Valt wel mee? Ik kan al geen maxi-cosi groep 0 betalen hoor. Dat is echt een B-merk wat hier in huis is gekomen. B merk groep 1 stoel erbij en je zit totaal op ongeveer 150 euro. Ik vind 300 euro extra belachelijk duur. Ik vind dus ook dat ALS dit een verplichting wordt het ook voor iedereen betaalbaar moet zijn. Zou toch van de zotte zijn als mensen met minder budget niet meer een autostoel kunnen betalen die aan de nieuwe eisen gaat voldoen omdat die stoelen ineens enorm in prijs zullen stijgen?
Wellicht zijn er ook mensen die een autostoel hebben voor als ze met iemand meerijden omdat ze zelf geen auto hebben. Dan gebruiken ze de kinderwagen wellicht wel heel vaak met het openbaar vervoer. Ja dan zou ik ook liever meer over hebben voor de kinderwagen. Maar goed, de meeste mensen die echt zo'n achterwaartse stoel niet kunnen betalen lopen ook niet met de duurste kinderwagens.
@Debby, het ligt ook echt aan het merk van de autostoel. Mijn zoontje van bijna 1 past nog in de chicco groep 0 stoel van mijn moeder terwijl ik bij de merkloze van mij echt de gordels niet meer dicht kreeg. En zijn hoofd steekt bij die van mij ook al een stuk erboven uit terwijl hij bij die chicco nog wel een cm of 2 onder de rand zit met de bovenkant van zijn hoofdje. In mijn geval betekend dat dat hij meestal in de groep 0 stoel van mijn moeder vervoerd wordt (heb zelf geen auto en rij vaak met haar mee) maar als mijn moeder niet meerijdt gaat hij in de priori. Zit hij prima in.