Nu al nieuw werk zoeken of straks? Help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Female, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Parttime baan zoeken of niet?

1. Zo snel mogelijk een andere (part-time) baan zoeken

2. Pas voor januari een andere baan zoeken (part-time)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik heb hier al vaker wat dingen over gepost dus hoop niet dat jullie gek van me worden... :oops:

Ik ben de hele dag door kapot, ben zo moe dat ik de hele dag niks kan doen, huil om alles en ik ben vaak misselijk. sinds het steeds drukker wordt op mijn werk krijg heb ik ook steeds meer last van mijn buik en constant pijnlijke scheuten zeg maar in mijn baarmoeder...

ik werk fulltime in de horeca en ik voel echt iedere dag aan mijn lichaam dat het veel te zwaar is zo. (ik moet ook nog eens 80 km per dag heen en weer reizen voor mijn werk.)

Contract loopt eind dec af. misschien kan het daarna voor 3 maanden verlengd worden, maar ik denk dat het slimmer is om part-time te werken (financieel is het haalbaar)...

maar nu is het begin november en het wordt alleen nog maar veel drukker op mijn werk en ik zie erg tegen de feestdagen op. ik zal dan zeker een uur of 16 per dag moeten werken op de feestdagen zelf, en ook tussen kerst en oud en nieuw in aan 1 stuk door. ik zie hier zo tegenop want als ik nu 8 uur heb gewerkt ben ik al helemaal op... wil me zeker niet aanstellen, maar het wordt alleen maar erger lijkt het...

Daarom wil ik met deze pol vragen wat jullie ervan vinden... er nu al werk van maken zosnel mogelijk iets anders te vinden (parttime) of gewoon doorgaan en pas per 1 januari iets anders zoeken...?

ps parttime bij mijn huidige baas kan niet want ik ben de enige in de bediening... en als ik dus ziek wordt of wat dan ook is er ook een heel groot probleem, zeker tijdens de feestdagen...

Bedankt voor het lezen en vast voor de antwoorden

Liefs en Groetjes Femke

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat moeilijk meid.

Normaal zou ik zeggen probeer in overleg met je baas minder te werken.
    Ik weet niet of je een CAO hebt of bij een ARbo dienst terecht kan want dan zou je je bijv. 50% ziek kunnen melden en halve dagen kunnen werken (zonder verlies van salaris). Als je het dan vol zou kunnen houden tot de afloop van je cotract dan heb daarna in ieder geval recht op WW, als je ontslag neemt heb je dat niet.

Ik zou wel proberen een oplossong te vinden hoor want te veel doen werkt alleen maar tegen je weet ik uit ervaring. Dan ben je straks nog verder van huis.
    Je kan natuurlijk wel proberen een part-time baan te vinden maar die heb je natuurlijk niet gelijk en dan heb je nog een opzegtermijn, en als ik jou verhaal zo lees heb jij NU een oplossing nodig!

Veel sterkte en ik hoop dat je baas wat begrip kan opbrengen!

3. Female

Female Niet meer actief

hoi lilly bedankt voor je antwoord. ik zal eens navraag doen bij de Arbo. maar het gaat me niet zozeer om een (gedeeltelijke) ww uitkering, maar echt om de uren, ook al zou ik daar dan voor in moeten leveren. bij deze baan is het voor hem net zo'n probleem om parttime te werken als helemaal niet. hij heeft namelijk niemand anders achter de hand en moet in beide gevallen iemand anders zoeken. halve dagen gaat ook niet, dan zou ik bijv na de hoofdgerechten weg moeten...

daarom is het best lastig snap je, hij heeft de spullen allemaal niet echt voor elkaar.
    toen ik laatst ziek was heeft hij me niet aangemeld zeg maar, ik heb een contract, maar hij is zijn kopie kwijt, heb 10 x moeten zeuren voor hij mijn loonaangiftebelasting door had gestuurd, enz...

Ps meiden ZOUDEN JULLIE AJB DE POLL IN WILLEN VULLEN? BEDANKT!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Klinkt inderdaad niet helemaal als zuivere koffie......
    Tja als je onmogelijk minder uren kan werken dan zit er niets anders op dan je ziek te melden.
    Als je ziek bent ivm zwangerschap krijgt hij van het UWV een vergoeding om vervanging te zoeken. (tenminste, bij mij is dat zo, ik zit in de ziektewet en krijg een uitkering van het UWV, mijn werkgever heeft dus niet zoveel te lijden).
    Ik begrijp dat je het moeilijk vind maar het is natuurlijk wel zijn en niet jouw probleem dat hij te weinig personeel heeft. En ik kan me niet voorstellen dat het in deze tijd erg moeilijk moet zijn om personeel te krijgen toch?

Het spreekt voor je dat je bereid bent zelf uren in te leveren terwijl jij er ook niks aan kunt doen dat het nu even niet gaat maar als je werkgever je dat onmogelijk maakt moet je toch echt aan jezelf denken hoor!

Praat idd met een Arbo arts, die kan je werkgever dwingen aangepast werk voor jou te zoeken en als dat onmogelijk is heb jij alle recht je ziek te melden.

Succes!

5. Female

Female Niet meer actief

Maar hoe zou een arbo moeten weten dat ik verschrikkelijk moe, opgebrand, depri en misselijk ben door zwangerschap, zij zien daar toch niets van? heb er ook geen ervaring mee hoor. ik bedoel, wanneer ben je voor de arbo ziek tijdens een zwangerschap...?

Nogmaals, ik wil liever geen uitkering hoor, als ik parttime ergens iets vind dan doe ik dat graag. geld is niet het belangrijkste...

na een gesprek met mijn baas vorige week heeft hij gezegd dat het risico voor hem heel groot is om mij nu in dienst te hebben en dat als ik me ziek meld of wat dan ook, dat dat een heel groot probleem voor hem is... ik weet dat het zijn probleem is, maar het legt ook een zware druk op me, zo van er mag niks mis gaan....

groetjes

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nogmaals het is heel meedenkend van je dat je het zelf wilt oplossen.

Bepreek dit met je ARBO arts misschien kan die het wat duidelijker voor je maken.
    En hoe die arts kan zien dat je klachten door de zwangerschap komen? Nou doordat je ZWANGER bent! haha! Dat moet je er natuurlijk wel bij vertellen he!
    Je moet dan een verklaring van je verloskundige overhandigen en die sturen ze dan naar het UWV.
    Ik snap dat het niet om het geld gaat. Het gaat om jouw gezondheid.
    Ja als het niet gaat kan je iets anders gaan zoeken, maar zoals ik al zei, dat heb je niet 1,2,3 gevonden en wat doe je tot die tijd dan?
    Gewoon maar doorwerken?

7. Female

Female Niet meer actief

gewoon maar doorwerken is denk ik niet verstandig. maar werkgever geeft me weinig keuze, anders moet hij de zaak dichtgooien omdat ik er niet ben?

ik bedoelde dat ik niet weet of bijv extreme vermoeidheid als ziek wordt gezien bij de arbo, tijdens je zwangerschap dan he, mss denken zij: tja als je oververmoeid bent kun je best door werken... weet ik veel :(

vind het echt moeilijk...

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    De moeheid is juist de eerste 12-16 weken het ergst, daarna gaat het weer wat beter.
    Dus ik denk dat het volgende maand wel beter met je gaat.
    Als je baas zo moeilijk iemand vindt dna liever iemand minder uren dan helemaal niemand.
    Overleggen dus.

Maar als je toch parttime wilt gaan werken waarom nu geen baan zoeken, eind december loopt je contract toch af en als je zo ziek bent gaan ze dat zeker niet verlengen.

Maar... ik denk echt dat het volgende maand beter gaat.
    Succes meid

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik zit thuis ivm extreme moeheid + bekkenklachten + emotioneel instabiel.
    En krijg dus een ziekte uitkering van het UWV ivm ziekte door zwangerschap

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het is niet jouw probleem dat je werkgever niemand achter de hand heeft voor als jij evt ziek bent, of minder moet gaan werken door je zwangerschap. Hij/zij moet dit zelf oplossen en jij hoeft niet daardoor nu door te blijven gaan, omdat het niet anders zou kunnen.

11. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik zou een andere baan zoeken maar weet niet of je ermee wat oplost want als je nu zo moe bent en hebt overal last van dan zul je dat uiteraard ook bij een andere baan hebben. Met weggaan los je niets op. Ja tenzij je iets heel anders gaat doen wat veel rustiger is qua werk dan moet je gewoon nu wat anders zoeken dan is het alleen maar lekkerder voor jou om nu al relaxter te gaan werken.
    De eerste maanden van de zwangerschap zijn gewoon heel zwaar en vermoeiend en al je hormonen spelen op, dat heb jij nu ook. Maar het gaat echt over hoor.

12. Female

Female Niet meer actief

wat lief en meelevend allemaal ;)

Ik weet dat het zijn probleem is, maar hij heeft vorige week behoorlijk op mijn gevoel proberen te spelen en dat heeft, mede door hoe ik me nu steeds voel, behoorlijk wat impact gehad... Vriend heeft me gelukkig duidelijk op mijn hart gedrukt dat ik me daar echt geen zorgen over moet maken...

en @ rabia: als ik iets anders zoek ga ik meteen parttime zoeken, ong 20 uur per week. ik denk dat datdus toch veel minder zwaar zal zijn...

Liefs!

13. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    je moet goed op je lichaam letten wat het aangeeft
    je bent telkens moe en pijnscheuten
    je kunt het dan beter wat rustiger aan doen want je wilt toch niet omdat je zoveel werkt dat er iets mis gaat met de baby?
    dus kun je beter een stapje terug doen lijkt mij

liefs jose

14. Female

Female Niet meer actief

ik denk er nu soms ook wel aan om idd aan mijn baas te vragen waar hij is aangesloten, zodat ik misschien mijn verhaal kan voorleggen bij de arbo en overleggen of ik misschien wat minder kan werken... het enige is dan dat ik dan die mindere uren waarschijnlijk doorbetaald krijg, en ik voel me zo snel schuldig als ik geld krijg terwijl ik er niet eens voor werk....

vanmiddag ga ik echt een gesprek met hem aan. ik had dat vorige week al gevraagd, toen zei hij: doen we morgen wel. nu heb ik er al 3 x naar moeten vragen en gister zegt ie: ach ja dat komt ook niet op de dag he.... zo rot...

maar fulltime doorrammen tot eind december, en met de feestdagen dubbel fulltime lijkt me niet echt slim...

ik weet ook wel dat ik het meest op mijn lichaam moet letten, anders krijg ik er mss later spijt van... kindje is nu toch het belangrijkst he....

xxx!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Pff, moeilijk hoor. Ik werk zelf ook fulltime als docent in het VMBO en ik merk ook dat ik het verschrikkelijk zwaar vind. Ik heb ook met mijn werkgever ovelegt, maar zonder medische indicatie kan ik niet minder werken zonder daarvoor salaris in te leveren en ik wil na jaren fulltime gewerkt te hebben niet mijn salaris inleveren terwijl ik over minder dan een halfjaar met verlof ga. Ik ben moe en zie tegen mijn werk op. Verder heb ik alleen wat pijn in mijn rug, maar ook weer niet zo erg dat ik niet kan werken. Morgen moet ik naar de VK en ik zal ook met haar overleggen of mijn rugklachten aanleiding zijn om minder te gaan werken.

Voor jou is de situatie natuurlijk anders, je hebt een contract dat afloopt en bovendien meer klachten. Blijf wel naar je lichaam luisteren. Als je werkgever zijn zaakjes op orde zou hebben, dan zou hij ook verzekerd moeten zijn voor ziekte, dus als jij 50% ziek bent kan hij iemand anders in dienst nemen. Ik zou niet te snel iets anders gaan zoeken, want om te solliciteren als je zwanger bent is niet het makkelijkste, maar als je je er echt niet happy bij voelt moet je ook zeker niet blijven omdat je werkgever een probleem heeft.

Succes er mee.

16. Female

Female Niet meer actief

hoi meiden ik heb gister gesprek gehad met mijn baas en gemeld dat het zo echt niet langer gaat en dat ik nog maar 3 dagen per week kan gaan werken... hij zei dat hij het wel verwacht had maar was ook boos.

ik zette hem voor het blok omdat hij nooit binnen een week iemand anders kon vinden, en dat dit al de tweede keer was dat ik dit deed omdat ik ook al zwanger was geraakt.

hij zei ook dat ik geen rekening met hem hield omdat de zaak het belangrijkst voor hem is, en dat ik hem een aantal weken tegemoet moest komen zodat hij eerst iemand anders kon vinden. heb gezegd dat dat helaas niet gaat want ik geef niet voor niks aan dat het NU helemaal niet goed gaat...

verder heeft ie nog geprobeerd me eruit te gooien, hij zei: het is wel zo fair van je dat we af kunnen spreken dat het afgelopen is zodra ik iemand anders heb gevonden :confused:

en hij dreigde naar mij zo van: áls dit mij geld gaat kosten he' ...

Ik heb gister gewoon mijn werk gedaan en voor elke gast weer een klein feestje geprobeerd te maken en hij heeft me de hele dag als een kind van 12 genegeerd.

toen hij savonds weg ging zei hij ik ga wel eens wat dingen nabellen en dan kijken we nog wel hoe we het gaan oplossen..... zovan: we zullen nog wel eens zien...

maar mijn besluit staat echt vast, het gaat niet langer. heb gister 2 mensen van het uwv mijn situatie uitgelegd en die hadden het allebei meteen over volledig ziekmelden. heb gezegd dat ik gewoon wil werken maar een paar dagen minder. zij vonden dat niet meer dan normaal....

hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt (voor mijn gevoel in ieder geval wel voor mij en het kindje....)

sorry voor het lange verhaal :oops:

Liefs Female

17. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Je hebt gewoon je rechten hoor!
    En hij heeft ook gewoon verplichtingen. Hij had zich ook kunnen verzekeren tegen zwangerschap van zijn werkneemster.
    natuurlijk is het lastig voor hem, maar het is wel ZIJN probleem en niet het jouwe.
    Laat je niet onder druk zetten en voel je zeker niet schuldig. Probeer gewoon te werken wat je kan en meld je verder ziek. Als het niet meer gaat ga je ziek naar huis en als het wel gaat probeer je het weer.
    En hij moet maar zien hoe hij het oplost.

18. kristel

kristel Niet meer actief

Dat je je nog kan inzetten voor je werk na dit incident! Jouw werkgever kiest er voor om het werk op 1 persoon af te laten hangen. Dat is zijn keuze. Als je ongeacht je zwangerschap ziek bent, dan zou heb je het recht om ziek thuis te blijven. De werkgever moet daar zelf zijn maatregelen voor treffen. Zoals ik uit je verhaal begrijp wil hij dat zodra hij iemand anders heeft gevonden deze persoon direct in dienst nemen en jou laten vertrekken. Dit zou ik niet zo maar pikken. Dan moet je dat via een officiele ontslagprocedure laten verlopen, zodat jij je rechten op uitkering behoudt.

Verder zie ik dat je 11 weken zwanger bent en dat is fysiek een zware periode. Over het algemeen zal je ongeveer na 14 weken een stuk beter voelen. Dus misschien geeft dat je weer wat goede moed.

Deel Deze Pagina