Nu al niet meer in de kinderwagen bak willen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
  2. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, een eigen wil met 4 maanden ;)
    Niet zoals wij een eigen wil hebben, maar een baby van 4 maanden kan heel goed laten merken wat hij prettig vindt en wat niet....
    Dat wordt ook verstaan onder het hebben van een eigen "wil"

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zeker weten dat die van mij een eigen wil had met 4 maanden. Trouwens, nu met 5 jaar nog steeds.
    Maar met 4 maanden begon hij zich op te trekken naar zit en vanaf dat ie dat kon was de bak niet meer veilig. Ben de maxicosy gaan gebruiken. En als ik met kind in de maxicosy ruim 2 uur naar oma kan rijen, en is het vast niet erg om een half uurtje door de stad te wandelen.
    Vanaf een half jaar ging hij in de buggy, meteen paar kussentjes aan de zijkant. En voor iedereen begint te gillen.hij kon echt al goed zelf zitten

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Baby in wagenbak kijkt altijd tegen de zijkanten aan, niet heel veel te zien dus. Wanneer je het zitje plat legt kijken ze niet tegen de zijkanten aan, maar kunnen ze dus veel meer zien ... vrij eenvoudig lijkt mij?

Waarom vinden mensen altijd dat kinderen zich in eigen tempo ontwikkelen, totdat er iets niet in hun denkbeeld past? Mijn dochtertje wilde ook echt niet meer in de wagenbak met 4 maanden, gilde de hele boel bij elkaar terwijl het een super vrolijk kind is. Als ik sommige mensen moet geloven mag ze nu misschien een klein beetje schuin in het zitje, terwijl ze thuis op haar kleedje makkelijk een half uur tot een uur zelf rechtop zit te spelen ... Sommige kinderen vinden een speeltje misschien genoeg om in de wagenbak te blijven, maar hier was dat toch echt niet zo ..

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Volg je kind.

Mijn dochter zat met 4/5 maanden weken in de buggy inzet. Ze kon zelfstandig gaan zitten wat ze ook continu deed in de bak. Het lijkt me dat ze dan wel sterk genoeg zijn om redelijk liggend in de inzet te zitten ;)

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier net zo. Gaan zitten in de kinderwagenbak is gewoon levens gevaarlijk. Dus met 5 maanden over in de buggy inzet.

7. Linana

Linana Niet meer actief

@Goldsword
    Op dit forum is dat een veel voorkomend "fenomeen": gillende mensen of enorm verbaasde mensen, omdat de ontwikkeling of opvoeding van een ander moeder of kind niet in hun perfecte plaatjes past...

Erg jammer, aangezien je van elkaar kan leren ipv naar elkaar te wijzen en zo hard mogelijk een mening/opvoeding/methode door elkaars strot te rammen.

Ben blij om te lezen dat er hier moeders reageren die wel naar hun kind kijken, zonder zich al teveel van wijzende vingertjes aan te trekken ;)

Volg je kind inderdaad en niet het kind van een ander

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Tjonge, het was niet mijn bedoeling om een discussie te veroorzaken... En ik was ook nog niet van plan om hem al in de buggy opzet te vervoeren. Ik ben alleen zo verbaast dat hij nu al niet meer graag ligt:D. Hij doet dit vaker als hij niet voldoende kan zien/ te plat ligt.

Kap naar beneden en buiklig werken onvoldoende, hij ziet dan nog steeds te weinig. Maar goed ik laat hem lekker liggen, want het is nog geen krijsen wat hij doet, enkel wat jengelen. Maar gaat hij echt krijsen, dan zet ik hem toch echt in de buggy opzet hoor;), en ja, die zet ik dan volledig plat.

@KimHugo, hoe zet jij de Joolz dan schuin? Ik heb die ook namelijk, geen idee hoe ik die schuin kan zetten...

9. adi

adi Niet meer actief

Dan is dat per merk verschillend maar bij veel kinderwagens heeft een volledig platte wageninzet alleen een hoop stof en de kinderwagenframe aan de zijkanten. De meeste kinderen kunnen juist rustig prikkelvrij slapen in de buggyinzet omdat ze 'beschut' liggen in de platte stand. Om iets re kunnen zien moet een baby meestal in de meer zittende houding worden gehouden.
    En waarom zou je je kind een beetje schuin moeten houden als ze al blijkbaar zelfstandig kan gaan zitten? Ontwikkelen in eigen tempo heeft natuurlijk niks te maken met het neerzetten van kinderen in allerlei houdingen. In een natuurlijke motorische ontwikkeling is er geen 'hang'fase wat op zitten lijkt. Een baby ligt totdat ie kan zitten of kruipen.

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Met de oudste ben ik over gegaan met ongeveer 4 maanden.. Hij ging draaien van rug naar buik, ook in de bak, en pakte dan de zeikanten van de bak beet. Dat vond ik te gevaarlijk worden. In het zit gedeelte zit hij natuurlijk vast dus was veiliger voor hem.

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij hebben de stokke xplory, daarbij kan ze van alles zien als hij plat is. En ik zet haar tegenwoordig gewoon rechtop in het zitje hoor, wanneer ik dat niet doe traint ze haar buikspieren door steeds haar hoofdje omhoog te houden richting de voeten ... het 'een beetje schuin' bedoelde ik mee dat er soms zo moeilijk wordt gedaan dat het al voelt alsof je je kind aan het mishandelen bent wanneer je ze rechtop zet. Wanneer ze slaperig wordt onderweg, dan leg ik hem weer plat en kan ze liggend slapen. Voor ons dus echt een uitkomst!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op zn buik leggen scheelt ook vaak veel, dan kunnen ze veel meer zien. Of in de draagdoek, nu al in het zitje zou ik zelf echt nog niet doen. Ook omdat de zitjes vaak voorwaarts gericht zijn en de kleintjes dan veel meer prikkels te verwerken krijgen en mama niet zien.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over issues gesproken:(

Dit heeft volgens mij niks met opvoeding te maken maar met onwetendheid, dat een jonge baby in allerlei houdingen zetten gewoon niet goed is voor heupen/rug.

Hetzelfde met die Baby Bjorn draagzakken. Slecht voor heupen en rug omdat die niet ondersteund worden, en toch zie je ze overal. Die ouders zullen heus niet weten dat die zakken niet goed zijn, ze worden gewoon misleid door slimme reclame.

Wij hebben een Quinny Moodd, dat zitgedeelte is recht en kan wel deels naar beneden, maar niet helemaal. Ik heb mijn dochter dus zo lang mogelijk in de reiswieg gehouden. Gelukkig wilde ze dat zelf ook graag. Ik kan me voorstellen dat als je kind zich gaat optrekken in de kinderwagenbak het een ander verhaal wordt. Maar hier deed ze dit niet voor de 8 maanden, gelukkig.

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hier was R met 4 maanden de bak ook al zat. Hij wilde kijken. Heb hem toen in de kinderwagen gedaan in een wat lagere zitstand! Geweldig vond hij het. Ik ook weer blij :)

15. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje was er ook al vroeg uit, in de bak was het alleen maar huilen en zodra ze in de maxi cosi zat was er niks aan de hand. ook de draagzak vondt ze leuk.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze oudste trok zich met 4 1/2 maand op aan de zijkanten en rolde al alle kanten in dusja toen maar over naar buggy in lig stand..

Deel Deze Pagina