Hoeveel maanden baby in slaapkamer?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door x0x0, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    Ik weet niet of dit onder deze topic hoort..

Maar tot hoelang zijn jullie van plan de baby te laten slapen in jullie slaapkamer? Sommige antwoorden verschillen nogal, wij zijn van plan om het 6 maanden in onze slaapkamer te laten slapen.

Ervaringen? Tips?

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben ons zoontje nog steeds op de kamer (eigenlijk in bed). Je moet doen waar je jezelf, je partner en baby zich prettig bij voelen. Sommige worden gek van elk kreuntje en krijgen daardoor zelf geen seconde slaap. Ik hing bij elk kuchje boven de wieg vanaf maand 1 slaapt hij bij ons in bed. (Wij allebei ons eigen dekbed hij in een slaapzak in het midden)

3. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van plan ons meisje nog heel lang naast me in een wiegje en halvewege de nacht naast mij in bed te houden.

Goed.. het wiegje zal over een maand of 2 wel vervangen worden door een ledikantje, maar ik vind het fijn dat ze naast me ligt voor de nachtvoedingen en ook wel gezellig om na een voeding naast elkaar in slaap te valen. Zij in haar slaapzakje, ik onder de dekens.

Haar papa ligt alleen nu sinds 2 weken op de bank. Hij kan er niet van slapen...

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Onze dochter heeft eerst 6 dagen nog in het ziekenhuis gelegen en daarna maar een weekje bij ons op de kamer. ik deed werkelijk geen oog dicht en op aanraden van het cb hebben we haar dus naar haar eigen slaapkamer gedaan.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Dochter is 2,5 en komt halverwege de nacht nog vaak terecht in de co-sleeper. ;)
    Ik zit er niet mee, als ze achttien is, zal ze heus wel op d'r eigen kamer willen liggen.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Hier staat ivm ruimte gebrek de babykamer in onze slaapkamer en voor hoelang??!! Totdat wij in aanmerking komen voor een andere huurwoning

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier straks een co-sleeper, die zal er blijven staan tot ie niet meer wordt gebruikt. Maar ik denk dat dat net als bij Marlett niet na 1 jaar afgelopen is.
    Denk eigenlijk dat als wij 'm neerzetten, onze oudste er wel graag in wil slapen. Maar ik denk dat we toch maar even uitleggen dat die van de baby is. Zonodig ligt onze oudste tussenin en ik denk dat papa straks na de bevalling als ze wakker wordt, bij haar gaat slapen.

Overigens sliep mijn man er eerst ook slecht van en lag de eerste tijd regelmatig op de logeerkamer maar op een gegeven moment sliep hij er gewoon doorheen. Ik ben nog vrijwel altijd als eerste wakker van onze dochter.

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik moest na de bevalling 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Toen heeft Lucas dag en nacht naast me gelegen. Eenmaal thuis heeft hij nog 2 weken bij ons geslapen op de kamer in de kinderwagen. Daarna op zijn eigen kamertje!
    Gelukkig heeft hij eigenlijk 's avonds en 's nachts altijd redelijk goed geslapen en was hij snel gewend aan zijn eigen kamertje. Nu slaapt hij eigenlijk nergens beter dan daar!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft tot hij 10,5 maand was bij mij op de kamer geslapen.
    Eerst in een wiegje en later in een co-sleeper.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik had in gedachte 6 mnd, uiteindelijk was het 5 mnd...zoon sliep steeds lichter en in zn kamertje had ie alle rust

deze volgende zal zo lang hij in de wieg past slapen...

11. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste heeft ongeveer 7 weken in een wieg in onze kamer geslapen, jongste 10 weken.
    Reden om naar het ledikant in eigen kamer te gaan?

Oudste werd te groot en te sterk voor in de wieg; lag zo te woelen dat hij overdwars in het kleine wiegje kwam te liggen, met zijn gezicht in de bekleding. Dat was natuurlijk gewoon ademend materiaal, maar ik vond het maar een naar gezicht (en van rustig slapen kwam niet veel meer terecht).
    Jongste heeft het iets langer vol gehouden, was iets kleiner en vooral wat rustiger.

Beide zijn naar eigen kamer gegaan toen ze meestal nog maar één nachtvoeding kregen (dochter sliep zelfs al helemaal door, jammer genoeg was dat met 4 mnd alweer afgelopen en heb ik haar tot 11 mnd iedere nacht 1-3 keer mogen bezoeken).

Vriend sliep in de logeerkamer toen baby naast me lag. Hij snurkt enorm, en ik slaap dus altijd met oordopjes in. Met baby wilde ik juist ieder geluidje van de baby kunnen horen, maar niet wakker liggen van gesnurk :)
    verder vond ik het heerlijk om gewoon m'n gang te kunnen gaan 's nachts, met een nachtlampje aan, voeden, verschonen en de hele riedel. Vriend kon zo doorslapen en was overdag lekker fit en uitgerust.
    Maar na een aantal weken wilden we toch wel graag weer samen in één bed liggen.

12. Dana

Dana Niet meer actief

Hier past het niet helaas, anders had ik het wel gedaan voor een paar weken. Dus uit pure noodzaak, ruimtegebrek, moet de kleine meteen in haar eigen kamer slapen, wel met de deur open en die van ons ook.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter heeft zes weken bij ons op de kamer geslapen, daarna naar haar eigen kamer. Ze slaapt daar veel rustiger. Onlangs op vakantie (5,5 maand oud) lag ze bij ons op de kamer en het was 10 dagen redelijk onrustig en vroeg wakker. Kijk dus gewoon waar je kindje zich ook prettig bij voelt. Tja en onze slaapkamerdeur staat s nachts nog steeds open.

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hier tot 4 à 5 maanden naast ons bed in een "reiswieg". Was handig voor de voedingen... maar hij werd te groot en lag 's ochtends vaak m'n z'n beentjes uit de wieg :D

Daarna naar z'n eigen bedje en ging prima.

15. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze zoon heeft direct in zn eigen bedje geslapen op zn eigen kamertje.Hij maakt nogal veel lawaai in zn slaap en daar konden wij niet van slapen .ik vond het ideaal. met nachtvoedingen haalde mn man hem op en bracht ik hem terug naar zn bedje.

16. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben nadat we uit het ziekenhuis thuis waren (3 nachten) ons mannetje in zijn wiegje op zijn eigen kamertje gelegd. daar sliep, en slaapt hij nog steeds prima.

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Onze dochter heeft ruim 6 maanden bij ons gelegen, ze sliep toen al maanden 's nachts door maar ik vond het heerlijk om haar bij me te hebben. Ik heb echt even moeten wennen toen ze naar haar eigen kamertje ging en vertrouwde de babyfoon veel minder dan die heerlijke kleine geluidjes naast me. Voor haar was het geen enkel probleem om na zo lang naar haar eigen kamertje te gaan.

Ik hoop dat het straks het zelfde gaat met onze zoon. Want als dochter nu bij ons slaapt op vakantie enzo ben ik de eerste nacht juist bij elk geluidje van haar wakker.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Toen ons moppie thuis kwam hebben we haar gelijk in haar ledikantje bij ons op de kamer gelegd, want zij kwam nog gemiddeld om de 2,5 uur voor een voeding.

Nu nog 1 voeding in de nacht maar we hebben geen last van elkaar dus voorlopig blijft ze nog lekker bij ons liggen.

19. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ons zoontje slaapt nu nog alle slaapjes bij ons op de kamer...
    Vanaf komende wk willen we hem overdag gaan wennen op zn eigen kamertje... :( Maar de nachten blijft hij voorlopig nog in de wieg bij ons... Zolang hij er nog in past zal dit ook wel zo blijven... :D Vind t veeeeel te leuk wakker worden... :cool:

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn jongste zoon heeft 6 weken bij ons op de kamer gelegen in de wieg. Reden dat hij naar z'n eigen ledikantje is gegaan is dat hij niet meer in de wieg past. Had hem zelf nog steeds wel naast me willen hebben, maar dit past niet op onze kamer.

Deel Deze Pagina