Mijn dochter wordt de laatste dagen erg vroeg wakker. Waarschijnlijk door het weer. Soms zit ik een beetje in de war met der slaapjes. Mijn dochter is in de ochtend vrij snel weer moe. Als ze om 7 uur wakker wordt kan ik haar om 8 uur alweer in bed leggen. Ik probeer dit altijd wel te rekken tot half 1,5 uur a 2 uur.. anders komen der slaapjes helemaal niet uit overdag. Meestal rond 9 uur naar bed in de ochtend. Dan slaapt ze meestal 2 uur. Ik houd haar dan ongeveer 3 uur op voordat ze weer gaat slapen. dus meestal rond 2 uur weer naar bed. Omdat ze in de ochtend soms nog vroeger wakker wordt komt het soms helemaal niet uit en zitten we in de avond met een stik moe kind. Wie herkent dit en hoe gaan jullie hier mee om?
Mijn zoontje is ook altijd weer snel moe in de ochtend. Hij wordt tegen 7:15u wakker en dan ligt hij er rond 9:00/9:30 weer in. Dan slaapt hij altijd nog 3 of 4 uurtjes. Als hij 3 uurtjes heeft geslapen, slaapt hij in de middag vaak nog 1,5 uur en als hij 4 uur heeft geslapen, slaapt hij soms niet en soms een half uurtje. We maken hem niet wakker, want voor ons komt het vaak wel mooi uit als hij 4 uur in de ochtend slaapt. Dan kunnen we nog wat ondernemen met ons allen. Als hij 3 uur slaapt, dan kunnen we eigenlijk niet echt weg, want dan zitten we met een zoontje die constant huilt, want hij slaapt niet in de kinderwagen.... Als het helemaal drama is, dan gaat hij gewoon een uur vroeger naar bed (18:00).
Rond die leeftijd was mijn zoontje ook zo met zijn slaapjes.. Maar inmiddels gaat het makkelijker. Hij wordt meestal rond 7u half 8 wakker, en gaat ergens tussen 12.00 en 13.00 naar bed. Hij slaapt dan 2 tot 2,5 uur. We zitten op 1 slaapje dus nu, ideaal! (er zijn nog wel uitzonderingen hoor, soms is ie zo moe dat ik hem rond half 11 wel op bed MOET leggen, en dan loop ik de rest van de dag ook te sukkelen.) Toen we in diezelfde situatie zaten als jij nu, probeerde ik hem inderdaad zo lang mogelijk te rekken. 9 uur wordt half 10, half 10 wordt 10 uur, enzovoorts.. maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Go with the flow.. enige manier!
Hier een zoontje dat tot aan zijn 8 maanden ongeveer gewoon niet of nauwelijks sliep, niet overdag en niet snachts.. Nu hebben we sinds die tijd echt een ritme, heerlijk! 5.30/6.30 wakker opstaan 7.30/8.45 slapen in de schoolvakantie oudere broer anders: 8.45/10.00 slapen 12.30/14.30 slapen 19.00 papfles en zijn bedje in. Hij slaapt dan gelijk. Probeer wel eens later naar bed te doen in de hoop dat hij smorgens langer slaapt maar dat maakt niet uit, zijn biologische wekker gaat vroeg af
En als je he dochter als ze om 07.00 uur wakker wordt een papfles in bed geeft, schone luier en nog even lekker laat liggen? Weet niet of ze dat doet natuurlijk maar ons zoontje was ook zo vroeg wakker en dan redden hij het ook vaak niet om wakker te blijven tot z'n middag dutje van 12.00-12.30. Ik ben hem s'ochtends in bed een papfles gaan geven, schone luier en laten liggen. Vaak sliep hij dan tot 09.00 uur en was het prima vol te houden voor hem. Na een paar weken werd hij gewoon uit zichzelf pas rond 08.00-08.30 wakker en krijgt hij s'ochtends gewoon brood. Soms is het echt ff puzzelen met die slaapjes, gewoon uit proberen. Succes!
Oh ja dat is wel een idee! alleen zelf de fles vasthouden wilt nog niet echt lukken helaas.. misschien moet ik gewoon der papfles geven en daarna gelijk weer naar bed! alleen op de dagen dat ik moet werken is het lastig.. dan moet ze wel gewoon opblijven..
Heeeeel herkenbaar. Hier is hij meestal na twee uurtjes wel weer moe en dan slaapt hij een uur en een kwartier (wijkt uiteraard ook weleens af maar op de dagen dat de slaapjes lekker lopen gaat het zo) als het lejker loopt is dit het schema: Half 7/7 uur wakker 9uur naar bed tot kwar over 10 Rond twee uur naar bed tot kwart over 3. Half 7/7 uur er weer in. Maar bijvoorbeeld vandaag was hij niet moe en ging hij niet slapen. Rond 11 uur werd hij moe. Heb ik een half uurtje gerekt en zn lunch wat eerder dan normaal gegeven in de hoop dat hij wat langer zou slapen dan maar 1 slaapje natuurlijk mar nee hoor... 1 uur enn1 kwartier maar. Gevolg: moe in de middag. Ook hebben we best lang zo lopen tobben omdat de overdag slaapjes tot lang eigenlijk nooit zo goed gingen dus dan was hij vaak rond etenstijd al moe. Erg lastig.... Ik vraag me ook af wanneer dat over is. Nu gaat t gelukkig vaak goed op de dagen dat hij twee keer goed slaapt maar dus niet altijd helaas. Ook vraag ik me weleens af of t echt slaap is aan t einde van de dag of ook honger en of verveling. Dat vind ik toch wel t lastigeste, dat je t niet weet!!!
Ik leg haar gewoon in bed als ze moe is.. waarom moeten kids op vaste tijden slapen? Of begrijp ik het verkeerd? Vaak doet ze hier idd een ochtend slaapje als ze nog maar een uurtje of 1,5 wakker is.. mja als ze moe is en ze slaapt.. geen probleem toch
20u naar bed -> 21u slaapt ze 06u wakker. En dan 1x slapen ligt er aan wanneer ze moe is. Meestal 13:30 tot 15u maar gistee met die heerlijke warmte was ze om 10:45 tot 12:30 aan het slapen. Ik kijk naar haar signalen dus geen echt schema alleen de nacht in staat 9 van de 10 keer vast. 20u is gewoon bedtijd. Zijn we ergens op visite dan niet.
Geen vaste tijden hoor, maar rond de tijden die ik zelf aangeef dan is hij gewoon hartstikke moe. Ben allang blij dat hij tot 1900 kan volhouden nu, voorheen ging hij om 18.00 al naar bed omdat hij overdag totaal ms 1uur sliep.