Mijn zoontje is nu 2,5 week oud en spuugt eigenlijk na elke voeding. Soms vloeibaar, soms melk vermengt met zuur zodat het een papperige substantie is. Vooral van de papperige substantie heeft hij last, hij trekt dan vieze gezichten en wil het liefst weer eten. Ben gister op heb CB geweest en die zeiden 'hou het ff in de gaten'. Ik lees overal verhalen over Reflux, maar denk dat het nog te vroeg is om te beoordelen of hij dit werkelijk heeft, niet? Hij groeit heel goed en z'n gewicht is ook prima. Nu las ik over Nutriton, zou ik dit nu al kunnen gebruiken? Ik vind 't nl. erg zielig voor 'm dat hij zo vaak teruggeeft. Ik geef BV en zou de Nutriton aan afgekolfde melk kunnen toevoegen. Of moet ik het gewoon nog even aanzien, omdat hij nog zo jong is?
Je kan het proberen. In principe kan het geen kwaad. Mijn huisarts raadde het mij aan toen Guus 3 weken oud was. Wij hadden hetzelfde probleem. Hij moest er erg van huilen. Wij hebben het geprobeerd en het werkte voor ons fantastisch. Guus heeft alleen de eerste twee weken beduidend meer ontlasting gehad. We zijn er inmiddels weer mee gestopt omdat het niet meer nodig bleek. Je kunt de Nutriton aan de afgekolfde melk toevoegen, maar je kunt het ook aanmaken met water en dan met een theelepeltje geven. Succes
een mondje terug geven is niet zo gek en dit hebben kleine kindjes vaker na een voeding. als je kindje echt spuugt met flinke golven dan is er vaak wat meer aan de hand en kan nutriton wel helpen. mijn nichtje spuugt met flinke golven en ook bijna heel de dag door en krijgt al vanaf heel vroeg nutriton door de voeding. dit heeft wel wat geholpen maar spuugt nu nog regelmatig. als je kindje dus maar een beetje spuugt zou ik er niet veel aan doen.