Nu al misselijk???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Croissantje, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pardon...je BENT zwanger!!!!!

Ik ga ook naar bed. Ben zoo moe!!!

Slaap lekker dames.

2. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Birds heel veel succes morgen!

3. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Sweet dreams ladies!
    En veel succes voor morgen Birds, we gaan aan je denken!!

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Thnx! Komt vast helemaal goed!

5. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Goedenmorge Ladies!!:D ik zag gisteravond de 1ste post van deze pagina :D was helemaal blij!! en dan ga je terug lezen.. serieus ik kreeg de slappe lach van jullie ongein!:D ik mag jullie wel haha
    hoop echt keihard dat het waar mag zijn!

birds jij vandaag uitslag van je bloedonderzoek? ben benieuwd!!

croisantje jij nog 1 dag.. ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat morgen! zullen ze de meetlinten erbij moeten pakken?:p

hier..wachten duurt lang! volgende week zaterdag een vrijgezellefeest, kan me beter daarop verheugen, dat gaat sneller:p vanavond het bruidje dr haar proefdraaien! leukleuk! nog een week.. argg ohh en ik heb "nog" geen shopdrang voor testen.. please laat dat zo houden:D haha

6. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    wat een mooie foto!! ben ook zeer slecht in echo kijken hoor! door hier steeds mee te kijken op het forum hoop ik meer wijsheid te krijgen:p haha
    wanneer is je volgende echo??

7. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn volgende echo is met 11 of 12 weken. ..spannend. je hoeft je er niet in te verdiepen hoor. De verloskundige legt alles netjes uit.
    Ik ben aan het duimen birds! !!

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    K ben blij maar ook nog onzeker....maar meet blij haha
    Mn hormonen zagen er goed uit dus ze hebben direct een onderzoek gedaan mey water in de baarmoeder.. sodeknetter dat doet pijn!
    Gelukkig zag dat er ook goed uit en mn eitjes zijn aan het rijpen.
    Er is dus niet echt wat te vinden en dat maakt me weer onzeker maar ik heb nu een 10 daags kuurtje provera en moet over 3 maanden terug. We kunnen gewoon weer zwanger proberen te worden. 1 eitje was goed aan het rijpen dus kan zijn dat die bijna springt! :D

9. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeee!!!! Gaat helemaal goedkomen birds!!!!!

10. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Birds, wat fijn!!!!
    Provera 10 dagen, helemaal goed.... Maar eerst nog even flink tuinieren en oliepijlen dus :D

En ja, vloeistof in je baarmoeder is echt zwaar K...!!
    Maar wel fijn dat ze dat meteen hebben gedaan hoor, hoef je daar èn niet op te wachten, èn je kunt je er geen dagen druk om maken :)

Hoe is het met je vader?

11. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Trouwens heel vreemd... Ik heb vandaag geen enkele e-mail ontvangen van nieuwe posts hier :x

Jullie wel??

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    K krijg wel berichten via de mail...

Met pap gaat t opzich goed. Zijn lichaam is heel ziek maar hij voelt zich niet ziek.
    Vandaag een pet scan gemaakt en nu wachten op uitslag.

Maareee moet k dan nu in die 10 dagen mn vent eitjes laten verven?
    Of moet k wachten tot de ontrekkingsbloeding en dan weer tellen als een nieuwe cyclus?
    Kan dat eitje nu wel springen dan door die provera? Ist niet beter om even die ontrekkingsbloeding af te wachten en dan de nieuwe cyclus proberen of is dan dat eitje weg na de ontrekkingsbloeding?

De arts zei dat k na de ontrekkingsbloeding gewoon mag proberen om zwanger te worden en zei niks over die dagen tot de ontrekkingsbloeding.
    Niet bij nagedacht om te vragen...
    Maar k denk dat k mn lichaam even rust moet geven tot aan de ontrekkingsbloeding.

13. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Okay... nu even achter de laptop voor poging twee...
    Had net mijn hele verhaal bijna klaar op de iPad, toen Boris ineens dacht: "Hey wat leuk, zal ik daar eens op slaan?" en weg was alles :(

Maar goed, aangezien ik toch echt heel graag wil proberen om te helpen, komt hier alsnog mijn uitleg/advies.

Ik lees in jouw verhaal namelijk een beetje een tegenstrijdigheid Birds; enerzijds geven ze aan dat er een eitje is dat misschien wel bijna springt en anderzijds krijg je Provera mee. Hebben ze je gezegd dat je meteen kunt beginnen met de Provera?

Als je namelijk een eitje hebt wat op springen staat, dan moet je nu echt wel juist iets hèèèèl anders doen dan Provera slikken :p.

Maar even zonder dollen (ja,ja, dat kan ik ook soms hoor ;)), springt het eitje inderdaad binnenkort, dan kunnen er twee dingen volgen:
    - of je wordt circa 14 dagen daarna alsnog uit jezelf ongesteld (zonder Provera)
    - of je wordt circa 14 dagen daarna blij verrast met een positieve test

Volgens mij kan jouw situatie dan ook twee kanten op momenteel, en het lijkt me handig als je daar morgen nog even snel over belt zodat je zeker weet dat je de beste en meest efficiënte route volgt.

1. Ze verwachten eigenlijk niet dat dit follikel nu wel echt zal doorgroeien en tot een eisprong gaat leiden, of willen je daar niet nog eens op gaan zitten laten wachten, vandaar de Provera. Provera bootst namelijk eigenlijk heel simpel gezegd de tweede helft van je cyclus na; het zorgt ervoor dat het opgebouwde baarmoederslijmvlies (wat zonder bevruchtte eicel nutteloos is) wordt afgevoerd en dus je bloeding/menstruatie veroorzaakt. In dat geval mag je meteen gaan slikken en zul je binnen een week na het innemen van de laatste pil een bloeding krijgen. Bij het echt doorzetten van die bloeding (rood bloed) mag je beginenn met tellen voor je nieuwe cyclus.

2. Ze kijken deze follikel nog even aan (hebben ze iets gezegd over de grootte of de dag waarop deze zou moeten/kunnen springen??) en laten je nog even wachten met slikken van Provera maar geven het al wel vast mee. Stel dat je eisprong inderdaad binnen nu en een paar dagen plaatsvindt, dan kun je nu gewoon prima zwanger worden en zonder Provera aan de slag. Maar dat is even afhankelijk van in hoeverre zij verwachten dat er door dat groeiende follikel echt een goede eisprong komt. Je zou hiervoor ook eventueel nog af kunnen spreken dat je bijvoorbeeld over 9 dagen (even uitgaand van eisprong over 2 dagen en dan 1 week later) bloed mag laten prikken om te zien of je een goede eisprong hebt gehad. Dit kunnen ze namelijk aan de Progesteron-waarde zien op 1 week na ovulatie.

Kortom... ik zou als ik jou was nog even bellen morgen en vragen:
    - of je meteen moet/mag beginnen met Provera
    - of dat je moet wachten en bloed kunt laten prikken om een eisprong te checken

Helpt dit je een beetje?

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ze heeft niks gezegd over het eitje hoe groot die was en wanneer die waarschijnlijk zou springen. Ik miest direct beginnen met de kuur en daarna hield me niks tegen om weer zwanger te worden. Zo zei ze het.

Ik moet zeggen dat ik nu ook totaal geen puf heb om deze week het ei te pakken zal maar zeggen. Ik ga me morgen ziek melden op het werk ondat ik er even doorheen zit na alles wat er is gebeurt het laatste jaar en omdat de uitslag van mn vader heel slecht is. Lang verhaal kort...wanneer die geopereerd moey worden is er meer kans op sterfte dan overleving omdat de operatie heel zwaar is. Dat is nog afwachten wat er nu precies gaat gebeuren. Kan zijn dat die morgen geopereerd moet worden en dat we "afscheid" moeten nemen. 9 van 10 sterven in zon operatie maar het kan ook zijn dat ze het nog willen bestrijden met antibiotica en over een aantal weken kijken hoe t zich ontwikkeld heeft.

K heb vandaag al de eerste pil gepakt, ik maak de kuur af, wacht wat mijn lichaam doet en kijk dan hoe alles verder gaat.

Maar iig bedankt voor je uitleg!

15. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh birds wat erg. Waar moet je vader aan geopereerd worden? Heel veel sterkte!

16. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    hoop gauw op een nieuwe ronde voor je birds! en nu wel eitjes rijpen! en niet voor pasen weer een mand vol!
    heel veel sterkte voor jullie!
    dames ik ga off to bed.. ben kapot..net vriendinnetje mooi gemaakt voor de bruiloft.. van de week nog even kleuren en dan ist perfect!

17. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Waaat?? Ow nee, wat erg meis....
    Had geen idee dat het zo slecht ging met hem....
    Kom ik aan met mijn hele biologie-theorie :(
    Sorry!!!

Zit nu midden in de bios te typen, dus even kort, maar moest je even laten weten dat ik aan je denk!!

En met je meevoel, want mijn vader heeft waarschijnlijk nog maar een paar weken...

Sterkte lieverd!!!
    X Croissantje

18. memarley

memarley Actief lid

14 jul 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook slapen...ben zo moe!

19. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Birds, is er al nieuws over je vader?

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nee de uitslag ia er nog niet. Hij heeft iets aan zn aorta. Lang verhaal maar hij heeft een bacterie (bloedvergiftiging) op zijn aorta prothese zitten.nog even afwachten of die naar maastricht moet.

Deel Deze Pagina