Niet willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Channie, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij hebben sinds een paar dagen een probleem met Giovanna.
    Normaal leg je der na haar laatste fles op bed en dan draaid ze der hoofd weg en gaat ze slapen.
    Nu al een paar dagen niet, dan gaat ze heel hard schreeuwen echt zo hard heb ik het nog noooit gehoord.
    Nu wilt men vriend er steeds heen gaan want hij denk dat er dan wat aan de hand is omdat ze nooit zo huilt.
    Ik wil haar dan laten huilen en hij ineens niet. Nu heb ik dat net dus wel gedaan ze heeft denk ik 10 minuten echt zo geschreeuwd maar met resultaat dat ze slaapt!
    Wat moet ik nu doen gewoon haar laten huilen of doen wat me vriend doet en dus naar haar toe gaan en troosten met resultaat dat als je der trug legt het van voor af aan begint.

Groetjes Channie

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zou na tien minuten even gaan kijken of er niets is (vieze luier, pijn oid) en dan na een aai op de bol, evt. speentje en knuffeltje en muziekdoosje aan weer weg gaan. Dan vervolgens weer tien min tot een kwartier laten huilen. En het hele verhaal herhalen. Niet eruit halen, maar gewoon even gerust stellen en dan weer weg gaan.

Als je zeker weet dat ze na een minuut of tien wel in slaap valt, zou ik haar gewoon laten huilen. Als ze langer huilt kun je altijd nog gaan kijken.

3. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Zóóó herkenbaar! Esmée brult sinds kort ook de buurt bij elkaar en voorheen ging ze altijd zonder problemen slapen. Overdag is inslapen geen probleem, maar 's avonds dus wel.

En bij ons is het omgekeerd: ik wil/kan haar niet laten huilen, maar mijn man wil haar wel even laten huilen. We hebben het eerst op mijn manier gedaan (erbij blijven zitten), maar dat werkte niet. Daarna op de manier die Setteke beschrijft en na een paar dagen doorzetten, slaap ze nu al weer 3 dagen zonder problemen in. We durven nog niet te vroeg te juichen, maar ik zou het ook zo proberen!

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Laten huilen, doen wij tenminste wel, als er echt wat is vallen ze niet in slaap. Na een kwartier ga ik altijd even kijken.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman heeft dit ook een periode gehad. Het is heeeeel vervelend en vermoeiend, maar gaat gelukkig vanzelf weer over!

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou Giovanna idd zoals jij zegt 10 minuten laten huilen en als ze dan nog huilt gaan kijken. Vaak slapen ze dan al. Huilen is ook een beetje verwerken van de dag. Ze zit nu natuurlijk ook in een leeftijd dat ze zich heel bewust wordt van alles en misschien verwerkt ze dan door even te huilen.

Succes!

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou Giovanna idd zoals jij zegt 10 minuten laten huilen en als ze dan nog huilt gaan kijken. Vaak slapen ze dan al. Huilen is ook een beetje verwerken van de dag. Ze zit nu natuurlijk ook in een leeftijd dat ze zich heel bewust wordt van alles en misschien verwerkt ze dan door even te huilen.

Succes!

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden! Vannacht begon ze weer om 04.00 met ontroostbaar huilen. Ik had alles nagekeken maar er was niks dus maar weer gewoon laten huilen en het hielp weer want na 10 minuten sliep ze :D

9. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    hier nog zo een die het 's avonds sinds een paar weken ineens op een krijsen zet. helaas helpt het niet om hem te laten huilen, want stopt niet meer en gaat helemaal over de rooie. ik hoop dat het aan het sprongetje ligt, dat zou over een week zo'n beetje over moeten gaan, want ik ben zelf inmiddels erg moe, ook omdat hij 's nachts weer komt.

10. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    hier nog zo een die het 's avonds sinds een paar weken ineens op een krijsen zet. helaas helpt het niet om hem te laten huilen, want stopt niet meer en gaat helemaal over de rooie. ik hoop dat het aan het sprongetje ligt, dat zou over een week zo'n beetje over moeten gaan, want ik ben zelf inmiddels erg moe, ook omdat hij 's nachts weer komt.

11. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hier ook zo een. Ties ging normaal zonder problemen slapen, maar nu, bij elk slaapje, zowel overdag als 's avonds zet hij het op een gillen. Als ik dan na 5 minuten ofzo ga kijken, en hij ziet me, gaat hij alleen nog maar harder huilen, tot supernat van het zweten aan toe. Wat weer lastig is want ik baker hem altijd in (losse doeken) en ga hem er niet elke keer uit halen. Wat moet ik hier nou mee aan dan? Als ik hem uit zijn doeken haal is hij wel weer even stil, maar dan ook weer gelijk klaar wakker, en laten huilen en drijfnat laten worden vind ik ook niks. Iemand nog een tip voor mij misschien?

12. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    naar aanleiding van andere berichtjes gister toch maar weer eens geprobeerd of hij niet alsnog in slaap viel (we waren al drie uur bezig om hem in slaap te krijgen) na 7(!) min huilen (lees krijsen) viel hij in slaap. na drie kwartier was hij weer wakker en huilde weer tien minuten om vervolgens de hele nacht door te slapen. dat proberen we dus zometeen toch maar weer.
    @Rianne D: Mathijs ligt ook ingebakerd en schreeuwt zich in het zweet, wij leggen gewoon niks meer over hem heen, als hij rustig is koelt hij ook weer wat meer af. afhankelijk van de temp leggen we vervolgens alsnog een lakentje of dekentje over hem heen.

Deel Deze Pagina