Nu al nadenken over kraamzorg, wat wil jij?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nath88, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tjonge jonge kunnen de mensen nou niet gewoon eens genieten van het feit dat je vertroeteld word door iemand....
    Altijd maar die ideeen over de kraamverzorgsters....
    Dan heb je dus echt geen idee wat ze voor je doen.

Bij de eerste en nu weer gewoon het hele pakket.
    Wij hadden een oudere dame de eerste keer en het was gewoon super gezellig.
    Ze heeft nooit verplicht iets te moeten doen wat wij niet wilde.

Nu is het afwachten wie we krijgen.

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Oh en bij mij mogen ze in principe iedereen neerzetten ( ook een mannelijke kv ), het enige wat ik wel graag wil is iemand die verstand heeft van borstvoeding ( omdat het bij mij waarschijnlijk niet gemakkelijk zal gaan ).

Vragen om een bepaalde afkomst vind ik ook belachelijk... Je mag ervan uitgaan dat iedereen bekwaam is, ongeacht huidskleur, geloofsovertuiging of wat dan ook.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier bij de 1e een geweldige KV, heel lief voor de baby,mij en man.
    Ze kwam de hele dag, ik kon nog 2 dagen extra krijgen ivm complicaties maar na 8 dagen vond ik het wel genoeg zo.

Nu maar afwachten hoe het gaat met KV.
    Ik beval in het ziekenhuis en de kleine moet geopreerd worden en de verwachting is dat de baby min 1.5 week moet blijven daar.
    Hoelang ik moet blijven weet ik niet, ik wacht het gesprek met het kraambureau maar af.

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

:(:( Hoe kan je zo in elkaar zitten..

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij ben jij zelf niet eens een Nederlandse blanke vrouw gezien je schrijfstijl?

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Geloof dat ze Italiaanse is, ze zal het vast niet zo bedoelen denk ik...

8. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey hoi, neem gewoon je max, je kunt er altijd nog minder van maken, en je weet nooit hoe je je voelt na de bevalling, misschien kun je de hulp heel goed gebruiken.

Ik heb een top meid gehad (2 gehad eerste was niks snel verteld dat ze weg kon) maar heb zitten huilen toen ze wegging (hormonen :))

Maar goed je kunt achteraf altijd nog neej sorry zeggen maar er meer van maken is ietslastiger ...

9. lies276

lies276 Niet meer actief

dit is vaak niet het geval hoor!
    bij de kraamzorgorganisatie waar ik werk teken je een overeenkomst voor het gevraagde aantal uren.
    deze uren ben je ook "verplicht" om af te nemen (behalve bij bijv. ziekenhuisverblijf).
    wij maken elke maand een planning (hoeveel zorguren verwachten we en hoeveel personeel is daarbij nodig) en om die kloppend te houden kunnen we niet iedereen op het moment supréme naar believen het aantal uren zorg laten kiezen.

bestel je een monteur om je cv na te laten kijken, kun je ook niet zeggen als hij voor de deur staat: laat toch maar zitten, we doen het zelf wel................

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik heb bij de eerste ook gekozen voor 3 uur per dag. En zal dit bij een toekomstige 2e ook doen.
    Mijn vriend was ook 2 weken vrij na de geboorte.

Heb uiteindelijk 2 vrouwen gehad. Beide wel heel aardig, maar met de 2e had ik gewoon niks.
    Had ook wel veel moeite ermee om me te laten verzorgen (vragen of ik was drinken wil terwijl ik naast de koelkast sta) maar goed dat is meer mijn ding dan dat zij iets niet goed deed.

Het is goed dat het er is, en ik zal het ook bij de 2e gewoon doen. Maar echt heel fijn vond ik het niet.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja het blijft toch altijd lastig, een vreemde in je huis..
    Maar vergeet niet dat ze er is om je te helpen en te steunen met alles en gewoon een fijne tijd wil geven. Ik heb echt een hele plezierige KV gehad en als alles klaar was dan is het ook prima, dan zeiden we geniet van de rest van je middag. Wij hebben echt geen wensen, ja dat ze praktisch is en ons vooral gewoon ons ding wil laten doen maar ik maak me er geen zorgen over, komt vast goed.

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik heb de volledige (volgens mij) 48 uur gehad dit omdat ik ook b.v. geef dan krijg je een aantal uur extra.
    Wij hebben een super kraamweek gehad met een hele fijne lieve kraamverzorgende.
    De eerste paar uur was wat onwennig maar daar was ik snel overheen en had het gevoel of we elkaar al jaren kende.
    Ik denk iedere week terug aan die kraamweek hoe bijzonder en fijn dat geweest is ook dankzij haar.

Het was ook tranen met tuiten toen ze weg ging

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Zo te zien is het jouw eerste? Misschien dat je dan de eerste uren wat meer uren kan nemen? Het is dan wel handig om alles uitgelegd te krijgen, qua wassen en flesvoeding maken of borstvoeding geven. Ook is het wel fijn om de eerste dagen na de bevalling een middagdutje te kunnen doen terwijl de kraamhulp de kleine in de gaten houdt. De dagen erna kun je dan altijd voor 3 uur afspreken.

Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat voor bevalling je krijgt. Als je geen scheur of knip krijgt dan ben je snel ter been, maar anders kan je de eerste dagen volgens mij wel veel last hebben. Ook is het weer per baby afhankelijk. Misschien wil de borstvoeding wel niet lopen of komt de kleine niet aan.

Ik denk dat er op voorhand weinig over te zeggen is met hoeveel uren je zal toekomen...

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik vond het heerlijk.. en was zo leuk dat we zelf nog contact hebben.. heb er een vriendin bij :D

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier gewoon het maximum gekregen wat kan (zelfs 9e en 10e dag ivm keizersnede) en ik vond het heerlijk.
    Hoewel ik al heel snel zelf alles weer kon en heel 'zeker' was in het handelen rondom mijn dochter (ook bv liep goed), ik was toch enorm blij dat ze er was. Ze maakte heerlijke dingen voor ons, hoefde nergens aan te denken qua huishouden en qua vragen kon ik super bij haar terecht. Mede dankzij haar is die periode onvergetelijk. Heb echt de tijd gehad om intens van mijn dochter te genieten en alles eromheen te vergeten!!

Moet ook wel zeggen dat het een top vrouw was. Heb haar echt wel gemist, toen de kraamweek erop zat...

Deel Deze Pagina