Hallo, Ik had een vraagje. Onze dochter van 8 maandjes krijgt bovenin 4 tandjes door. Nu is ze al meer dan 2 weken snachts aan het spoken, soms wordt ze 4x per nacht wakker. Ze huilt vaak heel even en valt dan weer in slaap maar rond 04:00/04:30 wordt ze wakker en blijft huilen. Kan dit door de tandjes komen? Het duurt erg lang namelijk, maar goed 4 tandjes tegelijk is ook wel veel. Ze slaapt vanaf 6 weken al door en normaal slaapt ze van 19:45 tot 06:30 en ligt om 07:00 dan weer te slapen tot 09:15. Ik geef haar als ze nu blijft huilen bv, want haar troosten terwijl ze in bed blijft liggen gaat hem niet worden.
onze dochter deed hetzelfde met 9 maanden, het enige waar ze rustig van werd was een flesje, dit deed ik dan maar tegen mijn gevoel in. het heeft 4 weken geduurd, en daarna sliep ze ineens weer door. wat het nou geweest is? geen idee, ik had er toen een topic over geopend en meer meiden herkende het rond die leeftijd. blijkbaar een fase. succes! hopelijk snel weer een fijne nachtrust.
geef je d'r iets tegen tandjespijn? anders dit even uit proberen. je hebt oa chamodent (homeopatische druppeltjes) en dento....... dit moet je op tandvlees smeren en dit verdooft een beetje. ik gebruik de chamodent. hier werd ze ook rond tandjestijd wakker en na gebruik van chamodent sliep ze door.
Oke, ja als ze echt niet gaat slapen dan geef ik ook bv, wil alleen niet dat ze hier aan went. Je ziet echt 4 witte punten zitten op haar tandvlees aan de bovenkant en eentje is voor het grote deel door.
We gebruiken chamodent en dentinox en zetpillen. sinds we chamodent gebruiken gaat het beter snachts en in erge gevallen gebruiken we denitox