Hallo dames, Heb het verder nog niet gemeld, maar ben bevallen van een mooie dochter! Maak me alleen erg ongerust. Ik heb een ruggenprik gehad tijdens de bevalling. Vlak na de bevalling kan ik me niet herinneren hier last van gehad te hebben, maar elke.dag krijg.ik steeds meer.last. Vlak onder.de.plak waar ik geprikt ben, zit een punt, waar iedere keer een venijnige steek uitschiet, van m'n rug door m'n ruggenwervel en nek naar m'n hoofd schiet en door m'n hele hoofd een hele felle stekende pijn geeft. Door die pijn komt er hele zware druk door m'n hele hoofd. Als er op dat moment iemand tegen me praat, dreunt het zo hard door in m'n hoofd, door de druk in m'n hoofd en de felle pijn, dat ik heel duizelig en misselijk word, en m'n hoofd helemaal voelt of die uit elkaar barst, zo een zware druk en vervelend gevoel. Als het even te lang door gaat, voelt het echt of er elk moment iets vreselijk mis kan gaan met me, omdat ik me zo slecht voel in m'n hele hoofd en lijf! Vk zei nadat ik m'n halve verhaal had gedaan, dat dit vaker voorkomt na een ruggenprik, maar kan ik er niks over vinden, en alle mensen die op kraambezoek zijn geweest en een ruggenprik hebben gehad, kennen dit totaal niet. Maak me er best.ongerust om, het word met de dag veel erger.. Is er iemand die dit herkent? Of me gerust kan stellen?
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter ik heb ook een ruggeprik gehad met de bevalling en merkte ook dat de plek van de prik tot een aantal weken na de bevalling nog pijnlijk was. Alleen niet zo heftig als bij jou! Als je je zorgen maakt zou ik gewoon je huisarts bellen en het toch goed na laten kijken... Succes en sterkte maar geniet van je wondertje!
hoi hoi van harte gefeliciteerd!! ik herken het wel! mijn huisarts zei ook dat het vaker voorkomt, en gaat vanzelf over, was bij mij ook zo al duurd het wel een paar weekjes. maar ik zou sowieso ff de huisarts hierover informeren!! geniet van je kleine! gr wilma
Klinkt een beetje als liquorlekkage, maar dit zou je moeten overleggen met een huisarts of anesthesist. Hier is soms wel degelijk.wat aan te doen ipv afwachten tot het over is. naar de dokter dus
Hier ook na bijna 7 maanden nog steeds last. Ik heb 4x een ruggenprik gehad en geen enkele keer zat ie goed. Waarschijnlijk hebben ze toen ook een lekkage gemaakt waardoor er liqour lekte en ik verga nog steeds van hoofdpijn. Precies wat jij beschrijft heb ik ook Ik heb het idee wanneer die hoofdpijn er is dat ik elk moment in elkaar kan zakken. De huisarts kan er verder niks aan doen zei ie Maar het is geen pretje! Als je gaat liggen is je hoofdpijn dan minder?
Hier een wat latere reactie, Maar ook ik heb er na mijn keizersnede last van gehad... de pijn was zo heftig ik kon echt niks meer doen!!.. Mijn verloskundige kwam tot de conclusie dat ik een "postspinale hoofpijn" had dat je dus van een ruggenprik kan krijgen... ik heb er zware pijnstillers voor gekregen.. diclofinac met paracetamollen erbij... gelukkig is het daardoor bij mij weg gegaan, maar de kans bestond dat ik een herhaalde ruggenprik zou krijgen om het vocht wat naar je hersenen toe is gegaan door die prik er weer uit te "zuigen"... ik hoop dat je hier misschien nog wat aan hebt... ik zou het zeker aankaarten bij je huisarts of verloskundige! Sterkte!
Bah, ik heb er nogsteeds last van! Niet zo erg als in het begin, toen kon ik echt alleen maar plat liggen en geen geluid en licht om me heen hebben, maar heb er nog behoorlijke last van nog, vooral als ik moe ben, herrie om me heen heb (huilen van richter bijv.) En soms tijdens de borstvoeding. Maar misschien komt dat omdat ze veel huilt tijdens de.voeding en dat het spanning brengt.... Durf niet zo goed naar de dokter, bang dat ik onder het mes moet, hihi! Maar heb wel.enge dingen gelezen, zoals kans op hersenvliesontsteking, brrrr!
Gefeliciteerd met je meisje ik heb dit ook gehad en moest met spoed terug komen maar het zh bij mij was het kloppende gevoel in mijn hoofd heel de tijd mijn ruggenprikken zijn mislukt heb er 4 gehad en uiteindelijk dus geen een. Alleen de gaatjes bleven open waardoor er hersenvocht in mijn ruggenwerf stroomde dit gaat met 10 weken normaal gesproken dicht maar ik kon niks niet eens liggen dus hebben ze bij mij bloed in die gaatjes gespoten voelde al gelijk beter. Ik zou dus zeker wel bellen