet zijn het er idd 2!
    Zou gewoon je vk bellen en vragen! Kan nooit kwaad! Succes met het verborgen houden! Zit met het zelfde probleem dus wijde shirts en vesten camoufleren erg veel... maar ik zie ze kijken met een blik van zou het? Nog ff volhouden dus! Succes!

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Het kan, maar hoeft niet haha.

Ik had de eerste 8 weken niet echt heel veel klachten, daarna werd t wel allemaal erg heftig.
    Maar ik ken ook tweelingmama's die helemaal nergens last van hebben gehad tijdens hun zwangerschap.

Voor de medicatie zou ik je huisarts even bellen, als hij zegt dat je het toch via de vk moet doen, kun je die bellen.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Mijn zwangerschap nu is pok veel heftiger dan van mijn eerste. Ik had de eerste weken ook echt een mega opgezwollen buik, allemaal lucht. Vooral savonds ontplofte ik zowat. Nu ook dik, maar het voelt anders en wordt ook al echt een zwangerschapsbuikje.
    Ik ben ook veel misselijker nu. Heb via de huisarts emesafene gekregen, maar dat helpt helemaal niet. Gister ( wanhoopsdaad want geloofde er geen bal van) bij de etos sea bands gehaald. Gistermiddag omgedaan en voekde me snel beter, en vandaag... Top! Voel me prima, en dat terwijl ik gister nog boven de pot hing. Wie weet is dat voor jou ook een oplossing? Toch altijd fijner dan medicatie.

Je weet pas of het er twee zijn bij een echo... Tsja, ook ik ken iemand die van nummer 1 doodziek was en bij de tweede zwangerschap zelfs nog heeft gedacht dat ze slecht nieuws zou krijgen bij de termijnecho omdat ze helemaal niets voelde. Toen bleken het er twee...
    Geduld dus maar en ondertussen kijken wat je helpt om een beetje op de been te blijven.
    Succes!

Deel Deze Pagina