Nu al misselijk???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Croissantje, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
  2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Pff die hormonen en alles eromheen...word daar ook moe van!

Laat lekker gaan die tranen en ga maar heerlijk slapen!

Morgenvroeg wel direct laten weten wat de uitslag is anders geen chocolade surprise ei voor jou! ;)

3. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Croissantje, ik ga zo hard voor je duimen morgen dat ik geen duimen meer overhoud!!

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Blijven duimen dames, nog maximaal 1 uur en 52 minuten...
    Ik word tussen 10.00 en 12.00 uur gebeld door het ZH!

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Aaahhh zo lang! :(
    Spannend!!

6. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan het duimen hoor!!

7. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Nog even volhouden ladies.....
    Tis nog steeds stil hier :(

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wil je dat NOOIT meer doen!
    Jij mag pas weer reageren als je nieuws hebt ;):);):)

9. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hahahaha...

Okay, nu dan alsnog... Maar eigenlijk nog niet heel veel nieuws. Uit bloed kwam geen hoge progesteron, maar wegens omstandigheden nu toch eerst vrijdag weer een echo....

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Pfff omstandigheden? Heeft de paashaas een wegomleiding dan?

Maar dan weer je vrijdag iig zeker wat er gebeurt in je buik.

11. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Nee, deze paashaas is een beetje dom geweest....

Had onderin haar mandje nog een doosje Clomid liggen en is daar deze cyclus alvast maar op eigen houtje mee begonnen.

Vorige twee zwangerschappen waren namelijk ook allebei met behulp van 100mg Clomid op CD3 t/m CD7 en daardoor een eisprong op dag 16/17.... Was er dus van overtuigd 'het winnende recept' te kennen.

En aangezien mijn afspraak met echo bij de Gyn precies op CD16 werd ingepland, leek het helemaal te mooi om waar te zijn; mijn Gyn zou op de echo een "klaar om te springen eitje" gaan zien. Zo had ik tòch mijn FM (follikel meting) controle, maar hoefde ik deze cyclus niet te verspillen.

Zag dat namelijk al helemaal voor me:
    # eerst netjes de afspraak afwachten (11 september)
    # dan toch weer de cyclus uitzitten van "G.. weet hoe lang" (tot 40 dgn)
    # daarna dus te starten met 10 dagen Provera (op z'n vroegst 5 oktober)
    # dan eerst een cyclus van 35 dgn moeten testen met Clomid 50mg
    # (die natuurlijk niet aan zal slaan)
    # vervolgens van 21 t/m 30 november maar weer 'resetten' met Provera
    # zodat ik op 5 december mag starten met Clomid 100mg
    # en dus op z'n vroegst een NOD heb in januari 2014 :x

Ofwel: in plaats van wachten tot 5 december, kon ik dus domweg de verleiding niet weerstaan om op 29 augustus al te starten met Clomid...

Niet heel slim, dat geef ik toe, maar misschien wel de enige manier om mijn vader nog te kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Want de jaarwisseling gaat hij echt niet meer meemaken dit jaar. Daarvoor is hij inmiddels te moe van het vechten tegen zijn ziekte...

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Das zwaar kl....k hoop echt dat je je vader nog kan vertellen dar je weer zwanger bent!

Maar dat verhaal van de clomid komt hier niet zo goed binnen, waarom is dat stom en waarom mocht je dat niet van de gyn en waarom moet je weer dat hele proces doorstaan met wachten en provera etc....?

Of snap k het gewoon niet :(:(

13. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook echt dat je je vader nog het mooie nieuws mag vertellen! Daar moet die gyn maar begrijpen!!

14. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hey Birds, don't worry.... Je hebt het gewoon niet helemaal goed begrepen denk ik (misschien was ik ook niet duidelijk genoeg voor iemand zonder ervaring in de MMM)

Wat vooral dom was van mij, is dat ik zonder advies of begeleiding, zelf ben begonnen met Clomid op 100mg. Normaal gesproken krijgt iemand die hiermee begint altijd standaard controle-echo's vanaf CD10 om te kijken wat er gebeurt. Groeit er een folikel? Of meer? Of gebeurt er niets?

Door zelf aan de slag te gaan, heb ik dus géén controles gehad en was er dus de kans op overstimulatie (teveel follikels die groeien en tot een eisprong komen); dit terwijl 2 follikels met mijn dubbele baarmoeder al niet is toegestaan.

Ook beginnen ze in principe altijd met een dosering van 50mg, omdat er genoeg vrouwen zijn die daar al goed op reageren (en die met 100mg dus zouden overstimuleren).

Maaaarrrr.... Omdat ik al twee keer precies hetzelfde resultaat gehad had met Clomid 100mg, dacht ik het werkende recept voor mijn lichaam al wel te weten (en dat denk ik nog steeds, maar dat even ter zijde :p)

15. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    En Birds, om nog even met jou mee te rekenen....

Op zich gezien jouw voorgeschiedenis, zou jij volgens mij direct mogen starten met Provera of Primolut (is hetzelfde, alleen vaak maar 7 dagen). Ik zie geen reden om je nog langer te laten wachten op een bloeding die uit zichzelf zou komen.

Een paar dagen na het einde van de kuur (meestal 1 tot 3) krijg je een zogenaamde onttrekkingsbloeding, die je als start van je nieuwe cyclus mag tellen. In die cyclus krijg je dan van CD3 t/m CD7 Clomid 50mg en gaan ze je controleren vanaf CD10.

En stel dat het werkt, dan heb je gewoon op circa 40 dagen na het starten met de 'reset-kuur' al je eerste NOD!!

Hoop dat dit bericht je weer een beetje goede moed geeft en sorry voor de verwarring!!!!

16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dank je wel croissantje, dat doet me echt wel goed om te hoten en geeft me neer duidelijkheid. Mbt jou verhaal en de mijne dan haha

Ik hoop t echt dat ze t zo gaan doen...
    Ga iig ook vragen of die 16 eitjes dan bog goed zijn en of ik kans heb op een meerling.
    Hoop t zo!

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oja en k snap helemaal dat je zelf bent begonnen met de clomid!
    Dat wachten...verschrikkelijk!

18. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Gelukkig.... voelde me zooo lullig toen ik las dat het zo verkeerd was binnen gekomen bij je! Blij om te lezen dat je het nu snapt en dat er bij jou dus helemaal geen sprake hoeft te zijn van zo'n lange wachttijd.

19. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik schrok al ja...maar ook voor jou schrik....k dacht echt gvd, moeten vrouwen zolang wachten :$ wat staat mij dan te wachten maar k ben nu zeker gerustgesteld.

En nu? Wat is nu de planning met je?

20. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Na een spannende woensdag met een eerste echo voor MeMarley...
    En een spannende donderdag met jouw uitslagen en plan de campagne...
    Ga ik me vrijdag om 11.00 uur melden bij de boze gynaecoloog voor een echo en een flinke preek.

Voel me nu al net als een tiener die thuis een 3 voor een proefwerk wiskunde moet opbiechten :(

Maar wat er dan gaat gebeuren? Geen idee... ga wel vrijdagochtend alvast een vroege test doen van Zwanger & Kids (schijn je al op 6 dagen voor NOD te kunnen doen) en hoop natuurlijk nog steeds dat daaruit blijkt dat ik zwanger ben.

Geen idee wat de gynaecoloog van plan is met me anders... misschien wel Puregon spuiten in plaats van Clomid slikken (àls ze me überhaupt nog wil helpen), daar had ze het al wel even over afgelopen week.

Deel Deze Pagina